Norcross, Georgia’daki Sushi Yoko’da ve dünya çapındaki Japon restoranlarında her standda, yiyeceklerin tadını aynı anda baharatlı, iştah açıcı, cevizli ve heyecan verici kılan yedi baharat karışımı olan kırmızı kapaklı bir şişe Shichimi Togarashi bulunuyor.
Bu kombinasyon, kurutulmuş kırmızı biber, portakal kabuğu, susam tohumları (hem siyah hem de beyaz), sansho karabiberleri, deniz yosunu ve sıklıkla zencefilin heyecan verici bir etkileşimini sağlar. Yiyecekleri aşırı güçlendirmeden zenginleştirir, bu yüzden herkesin kilerinde bir şişe olmalıdır.
“Shichi” yedi anlamına gelir ve “togarashi” karışımın temelini oluşturan Japon kırmızı biberini ifade eder. Diğer altı malzeme ise markaya ve evde hazırlanıyorsa aşçıya bağlıdır. Bazı varyasyonlar haşhaş tohumu, kenevir tohumu ve yuzu kabuğunu içerebilir. Başarılı bir shichimi togarashi (bazen nanami togarashi olarak da adlandırılır), dilin her vuruşunun yeni bir kombinasyon oluşturmasıyla bir kaleydoskop aroması sunar.
Sushi Yoko’nun şefi Tomonori Nakamura yakitori’nin üzerine serpmeyi seviyor ancak müşterilerinin onu istedikleri her şeyin üzerinde kullanmasını istiyor. Bir kase tempura udon’u, lokanta tarzı restoranında tuzluk ve biberlikler ve soya sosu sürahisinin yanında bulacağınız bir tutam shichimi olmadan tamamlanmış sayılmaz.
İlk yemek kitabı “Make It Japan” (Sanaë Lemoine ile birlikte yazılmıştır) bu ay çıkan Rie McClenny, bunu soba, acılı yumurta ve miso baharatlı domuz eti ve sebze çorbası olan tonjiru için son baharat olarak kullanıyor. Hafif susam ve narenciye notaları ve sansho biberinin rahatlatıcı sıcaklığı ile katmanlı bir baharat eklediğini söyledi.
Bayan McClenny, Shichimi Togarashi’nin başvurusunu ilk kez Japon olmayan bir ortamda, Manhattan’ın NoLIta semtindeki bir restoranda stajyer olarak gördü. Baharat karışımı eritilmiş tereyağına eklendi ve bu daha sonra kızarmış tavuk kanatlarına kaplandı ve şaşırtıcı sonuçlar elde edildi. “Gözlerimi açtı” dedi.
Shichimi togarashi, Japon mutfağında klasik olarak son baharat olarak kullanılsa da, çok boyutlu lezzetini son dakika serpmenin ötesinde genişletmenin birçok yolu vardır. Bu kolay hafta içi tarifinde, limon suyu ve bir miktar soya sosu, özellikle domuz pirzolasını oymak için yapışkan bir tava sosu haline getirildiğinde, narenciye ve lezzetli tadı vurgular. Bir tutam shichimi, domuz yağıyla karıştırıldığında daha da lezzetli olur; Akçaağaç şurubu, son bir çiseleyen tereyağı gibi, yedi tadı da taşıyor.
Şef Brendan Liew, “Tokyo Up Late” adlı yemek kitabında bunun “Japonya’nın en sevdiği baharat” olduğunu yazıyor. Fırından yeni çıkmış çikolatalı kurabiyelerin ve bir tabak taze kızarmış tavuk karaajının üzerine shichimi togarashi serptiğim veya erişteyle karıştırmadan önce ılık zeytinyağı banyosunda hafifçe uyandırdığım biliniyor.
Kırmızı kapaklı şişeyi tuzluk ve biberliklerinizin yanında tutup tutmamak size kalmış, ancak bu kesinlikle dünyanızı daha iyi bir yer haline getirecektir.
Bu kombinasyon, kurutulmuş kırmızı biber, portakal kabuğu, susam tohumları (hem siyah hem de beyaz), sansho karabiberleri, deniz yosunu ve sıklıkla zencefilin heyecan verici bir etkileşimini sağlar. Yiyecekleri aşırı güçlendirmeden zenginleştirir, bu yüzden herkesin kilerinde bir şişe olmalıdır.
“Shichi” yedi anlamına gelir ve “togarashi” karışımın temelini oluşturan Japon kırmızı biberini ifade eder. Diğer altı malzeme ise markaya ve evde hazırlanıyorsa aşçıya bağlıdır. Bazı varyasyonlar haşhaş tohumu, kenevir tohumu ve yuzu kabuğunu içerebilir. Başarılı bir shichimi togarashi (bazen nanami togarashi olarak da adlandırılır), dilin her vuruşunun yeni bir kombinasyon oluşturmasıyla bir kaleydoskop aroması sunar.
Sushi Yoko’nun şefi Tomonori Nakamura yakitori’nin üzerine serpmeyi seviyor ancak müşterilerinin onu istedikleri her şeyin üzerinde kullanmasını istiyor. Bir kase tempura udon’u, lokanta tarzı restoranında tuzluk ve biberlikler ve soya sosu sürahisinin yanında bulacağınız bir tutam shichimi olmadan tamamlanmış sayılmaz.
İlk yemek kitabı “Make It Japan” (Sanaë Lemoine ile birlikte yazılmıştır) bu ay çıkan Rie McClenny, bunu soba, acılı yumurta ve miso baharatlı domuz eti ve sebze çorbası olan tonjiru için son baharat olarak kullanıyor. Hafif susam ve narenciye notaları ve sansho biberinin rahatlatıcı sıcaklığı ile katmanlı bir baharat eklediğini söyledi.
Bayan McClenny, Shichimi Togarashi’nin başvurusunu ilk kez Japon olmayan bir ortamda, Manhattan’ın NoLIta semtindeki bir restoranda stajyer olarak gördü. Baharat karışımı eritilmiş tereyağına eklendi ve bu daha sonra kızarmış tavuk kanatlarına kaplandı ve şaşırtıcı sonuçlar elde edildi. “Gözlerimi açtı” dedi.
Shichimi togarashi, Japon mutfağında klasik olarak son baharat olarak kullanılsa da, çok boyutlu lezzetini son dakika serpmenin ötesinde genişletmenin birçok yolu vardır. Bu kolay hafta içi tarifinde, limon suyu ve bir miktar soya sosu, özellikle domuz pirzolasını oymak için yapışkan bir tava sosu haline getirildiğinde, narenciye ve lezzetli tadı vurgular. Bir tutam shichimi, domuz yağıyla karıştırıldığında daha da lezzetli olur; Akçaağaç şurubu, son bir çiseleyen tereyağı gibi, yedi tadı da taşıyor.
Şef Brendan Liew, “Tokyo Up Late” adlı yemek kitabında bunun “Japonya’nın en sevdiği baharat” olduğunu yazıyor. Fırından yeni çıkmış çikolatalı kurabiyelerin ve bir tabak taze kızarmış tavuk karaajının üzerine shichimi togarashi serptiğim veya erişteyle karıştırmadan önce ılık zeytinyağı banyosunda hafifçe uyandırdığım biliniyor.
Kırmızı kapaklı şişeyi tuzluk ve biberliklerinizin yanında tutup tutmamak size kalmış, ancak bu kesinlikle dünyanızı daha iyi bir yer haline getirecektir.