T'nin 19 Mayıs seyahat sayısı İtalya'daki makarnaya adanmış, mutfak geleneklerini, bölgesel farklılıkları ve ülkenin ulusal sembolünün karmaşık tarihini derinlemesine inceliyor.
Benim (senin gibi eminim) et yemeyen arkadaşlarım var. Balık yemeyen arkadaşlarım da var. Diğerleri yumurta yemiyor. Bir de meyve yemeyenler var. Sebzeler. Glüten. Günlük. Fındık. Şeker. Şili. Tuz. Şeker.
Ama herkes makarna yer… ya da yerine uygun bir makarna bulmak için elinden geleni yapar. Peki onları kim suçlayabilir? Makarna – aslında her türlü erişte, özellikle de makarna – o kadar sevimli bir yiyecek ki neredeyse basitmiş gibi geliyor. Çoğumuz ilk ne zaman yediğimizi hatırlayamayız ama çoğumuz onsuz yaşamak istemeyiz.
Ancak İtalya'da makarna sadece bir yiyecek değil; bir sembol, kültürün eşanlamlısı. Ülke 1861 ile 1871 arasında birleşmeden önce, İtalya bir dizi derebeylikten oluşuyordu, ancak makarna hepsinin paylaştığı bir şeydi. Kuzey, sıradan buğdaydan yapılan makarna freskası (“taze makarna”) ile ilişkilendirildi; güneyde ise daha doyurucu, yüksek proteinli makarnalık buğdaydan yapılan makarna secca (“kurutulmuş makarna”) bulunur. Ancak T yazarı Ligaya Mishan, ülkenin en ikonik yemeği makarna al pomodoro hakkındaki hikayesinde, bu buğdayın İtalya'dan değil, yaklaşık 10.000 yıl önce Bereketli Hilal'den geldiğini, “muhtemelen Avrupa'ya Avrupa'ya getirilmediğini” belirtiyor. .. “. Sicilya'yı 9. yüzyıldan 11. yüzyıla kadar işgal eden Araplar.”
O günden bu yana geçen yüzyıllarda İtalya, makarnayla olan bağını ayrılmaz hale getirdi. Her bölge kendi formlarını (ve tariflerini) geliştirmiştir: Trofie, Liguria'nın küçük varyasyonları, en ünlüsü pesto, yeşil fasulye ve iri kıyılmış patateslerle eşleştirilmiştir; acı brokoli püresi ve ufalanmış rezene sosisi ile servis edilen Puglia'dan kulak şeklinde orecchiette; Lazio'dan, domates sosu ve guanciale ile rafine edilmiş boru şeklinde bucatini. Eriştelerin geometrisi isimlerine ilham veriyor; Birlikte kendi hiyeroglif alfabelerini, nesiller boyu yemeklerin öyküsünü ve yerel karakterin dayanıklılığına bir övgüyü yaratıyorlar. Dawn Davis, bu uzun ömürlü spesiyalitelerden birine bir göz atıyor: Güney Piedmont'taki bir bölge olan Langhe'de özellikle popüler olan, et, yumurta, sebze ve peynirle dolu zarf şeklinde bir kese olan agnolotti del plin. Ancak doğuya Lombardiya'ya veya güneye Sardunya'ya gidin ve doldurulmuş makarna değişikliklerinin her biri belirli bir kültür ve çevrenin kanıtıdır.
Yani makarna yemek İtalya tarihine girmek anlamına geliyor. Ama aynı zamanda yemeğin zevkine de teslim olmak anlamına geliyor: İştahınız devam ettiği sürece süren bir zevk.
Benim (senin gibi eminim) et yemeyen arkadaşlarım var. Balık yemeyen arkadaşlarım da var. Diğerleri yumurta yemiyor. Bir de meyve yemeyenler var. Sebzeler. Glüten. Günlük. Fındık. Şeker. Şili. Tuz. Şeker.
Ama herkes makarna yer… ya da yerine uygun bir makarna bulmak için elinden geleni yapar. Peki onları kim suçlayabilir? Makarna – aslında her türlü erişte, özellikle de makarna – o kadar sevimli bir yiyecek ki neredeyse basitmiş gibi geliyor. Çoğumuz ilk ne zaman yediğimizi hatırlayamayız ama çoğumuz onsuz yaşamak istemeyiz.
Ancak İtalya'da makarna sadece bir yiyecek değil; bir sembol, kültürün eşanlamlısı. Ülke 1861 ile 1871 arasında birleşmeden önce, İtalya bir dizi derebeylikten oluşuyordu, ancak makarna hepsinin paylaştığı bir şeydi. Kuzey, sıradan buğdaydan yapılan makarna freskası (“taze makarna”) ile ilişkilendirildi; güneyde ise daha doyurucu, yüksek proteinli makarnalık buğdaydan yapılan makarna secca (“kurutulmuş makarna”) bulunur. Ancak T yazarı Ligaya Mishan, ülkenin en ikonik yemeği makarna al pomodoro hakkındaki hikayesinde, bu buğdayın İtalya'dan değil, yaklaşık 10.000 yıl önce Bereketli Hilal'den geldiğini, “muhtemelen Avrupa'ya Avrupa'ya getirilmediğini” belirtiyor. .. “. Sicilya'yı 9. yüzyıldan 11. yüzyıla kadar işgal eden Araplar.”
O günden bu yana geçen yüzyıllarda İtalya, makarnayla olan bağını ayrılmaz hale getirdi. Her bölge kendi formlarını (ve tariflerini) geliştirmiştir: Trofie, Liguria'nın küçük varyasyonları, en ünlüsü pesto, yeşil fasulye ve iri kıyılmış patateslerle eşleştirilmiştir; acı brokoli püresi ve ufalanmış rezene sosisi ile servis edilen Puglia'dan kulak şeklinde orecchiette; Lazio'dan, domates sosu ve guanciale ile rafine edilmiş boru şeklinde bucatini. Eriştelerin geometrisi isimlerine ilham veriyor; Birlikte kendi hiyeroglif alfabelerini, nesiller boyu yemeklerin öyküsünü ve yerel karakterin dayanıklılığına bir övgüyü yaratıyorlar. Dawn Davis, bu uzun ömürlü spesiyalitelerden birine bir göz atıyor: Güney Piedmont'taki bir bölge olan Langhe'de özellikle popüler olan, et, yumurta, sebze ve peynirle dolu zarf şeklinde bir kese olan agnolotti del plin. Ancak doğuya Lombardiya'ya veya güneye Sardunya'ya gidin ve doldurulmuş makarna değişikliklerinin her biri belirli bir kültür ve çevrenin kanıtıdır.
Yani makarna yemek İtalya tarihine girmek anlamına geliyor. Ama aynı zamanda yemeğin zevkine de teslim olmak anlamına geliyor: İştahınız devam ettiği sürece süren bir zevk.