Ekmek artık bazı restoranlarda ücretsiz değil, kaliteli malzemelerin fiyatı, pişirme süresi ve atık (çöp sahalarına giden yiyeceklerin sera gazı saldığı düşünülürse çevresel bir endişe) düşünüldüğünde bu mantıklı. parçalanır). Bahşiş istemek – Amerika Birleşik Devletleri’nde ancak İç Savaş’tan sonra kök salan bir gelenek, kısmen beyaz patronların siyah çalışanlara düşük ödeme yapması için bir bahane olarak, Pullman Company’nin 1934’te hala siyah bagaj raflı vagonlarında yaptığı gibi. 73 saatten fazla çalışıldığı için haftada 16,92 ABD doları ödenen resmi ortalama – artık donut dükkanları ve kahve kamyonları gibi masa servisi olmayan işletmelerde bile ödeme sistemlerine dahil edilmiştir ve varsayılan genellikle yüzde 20 veya daha yüksek olarak başlar. . Şirketin işçilik maliyetini müşteriye kaydırması zekice bir taktiktir, müşteri daha sonra öfkesini dokunmatik ekranın arkasında gözlerini kaçırmış duran işçiye yönlendirir. Herkesin sürekli derecelendirildiği ve derecelendirildiği bir ekonomide, Yelp’teki tek yıldızlı derecelendirmeler, restoran çalışanlarını algılanan veya gerçek suç nedeniyle cezalandırmak için kullanılırken, kötü müşteriler, alenen kınandıkları sosyal medyadaki sahte videolar aracılığıyla ifşa edilir. Ancak yine de, oyun alanı eşit değildir: Bir dizi kötü Yelp incelemesi iş dünyasında tehlikeli bir çöküşe yol açabilirken, bireylerin toplum içinde utandırılması yoğun olsa da kısa sürelidir ve aşırı münferit durumlar dışında nadiren kalıcı bir mali etkiye sahiptir.
New York restoran işletmecisi Danny Meyer, empatinin misafirperverlik için gerekli olduğunu savundu. Kötü bir müşteri, sadece memnun olmayan bir kişidir. Gerçekte, hepimizin üzüntüleri, engellenmiş arzuları var. Ancak hizmet sektörünün savunmasız hiyerarşisinde, yalnızca birkaç kişinin debelenip kendini şımartmasına izin verilir; diğerleri yüceltmek zorundadır. Menü’de şef, “verenler” – ekibi – ve “alanlar” – misafirler, gururlu, yetkili, iddialı her şeyi bilenler ve ödül avcıları arasında ayrım yapar, bazıları olmayanlar da dahil o kadar hevesli ki, denediklerini söylemek yerine yemeğini denemekle ilgileniyor. Bir misafirin suçu, en son yemeğe geldiğinde hangi balığı yediğini yanlış hatırlamaktır. “Ne önemi var?” O soruyor. Slowik, “Pisi balığı için önemli” diye yanıtlıyor, tüketicinin yanında değil, yenen kişinin yanında yer alıyor.
Ve yine de hepimiz farklı zamanlarda verenler ve alanlar, hizmetkarlar ve hizmetkarlar olmadık mı? Misafirperverliğin kadim buyruğu kısmen pragmatizme dayanır: Tarihsel olarak bize yabancıları teselli etmemiz öğretildi çünkü bir gün biz de yabancı olabiliriz. Ya da belki daha içgüdüsel olarak, savunmasız başlangıçlarımızın bir hatırlatıcısı: Misafirim Olun: Yiyecek, Topluluk ve Cömertliğin Anlamı Üzerine Düşünceler (2019), yazar ve aktivist Priya Basil dünyaya misafir olarak geldiğimizi, “çaresiz küçük yaratıklar” olarak gözlemliyor. her türlü ihtiyacı karşılanan, uzun süre verecek hiçbir şeyi olmayan ya da çok az şeyi olan.” Etrafımızdaki insanların ve yapılması gereken işlerin yavaş yavaş farkına varmak, mümkün kılmak için bir yaşam eğrisi değil mi? hayatta kalmamız ve mutluluğumuz -dökülenlerin sessizce silinmesi, masanın üzerinde birdenbire ortaya çıkan yiyecekler- ve yapabildiğimizde aynısını başkaları için yapmayı öğrenmek?
New York restoran işletmecisi Danny Meyer, empatinin misafirperverlik için gerekli olduğunu savundu. Kötü bir müşteri, sadece memnun olmayan bir kişidir. Gerçekte, hepimizin üzüntüleri, engellenmiş arzuları var. Ancak hizmet sektörünün savunmasız hiyerarşisinde, yalnızca birkaç kişinin debelenip kendini şımartmasına izin verilir; diğerleri yüceltmek zorundadır. Menü’de şef, “verenler” – ekibi – ve “alanlar” – misafirler, gururlu, yetkili, iddialı her şeyi bilenler ve ödül avcıları arasında ayrım yapar, bazıları olmayanlar da dahil o kadar hevesli ki, denediklerini söylemek yerine yemeğini denemekle ilgileniyor. Bir misafirin suçu, en son yemeğe geldiğinde hangi balığı yediğini yanlış hatırlamaktır. “Ne önemi var?” O soruyor. Slowik, “Pisi balığı için önemli” diye yanıtlıyor, tüketicinin yanında değil, yenen kişinin yanında yer alıyor.
Ve yine de hepimiz farklı zamanlarda verenler ve alanlar, hizmetkarlar ve hizmetkarlar olmadık mı? Misafirperverliğin kadim buyruğu kısmen pragmatizme dayanır: Tarihsel olarak bize yabancıları teselli etmemiz öğretildi çünkü bir gün biz de yabancı olabiliriz. Ya da belki daha içgüdüsel olarak, savunmasız başlangıçlarımızın bir hatırlatıcısı: Misafirim Olun: Yiyecek, Topluluk ve Cömertliğin Anlamı Üzerine Düşünceler (2019), yazar ve aktivist Priya Basil dünyaya misafir olarak geldiğimizi, “çaresiz küçük yaratıklar” olarak gözlemliyor. her türlü ihtiyacı karşılanan, uzun süre verecek hiçbir şeyi olmayan ya da çok az şeyi olan.” Etrafımızdaki insanların ve yapılması gereken işlerin yavaş yavaş farkına varmak, mümkün kılmak için bir yaşam eğrisi değil mi? hayatta kalmamız ve mutluluğumuz -dökülenlerin sessizce silinmesi, masanın üzerinde birdenbire ortaya çıkan yiyecekler- ve yapabildiğimizde aynısını başkaları için yapmayı öğrenmek?