Meksika fırınları, 6 Ocak tatilinden haftalar önce Día de los Reyes Magos veya Epiphany için hazırlıklara başlıyor. Los Angeles’taki La Monarca Bakery & Cafe’de fırıncılar, kutlamanın imza ikramı olan Rosca de Reyes veya Üç Kral Ekmeği için Aralık ayı başından bu yana ekmek hamurunu karıştırıp donduruyor.
Birçok Latin için Epifani, tatil sezonunun sonunu işaret ediyor. Sabahın erken saatlerinde insanlar, Üç Bilge Adam’ın bebek İsa’ya hediyeler getirdiği günü kutlamak için en sevdikleri fırınların önünde bir Rosca almak üzere sıraya giriyorlar. Akşamın ilerleyen saatlerinde aileler bir araya gelerek tatlı ekmeği champurrado, cafe de olla veya sıcak çikolatayla birlikte yerler.
Bu Epifani ekmeği muhtemelen İspanyolların 1936’da İspanya İç Savaşı sırasında Meksika’ya kaçıp rosca servisi yapan fırınlar açmasıyla 20. yüzyılda Latin Amerika’ya ulaştı. “Meksika Ev Mutfağı: Lezzetleri Yakalayan Geleneksel Ev Tarzı Tarifler” ve “Meksika Anıları” kitabının yazarı Mely Martínez, ikonik ekmeğin 1950’lerde Meksika’da popülerliğini artırdığını ancak ilk kez 1930’larda ve 1940’larda yemek kitaplarında ortaya çıktığını söyledi. .”
Yuvarlak şeklinin Tanrı’nın sonsuz sevgisini simgelediği söylenir ve asitrón gibi kuruyemişler ve kuru meyve şekerleri kralların taçlarındaki mücevherleri simgelemektedir. Bazı ekmek tarifleri portakal aroması içerir. Karnaval Kral Pastası ve Fransız Galette des Rois’e benzer şekilde, Roscas’ın pastasında da bir iyilik (genellikle plastik bir bebek) bulunur.
Los Angeles çevresinde bir düzine lokasyona sahip La Monarca’nın kurucu ortağı ve sahibi Alfredo Livas, Epiphany için 5.000 ila 10.000 arasında rosca satmayı bekliyor – o kadar çok ki, çörek benzeri ekmekler için geçici bir fermantasyon alanı yaratıyorlar. Los Angeles’ta bir yiyecek kilerinde çadır.
6 Ocak’a kadar olan günlerde fırın, roscalara yer açmak için yalnızca en popüler ürünlerini stoklayacak. Ayrıca götürmek için sürahilerde sıcak çikolata veya cafe de olla satıyorlar. Monterrey, Meksika’da büyüyen Bay Livas, “Tatil sezonu için harika bir son” dedi.
California, Huntington Park’taki Los Angelitos Bakery’de birkaç fırıncı, tatilden önceki gece 1.000’den fazla roscayı karıştırıyor, süsliyor ve pişiriyor. Los Angelitos, ekmeği Meksika’da fırıncılık yapan babası ve büyükbabasından öğrenen baş fırıncı Victor Mendoza’nın tarifini kullanarak yaklaşık yirmi yıl önce ekmeği satmaya başladı.
Aile tarafından işletilen fırının sahiplerinden Deanna Ductoc, “O gün geldiğinde burası bir tımarhaneye dönüşecek” dedi. Fırının aynı zamanda daha küçük, konka boyutunda ve çörek kabuğunda bir versiyonu da satılıyor.
İkramlar yılın bu zamanında o kadar popüler ki, en büyük fırın şirketlerinden biri olan Bimbo, sezonluk Rosca satıyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde 37 milyon Meksikalı yaşıyor ve 2022’de şirket, ABD marketlerinde tek servislik Roscas satmaya başladı.
Roscas de Reyes geleneksel olarak kırmızı ve yeşil asitronla süslenir, ancak türetildiği kaktüsün nesli tükenmekte olduğu düşünüldüğünden şekerin bulunması daha zor olmuştur; 2005 yılında Meksika hükümeti bitkinin korunan bir tür olduğunu ilan ederek bitkinin yiyecek ve şekerlemede kullanımını etkili bir şekilde azalttı. Acitrón artık bazen kaktüse benzer bir kıvama sahip olan jicama ile yapılıyor. Yemek kitabı yazarı Bayan Martínez, ayva ezmesi, fındık ve narenciye kabukları gibi diğer kurutulmuş meyvelerin veya meyveli keklerde bulunanların da kullanıldığını söyledi.
Yüzüğün içinde saklanan plastik bebek İsa figürü gelecekteki kutlamaları vaat ediyor: Bebeği kendi parçası içinde bulan kişi şanslı ama aynı zamanda 2 Şubat’ta Día de la Candelaria veya Candlemas adlı bir tamale kutlamasına da ev sahipliği yapması gerekiyor.
Bayan Martínez, herkesin bebeği bulmak istemediğini söyledi. “Hatta bazı insanlar tamalelerin parasını ödemek istemedikleri için bebek İsa’yı yutuyor veya dillerinin altına saklıyorlar.”
Birçok Latin için Epifani, tatil sezonunun sonunu işaret ediyor. Sabahın erken saatlerinde insanlar, Üç Bilge Adam’ın bebek İsa’ya hediyeler getirdiği günü kutlamak için en sevdikleri fırınların önünde bir Rosca almak üzere sıraya giriyorlar. Akşamın ilerleyen saatlerinde aileler bir araya gelerek tatlı ekmeği champurrado, cafe de olla veya sıcak çikolatayla birlikte yerler.
Bu Epifani ekmeği muhtemelen İspanyolların 1936’da İspanya İç Savaşı sırasında Meksika’ya kaçıp rosca servisi yapan fırınlar açmasıyla 20. yüzyılda Latin Amerika’ya ulaştı. “Meksika Ev Mutfağı: Lezzetleri Yakalayan Geleneksel Ev Tarzı Tarifler” ve “Meksika Anıları” kitabının yazarı Mely Martínez, ikonik ekmeğin 1950’lerde Meksika’da popülerliğini artırdığını ancak ilk kez 1930’larda ve 1940’larda yemek kitaplarında ortaya çıktığını söyledi. .”
Yuvarlak şeklinin Tanrı’nın sonsuz sevgisini simgelediği söylenir ve asitrón gibi kuruyemişler ve kuru meyve şekerleri kralların taçlarındaki mücevherleri simgelemektedir. Bazı ekmek tarifleri portakal aroması içerir. Karnaval Kral Pastası ve Fransız Galette des Rois’e benzer şekilde, Roscas’ın pastasında da bir iyilik (genellikle plastik bir bebek) bulunur.
Los Angeles çevresinde bir düzine lokasyona sahip La Monarca’nın kurucu ortağı ve sahibi Alfredo Livas, Epiphany için 5.000 ila 10.000 arasında rosca satmayı bekliyor – o kadar çok ki, çörek benzeri ekmekler için geçici bir fermantasyon alanı yaratıyorlar. Los Angeles’ta bir yiyecek kilerinde çadır.
6 Ocak’a kadar olan günlerde fırın, roscalara yer açmak için yalnızca en popüler ürünlerini stoklayacak. Ayrıca götürmek için sürahilerde sıcak çikolata veya cafe de olla satıyorlar. Monterrey, Meksika’da büyüyen Bay Livas, “Tatil sezonu için harika bir son” dedi.
California, Huntington Park’taki Los Angelitos Bakery’de birkaç fırıncı, tatilden önceki gece 1.000’den fazla roscayı karıştırıyor, süsliyor ve pişiriyor. Los Angelitos, ekmeği Meksika’da fırıncılık yapan babası ve büyükbabasından öğrenen baş fırıncı Victor Mendoza’nın tarifini kullanarak yaklaşık yirmi yıl önce ekmeği satmaya başladı.
Aile tarafından işletilen fırının sahiplerinden Deanna Ductoc, “O gün geldiğinde burası bir tımarhaneye dönüşecek” dedi. Fırının aynı zamanda daha küçük, konka boyutunda ve çörek kabuğunda bir versiyonu da satılıyor.
İkramlar yılın bu zamanında o kadar popüler ki, en büyük fırın şirketlerinden biri olan Bimbo, sezonluk Rosca satıyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde 37 milyon Meksikalı yaşıyor ve 2022’de şirket, ABD marketlerinde tek servislik Roscas satmaya başladı.
Roscas de Reyes geleneksel olarak kırmızı ve yeşil asitronla süslenir, ancak türetildiği kaktüsün nesli tükenmekte olduğu düşünüldüğünden şekerin bulunması daha zor olmuştur; 2005 yılında Meksika hükümeti bitkinin korunan bir tür olduğunu ilan ederek bitkinin yiyecek ve şekerlemede kullanımını etkili bir şekilde azalttı. Acitrón artık bazen kaktüse benzer bir kıvama sahip olan jicama ile yapılıyor. Yemek kitabı yazarı Bayan Martínez, ayva ezmesi, fındık ve narenciye kabukları gibi diğer kurutulmuş meyvelerin veya meyveli keklerde bulunanların da kullanıldığını söyledi.
Yüzüğün içinde saklanan plastik bebek İsa figürü gelecekteki kutlamaları vaat ediyor: Bebeği kendi parçası içinde bulan kişi şanslı ama aynı zamanda 2 Şubat’ta Día de la Candelaria veya Candlemas adlı bir tamale kutlamasına da ev sahipliği yapması gerekiyor.
Bayan Martínez, herkesin bebeği bulmak istemediğini söyledi. “Hatta bazı insanlar tamalelerin parasını ödemek istemedikleri için bebek İsa’yı yutuyor veya dillerinin altına saklıyorlar.”