Rahat bir New York et lokantası olan Pietro's, orta derecede nadir bir veda sunuyor

Leila

Global Mod
Global Mod
Mavi ceketli garsonlar, martini dolu tepsilerle dolu yemek odasından geçiyordu. Bir kadın parmaklarını çocukların boylarının işaretlendiği bir duvar üzerinde gezdirdi. Uzun süredir müdavimleri garsonlara sıkı bir el sıkışmayla veda tüyolarını verdi.

Bu gece, Midtown Manhattan'da on yıllardır hizmet veren köklü bir İtalyan steakhouse'u olan Pietro's'un son gecesiydi. Perşembe günü saygılarını sunmaya gelen sadık kişiler arasında, kocası Lance Le Pere ile köşe masasında oturan moda tasarımcısı Michael Kors da vardı.

Bay Kors, evin spesiyalitesi olan kemik iliği soslu makarna olan Shells a la Nat'ı beklerken, “Pietro olmadan Carbone olmaz” dedi.


“Michael Kors ofisleri Midtown'da, bu yüzden buraya geliyorum” diye devam etti, “ve burada 'Mad Men' dönemini hâlâ biraz hissedebilmeniz her zaman hoşuma gitti. Pietro Mohikanların sonuncusudur.”


New York Hukuk Fakültesi'nde vergi hukuku profesörü olan Alan Appel, veda olarak dana eti parmigiana sipariş etti. “Şu anda 73 yaşındayım ve Pietro's'un kapanacağını duyduğumda kendi kendime 'Çok uzun yaşadım' dedim” dedi. “Şu an sanki bir cenazedeymişim gibi hissediyorum.”

Pietro's, New York'ta et, martini ve sigara ticaretinin yapıldığı bir dönemi tanımlayan restoranlarla dolu bir bulvar olan Steak Row'dan hayatta kalan son kişi olarak kabul ediliyor. Otuz yıl önce, eski bir Haberler restoran eleştirmeni olan Ruth Reichl, buranın “New York'ta yediğim açık ara en iyi bifteği” sunduğunu yazmıştı. 232 Doğu 43. Cadde'deki süresinin sonu, kira sözleşmesinin süresi dolduğunda geldi..


Sahipler yakındaki Pietro's'u şık ve yeni bir tasarımla yeniden açmayı umduklarını söylese de, müdavimler restoranın zaman kapsülü atmosferinde son bir yemeğin tadını çıkarmak için bir araya geldi; bu yemekte New York spor takımlarından flamalar, bar ve girişin yanında bir ankesörlü telefon vardı.


Bay Kors, “Yeniden açılacaklarını duydum” dedi. “Ve bu gerçekleştiğinde oraya giden ilk kişi ben olacağım. Ama umarım olayı çok fazla şekerle kaplamaya çalışmazlar. Halı görmek istiyorum. Garsonları tekrar mavi ceketli görmek istiyorum.”

Bu olay için Fort Lauderdale, Fla.'dan gelen emekli avukat Paul Nix, barda bir martini yudumladı.

Bay Nix, “Yıllar boyunca o bar taburesinde yüzlerce martini içtim” dedi. “Bu gecenin son gece olduğunu öğrendiğimde, buraya uçmak ve burada olabilmek için her şeyi bıraktım. Taşınmak istediklerini biliyorum ve iyimserim ama umarım yeni yerlerinde hâlâ yıpranmış ve rahatsız bar tabureleri vardır.”


Akşam yemeğine veda eden, Başkan Lyndon B. Johnson'ın eski siyasi danışmanlarından 93 yaşındaki Joseph Califano oldu.


“Pietro's'daki son akşam yemeğim Parmesanlı dana eti, doğranmış salata ve buzlu viskiydi” dedi. “Yemekler bugün de babamın beni buraya getirdiği zamanki kadar güzel. Onun için çalıştığımda Johnson'ı Pietro'yu görmeye hiç götürmedim ama sanırım çok hoşuna giderdi.”

Pietro's, 1932 yılında İtalya'nın Parma kentinden Pietro ve Natale Donini kardeşler tarafından kuruldu. Bugün David Bruckman, 1980'lerde Pietro's'ta komi olarak çalışmaya başlayan babası Bill ile birlikte restoranı işletiyor. (Başka bir oğul Billy, Long Island'da bir şube işletiyor.)

Kalabalık ofislerinde baba ve oğul, kapanışın Pietro'nun evinin bulunduğu Pfizer binasının yakın zamanda satışıyla ilgili olduğunu söyledi. Ayrıca bir sonraki yineleme hakkında endişelenen müdavimlerin korkularına da değindiler.


Yaşlı Bay Bruckman, “Acı tatlı ama Pietro'yu 21. yüzyıla taşımanın zamanı geldi” dedi. “Kiramız uzatılsa ve bina satılmasa bile bu çok eski bir bina. Klimamızı çalıştırabilmek için tekrar tekrar açmak zorunda kalmamı özlemeyeceğim.”

David Bruckman masaüstü bilgisayarında yeni bir Pietro'nun resmini çekti. Tasarımlardan birinde bistro masaları, karo zeminler, yeşil deri banketler ve avizeden oluşan retro-şık bir konsept görülüyordu. Özet şöyle: “Eski 'Mad Men' dönemi New York kurumuna yeni bir bakış. Aydınlık, eskimiş bir alan olarak yeniden tasarlandı.”


Bay Bruckman, “Vizyonumuz eski usul kırmızı soslu bir mekana sahip olmak ama onu renklendirmek” dedi. “Bu gece burada bir sonraki Pietro'nun her santimetrekaresinin şimdiki gibi görünmesini isteyen insanlar var, ama bu yerden onurlu bir şekilde ayrılmanın zamanı geldi.”

Babası öğle yemeğinin olmadığı günleri hatırladı.


“Çok fazla sigara dumanı olduğu için önünüzdeki kişiyi bile göremiyordunuz” dedi. “Günümüzün gençleri hiç kül tablası bile görmediler. O zamanlar o kadar çok martini içmişlerdi ki duvarlara çarpmışlardı. Eğer tüm bunları kendi gözlerimle görmeseydim, bunların olduğuna bile inanmazdım.”

“Faks makinesiyle birlikte üç martinili öğle yemeği de bitti” diye ekledi. “Bundan sonra insanların artık şahsen iş yapmasına gerek kalmadı. Bu sonun başlangıcıydı.”

Gece yarısı yaklaşırken birkaç misafir masalarında sambuca ve tiramisu eşliğinde sohbet etmeye devam etti. Hoparlörden Leonard Cohen ve Bob Dylan'ın şarkıları çalarken, hâlâ son turlarında olan bir grup konuk barda takıldı. Bunların arasında bir şişe Blanton'un burbonunu pipetle içen finansçı Jason Weyeneth de vardı.

“Yeniden açılmayacaklarından ya da açılırsa burayı yeniden inşa edemeyeceklerinden endişeleniyorum” dedi. “Şehirler yaşayan varlıklardır. Gelişiyorlar. Her şey kalıcı değil.”


67 yaşındaki yaşlı Bay Bruckman, müdavimlerine veda etmekle meşguldü ama sonunda iş sonrası sahnenin tadını çıkarmak için bir bira içti. Pietro'da yirmili yaşlarında çalışmaya başladığı göz önüne alındığında, akşam boyunca oldukça metanetli davranmıştı. Ancak mavi ceketli bir garson yanındaki masaları temizlerken kendine bir anlığına kendini düşünme izni verdi.

Bay Bruckman, “Bu gece hepsi gözyaşları içinde ayrıldılar ama geri dönmeyi planladığımızı bilmelerini istiyorum” dedi. “Ama belki de bu gece olanları tam olarak anlamadım ve belki de anlamam biraz zaman alacak.”

“Dışarıda bütün gün çok zorlandım” diye devam etti. “Çünkü bu kadar çok insanın önünde yıkılamam. Ama bugün sırf yalnız kalabilmek için birkaç kez restorandan ayrılmak zorunda kaldım.”
 
Üst