Ailem balkabağı çorbasını sever.
Evde çok fazla kabocha no nimono yapıyorum, iri küpler halinde kabocha kabağı içeren, derisi alınmış, dashi suyunda kaynatılmış, mirin ve sake ile tatlandırılmış klasik bir Japon yemeği.
Kabak yumuşarken suyu emer ve her lokmaya güçlü ama dengeli bir umami, tatlılık ve tuzluluk karışımı ekler. Sık sık artıkları alıp daha fazla dashi ile seyrelttiğim bir çorbaya karıştırırım. Bu bir aile favorisidir ve tek kapta, soyulmayan güveç sadeliği, hafta içi kolayca yapabileceğim bir yemek olduğu anlamına gelir.
Kabak, lezzetini derinleştiren esmerleşme reaksiyonlarını ve doğal şekerlerine karmaşıklık katan karamelleşmeyi tetikleyecek kadar yavaş kavrulduğunda benzer bir tatlılık ve tuzluluk kalitesi verilebilen Batı tarzı kavrulmuş kabak çorbalarını da seviyoruz. Butternut veya hubbard gibi sert bir kabak kullanarak kavrulmuş kabak çorbası yapmak için, genellikle kabağı ikiye böler, çekirdeklerini çıkarır ve ardından kabuklarını nazikçe soyup atmadan önce eti tamamen yumuşayana kadar yavaşça ve yavaşça kızartırdım. mümkün olduğu kadar fazla eti kazımak için kaşık. Onu ayda bir tarif yapan daha uzun bir süreç.
Bu günlerde, mutfakta iki aç çocukla, hazırlık ve temizlik zamanımdan dakikalar veya saniyeler tasarruf etmek en büyük önceliğim. Kabocha veya kuri gibi daha ince kabuklu bir kabak kullanarak soyma ve rendeleme gibi sıkıcı adımları atlayabilirsem, kavrulmuş kabak çorbası potansiyel olarak hafta içi bir temel gıda haline gelebilir.
Ben de denedim.
Dilimlenmiş bir kabocha kabağını yağa sürdüm, tuz ve karabiberle tatlandırdım ve bir tavada 325 derecede tatlı, yumuşak ve yer yer hafifçe karamelleşene kadar kavurdum. Sonra kabağı, kabuğunu ve hepsini doğrudan bir Hollanda fırınına kazıdım, burada tatları – soğan, havuç, zencefil ve elmaları – zeytinyağında terlettim, ardından sebze suyu ekledim ve pürüzsüz olana kadar her şeyi püre haline getirdim. Kabocha derilerinden bezelye yeşiliydi ama lezzetliydi. Kırmızı kuri squash ile yaptığım bir sonraki parti, parlak turuncu rengiyle aynı derecede lezzetliydi.
Bir sonraki düşüncem, ocakta tatları yakmak zorunda kalmamak için fırındaki sac tavayı kullanmaktı. Bu yüzden, ince dilimlenmiş tatları zeytinyağına attığım ve ardından hepsini birlikte kavurmadan önce bölünmüş kabak üzerine yığdığım bir çorba partisi yaptım. Tatlar kavrulurken, bir dizi tat aldılar: tavanın kenarlarındaki kıvırcık, koyu, karamelize soğan ve elma parçalarından yığınların ortasındaki terli zencefil ve havuçların daha yumuşak tadına.
Çarşaf tepsisinin içindekileri Hollandalı Fırınıma kazırken, Sam Sifton’ın “Tarifsiz Tarifler” kitabında okuduğum bir ipucunu hatırladım. Eski Times yemek editörü, çorbayı püre haline getirmek ve bitirmek için kullandığınız aynı güveç kabında bütün bir karnabaharı kızartmanızı önerir. Tekniğin balkabağı için mükemmel olduğu ortaya çıktı. Hazırladığım kabak ve tatlandırıcıları doğrudan zeytinyağlı bir Hollandalı Fırına attım ve ardından kızartmak için önceden ısıtılmış bir fırına yerleştirdim. (Kabak kısımlarını ve Hollandalı Fırının duvarları tarafından korunan tatları düzgün bir şekilde karamelize etmek için fırın sıcaklığını 375 dereceye çıkarmak zorunda kaldım.)
Sebzeler yumuşayınca, tavayı et suyuyla ıslattım, alttan ve kenarlardan kızarmış parçaları sıyırdım, sonra her şeyi bir daldırma blenderiyle püre haline getirdim, kabağın tatlılığını tamamlamak için küçük bir akçaağaç şurubu ve biraz sıktım. parlaklık için limon suyu. Tadı olağanüstüydü. Hepsi tek bir tencerede pişirilip servis edildi ve sadece birkaç dakikalık aktif zaman aldı ve basit hafta içi yemekler söz konusu olduğunda Kabocha no Nimono kadardı.
Denediğim birkaç tarif var, ailem birkaç gün içinde bıkıyor ama bu onlardan biri değildi. Dediğim gibi balkabağı çorbasını seviyoruz.
Evde çok fazla kabocha no nimono yapıyorum, iri küpler halinde kabocha kabağı içeren, derisi alınmış, dashi suyunda kaynatılmış, mirin ve sake ile tatlandırılmış klasik bir Japon yemeği.
Kabak yumuşarken suyu emer ve her lokmaya güçlü ama dengeli bir umami, tatlılık ve tuzluluk karışımı ekler. Sık sık artıkları alıp daha fazla dashi ile seyrelttiğim bir çorbaya karıştırırım. Bu bir aile favorisidir ve tek kapta, soyulmayan güveç sadeliği, hafta içi kolayca yapabileceğim bir yemek olduğu anlamına gelir.
Kabak, lezzetini derinleştiren esmerleşme reaksiyonlarını ve doğal şekerlerine karmaşıklık katan karamelleşmeyi tetikleyecek kadar yavaş kavrulduğunda benzer bir tatlılık ve tuzluluk kalitesi verilebilen Batı tarzı kavrulmuş kabak çorbalarını da seviyoruz. Butternut veya hubbard gibi sert bir kabak kullanarak kavrulmuş kabak çorbası yapmak için, genellikle kabağı ikiye böler, çekirdeklerini çıkarır ve ardından kabuklarını nazikçe soyup atmadan önce eti tamamen yumuşayana kadar yavaşça ve yavaşça kızartırdım. mümkün olduğu kadar fazla eti kazımak için kaşık. Onu ayda bir tarif yapan daha uzun bir süreç.
Bu günlerde, mutfakta iki aç çocukla, hazırlık ve temizlik zamanımdan dakikalar veya saniyeler tasarruf etmek en büyük önceliğim. Kabocha veya kuri gibi daha ince kabuklu bir kabak kullanarak soyma ve rendeleme gibi sıkıcı adımları atlayabilirsem, kavrulmuş kabak çorbası potansiyel olarak hafta içi bir temel gıda haline gelebilir.
Ben de denedim.
Dilimlenmiş bir kabocha kabağını yağa sürdüm, tuz ve karabiberle tatlandırdım ve bir tavada 325 derecede tatlı, yumuşak ve yer yer hafifçe karamelleşene kadar kavurdum. Sonra kabağı, kabuğunu ve hepsini doğrudan bir Hollanda fırınına kazıdım, burada tatları – soğan, havuç, zencefil ve elmaları – zeytinyağında terlettim, ardından sebze suyu ekledim ve pürüzsüz olana kadar her şeyi püre haline getirdim. Kabocha derilerinden bezelye yeşiliydi ama lezzetliydi. Kırmızı kuri squash ile yaptığım bir sonraki parti, parlak turuncu rengiyle aynı derecede lezzetliydi.
Bir sonraki düşüncem, ocakta tatları yakmak zorunda kalmamak için fırındaki sac tavayı kullanmaktı. Bu yüzden, ince dilimlenmiş tatları zeytinyağına attığım ve ardından hepsini birlikte kavurmadan önce bölünmüş kabak üzerine yığdığım bir çorba partisi yaptım. Tatlar kavrulurken, bir dizi tat aldılar: tavanın kenarlarındaki kıvırcık, koyu, karamelize soğan ve elma parçalarından yığınların ortasındaki terli zencefil ve havuçların daha yumuşak tadına.
Çarşaf tepsisinin içindekileri Hollandalı Fırınıma kazırken, Sam Sifton’ın “Tarifsiz Tarifler” kitabında okuduğum bir ipucunu hatırladım. Eski Times yemek editörü, çorbayı püre haline getirmek ve bitirmek için kullandığınız aynı güveç kabında bütün bir karnabaharı kızartmanızı önerir. Tekniğin balkabağı için mükemmel olduğu ortaya çıktı. Hazırladığım kabak ve tatlandırıcıları doğrudan zeytinyağlı bir Hollandalı Fırına attım ve ardından kızartmak için önceden ısıtılmış bir fırına yerleştirdim. (Kabak kısımlarını ve Hollandalı Fırının duvarları tarafından korunan tatları düzgün bir şekilde karamelize etmek için fırın sıcaklığını 375 dereceye çıkarmak zorunda kaldım.)
Sebzeler yumuşayınca, tavayı et suyuyla ıslattım, alttan ve kenarlardan kızarmış parçaları sıyırdım, sonra her şeyi bir daldırma blenderiyle püre haline getirdim, kabağın tatlılığını tamamlamak için küçük bir akçaağaç şurubu ve biraz sıktım. parlaklık için limon suyu. Tadı olağanüstüydü. Hepsi tek bir tencerede pişirilip servis edildi ve sadece birkaç dakikalık aktif zaman aldı ve basit hafta içi yemekler söz konusu olduğunda Kabocha no Nimono kadardı.
Denediğim birkaç tarif var, ailem birkaç gün içinde bıkıyor ama bu onlardan biri değildi. Dediğim gibi balkabağı çorbasını seviyoruz.