Restoran incelemesi: Jüpiter, Rockefeller Center’da makarna ile bir bayrak dalgalandırıyor

Leila

Global Mod
Global Mod
King mükemmel bir restoran değil ama birçok New Yorklu’nun hayalini kurduğu restoran türünün mükemmel bir örneği. Rahatsız edecek kadar olmasa da her detayın düşünüldüğü bu küçük, büyüleyici şehir merkezi noktası ve menü Toskana, Provence ve beşeri bilimler akademisyenlerinin villalar kiraladıkları Avrupa’nın diğer bölgelerinden gelen lezzetlerin sempatik bir karışımı. yazın.

Bu modelin vasat restoranları bile çekici olabilir. Kral vasattan başka her şeydir; arketipi kucaklar ve ondan yeni keyifler alır.

Geçen yılın sonlarında, King’in sahibi olan üç kadın ikinci bir restoran olan Jupiter’i açtı. (Erkek güç figürlerinin kaydırılmış adlarında hoş bir feminist şaka var. Belki bir sonraki yerlerine Papa diyebilirler.) Bu sefer odak noktası kesinlikle İtalya, özellikle de makarna.

Jüpiter, King’in şehir merkezindeki küçük meydanından dev bir sıçrama. Rockefeller Center’ı devralan daha genç, daha kendine özgü restoran gruplarından biri, yolcu salonu düzeyinde cam duvarlar içinde genişleyen bir keskin nişancıyı işgal ediyor. Bar ve yemek odası, buz pateni pistinden geriye doğru gitmektedir. Başka bir oda doğrudan buz pateni pistinin önündedir. Koridordaki yürüyüş yolu boyunca yer alan üçüncü bir oturma alanı, yer altında olan bir kaldırım kafesi olan Mart ayında açılacak.


Sonuç olarak, yaklaşık 140 koltuk var – yeşil Gio Ponti sandalyeler, sarı deri banketler, kırmızı mermer bara uyan hafif kavisli bar koltukları. Garsonlar, bölgeye göre renk kodlu gofre gömleklerle koşuşturuyor: yemek odasında mavi çizgiler, barın arkasında sarı, kapının yanında yeşil. Renkler ayrı kalıyor ve bir bakıma restoranın farklı unsurları da öyle. Keyifli bir öğle veya akşam yemeği yiyebilirken, harika bir öğle veya akşam yemeği yemek daha zordur. İyi yemeklerin Jüpiter’in amacı olduğundan bile emin değilim.


Acı kinin ve kömürleşmiş limon kabuğunu tatlı ayva püresine karşı harmanlayan kabarcıklı votka bazlı Callisto Spritz gibi ev aperatiflerinden biriyle tempolu bir İtalyan başlangıcı yapabilirsiniz. Doğrudan daha zor şeylere gidiyorsanız, sizi Jüpiter’in Ian Fleming’in Vespers’ını yeniden çalışmasına yönlendireyim; bu, orijinaline votkayı kızarmış incir yapraklarıyla karıştırarak pürüzsüz, neredeyse tropikal bir tat verir.

İyi yağa batırılmış ve defne yaprağı ve portakal kabuğu şeritleri ile parfümlenmiş yeşil ve siyah zeytinlerden biri tıklanır. Bu aynı zamanda kızarmış bir atıştırmalık için iyi bir zaman olacaktır. Yengeç enginar alla giudia’yı uzatın ve onun yerine kabarık altın rengi meyilli bir tabak kızarmış kabak sapı isteyin. Bunlar çok iyi ve neredeyse kesin olarak, Jupiter’in iki sahibi, şefler Jess Shadbolt ve Clare de Boer tanıştıklarında çalıştıkları Londra’daki River Cafe’dekilere bir saygı duruşu niteliğinde. Yönetici şefleri Gaz Herbert de mutfağında biraz zaman geçirdi.

Üçüncü sahibi Annie Shi, tamamı İtalya’da yapılmış, çeşitli, kendine özgü bir şarap grubunu kadehte bir araya getirdi. (Fransa ve Kaliforniya’dan birkaç şişenin tam listeye girmesine izin verildi.) Masada bir kadeh şarapla, belki de Edi Kante’nin Vitovska adlı belirsiz Friulian beyazıyla, Jüpiter’den gelen güçlü bir renk olan antipasti’ye yakınlaştırabilirsiniz.


Sosis dilimleri, kurutulmuş kekik serpilmiş çıtır çıtır ve renkli giardiniera’nın yanında davetkar bir şekilde bol dökümlüdür. Kömürleşmiş ve solmuş Treviso’nun koyu renkli yapraklarının altında, bol miktarda zeytinyağı ile ezilmiş ılık nohutla birlikte büyük bir kremalı Mozzarella di Bufala parçası servis edilir; Eşleştirmeyi anladığımdan emin değilim ama hoşuma gitti. Ve limon soslu kusursuz yengeç etini rustik ızgara ekmeğin üzerine biraz aioli dokunuşuyla sürmenin verdiği hazda gizemli hiçbir şey yok.


Jüpiter’deki en iyi mezelerde, başlamak için çok az yardım gerektiren malzemelere beklenmedik bir dokunuş verilir – giardiniera üzerinde ufalanmış kekik harika bir örnektir – ve çoğu zaman taze ve hoş kokulu zeytinyağı ile tatlandırılır. Mutfak, hem taze hem de kurutulmuş ev yapımı makarnada benzer bir yol izliyor. Ancak beklenmedik dönüş genellikle ters gider ve aslında baharatlı olması gereken erişteler çorba gibi olur.

Spagetti üzerindeki köfte gibi, üstünde bütün tavuk ciğeri olan bir tajarin yuvasını nasıl yiyeceksin? Sulu erimiş tereyağı makarnaya yapışmadı, tabağın kenarında birikti. Zeytinyağlı çırpılmış Bottarga, son dakikada üzerine rendelenmiş bottarga eklenmiş spagetti ile aynı şeyi yaptı. Bu yemek daha sonra beyaz şarapta buharda pişirilmiş taraklı bir yemek haline geldi, ancak sos hala bir sos gibi hissetmiyordu.

Brodo’daki alfabe çorbası – Jüpiter anlamına gelenler dışında hiçbir harf olmadan – kulağa güven verici geliyordu. Ancak rendelenmiş hindistan cevizi yağmuru altında et suyunun tadı zordu.


Çorba eriştelerinden bazıları daha iyiydi. Çift casarecce bukleler, ardıç meyveleri ile tatlandırılmış beyaz şarapta kızartılmış sığır eti ve soğan için harika bir yatak yaptı. Jüpiter’in, Lombardiya’nın soğuk dağ gecelerini atlatmasına yardımcı olan lahana, patates, peynir ve karabuğday makarnasının güçlendirici karışımı olan Pizzoccheri de Valtellina’ya ilgi çekici, tamamen rustik bir yaklaşımı var. Diğer bazı yemekler gibi, beklenmedik bir şekilde yağlı, ancak üzerine kızarmış peynir serpildiğini söylemek çok zor.


Ayrıca tagliarini ve rendelenmiş ricotta salata kareleri ile mükemmel bir domates sosu var. Ancak Jüpiter’de makarna yemenin pek çok yolu vardır ve makarnadan kaçınmak zordur. Yakın zamana kadar sadece iki meze vardı, 32 onsluk bir porterhouse alla Fiorentina ve biberiye ve limonla doldurulmuş ve cızırtılı hamsi ile tepesinde bütün bir çipura ızgara. Çok güzel, ama biftek gibi, paylaşılması gerekiyor. Izgara sardalya ve Milano dana eti son haftalarda menüde.

Ancak bir meze, bir makarna ve bir ana yemek yemek istiyorsanız, güçlü kulak zarlarına ihtiyacınız var. Öğle saatlerinde yemek salonlarında gürültü olur; Geceleri kükrediler. Akşam yemeği 90 dakikadan uzunsa, bir sonraki metro hattının sessizliğine koşmak istiyorum.

Jüpiter, ciddi trattoria ve rahat makarna barı arasında bir melez hedefliyor gibi görünüyor, ancak ortada bir yerde sıkışmış durumda. Fiyatlar, malzemelerin kalitesini yansıtır, ancak uygulamanın tutarlılığını yansıtmaz ve gürültü ile aktif olarak çatışır.

Rockefeller Center’ın yolcu salonunun köhne koridorlarında büyük, heyecan verici bir restoran inşa etmek zor olmalı. NBC yöneticileri, Saks alıcıları, King müdavimleri, Radio City’deki Big Thief’i veya Longacre’daki “Leopoldstadt”ı izlemeye giden herkes ev sahibi standına gelebilir. Jüpiter muhtemelen hepsine hitap etmeyi umuyor.

Bu insanları izlemek eğlenceli olacak ama aynı zamanda sahiplerin neden Jüpiter için henüz bir kimlik bulamadıklarını da açıklayabilir. Büyüleyici bir köy restoranının nasıl olduğunu herkes bilir. Ama Rockefeller Center’da büyüleyici bir kat mülkiyeti makarna restoranı? İlerledikçe bunu telafi etmek zorundalar.
 
Üst