Koleksiyonunda birkaç yüz şişe bulunan hevesli bir Amerikalı viski hayranı olan Anton Coleman, Nashville’in eteklerinde, damıtma dünyasının en ünlü isimlerinden biri olan Jack Daniel’s’ın evi olan Lynchburg’a arabayla bir saatten daha kısa bir mesafede yaşıyor.
Ancak yakın zamana kadar hiçbir şişesinde Jack Daniel’s etiketi bulunmuyordu.
Siber güvenlik uzmanı Bay Coleman, “Dört yıl önce size ‘Jack burbon değil ve bu berbat bir şey’ derdim” dedi.
Çoğu ciddi viski koleksiyoncusu ve eleştirmeni muhtemelen aynı fikirde olacaktır. Jack Daniel’s’ı, özellikle de amiral gemisi markası Old No’yu ellerinde tuttular. 7 – yumuşak ve kremsi tatlılar için, shotlara ve ucuz kokteyllere bırakılacak en iyi şey.
Ancak daha sonra Bay Coleman, insanların sosyal medyada Jack Daniel’s hakkında konuşma biçiminde bir değişiklik olduğunu fark etti. Alaycı küçümseme gitti, yerini sadece saygı değil aynı zamanda susuzluk aldı.
İçki fabrikasından, viski avcılarının ağzını sulandıran özelliklere sahip bir dizi yeni, sınırlı sürüm geldi: tek fıçıda şişeleme, yüksek alkol içeriği, aşırı kömürleşmiş fıçılar. İnsanlar denedikleri şeyi sevdiler ve kaybolmadan önce şişeleri almak için bir FOMO telaşı başlatarak bunu söylediler.
“‘Vay canına!’ dedim. dedi Bay Coleman. O da bu harekete katıldı ve şu anda 30 ila 40 şişeye sahip. “Gerçekten oyunlarını hızlandırdılar.”
Jack Daniel’s dünyanın en çok satan viski markalarından biri olma konumunu korusa da, 2022’de 14,6 milyon dokuz litrelik kasa satıldı ve bunların neredeyse tamamı daha seçici bir izleyici kitlesine Old No oldu.
İşe yarıyor gibi görünüyor. Şirketin tarzı yıldan yıla değişen özel ürünleri o kadar rağbet görüyor ki, insanların gelmeden önceki gece içki dükkanlarının önünde kamp kurduğu biliniyor.
Böyle bir şişe, Eski No. 1’in 12 yıllık bir versiyonu. 7, bu baharda yaklaşık 80 $ önerilen fiyatla piyasaya sürüldü. Yalnızca 6.200 kasa üretildi, bu da talebi karşılamaya yetmedi ve hızla tükendikten sonra ikincil piyasalarda 500 dolara kadar çıktı.
Eleştirmenler ayrıca içki fabrikasının yaptıklarını da beğeniyor. 2022’de Whisky Advocate, Jack Daniel’s Bonded’ı seçti; bu terim, diğer şeylerin yanı sıra, ruhun en az dört yaşında olduğu ve 100 kez kanıtlandığı anlamına gelen bir terim – Yılın Viskisi. Bir yıl önce dergi, Old’un 10 yıllık bir versiyonunun başka bir sürümünü tanıtmıştı. 7 numara, dördüncü sırada.
Bunların hepsi kasıtlıdır. Jack Daniel’s ve kurumsal sahibi Brown-Forman Corporation (aynı zamanda Woodford Reserve ve Old Forester burbonlarını da üretiyor), Amerikan viski dünyasındaki sismik değişime yanıt veriyor.
Yaklaşık son on yıla kadar, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki viski içicileri tek bir markaya son derece sadık kalma eğilimindeydi ve sağlam sürekliliğe yenilikten daha çok değer veriyordu. Bu sadakat Jack Daniel’s’ı ulusal bir sembol haline getirdi: Frank Sinatra ve Axl Rose gibi müzisyenler buna yemin ettiler ve sahnede şişelerce taşıdılar. Sinatra tabutunun yanına bir şişe koymuştu.
Ancak binlerce viski çeşidinin olduğu bir dünyada yetişen yeni nesil içiciler, marka bağlılığını geçmişte bıraktı. Keşfedilecek çok fazla şey var; özellikle de diğer hayranların imrenilen yeni bir sürüm hakkında konuştuğu Instagram fotoğrafları ve YouTube videolarıyla boğulduğunuzda.
“Jack Daniel’s rock yıldızları ve motosiklet kulüpleri üzerinde tekele sahipti. Marka sadakati çok muazzamdı,” dedi şarap ve alkollü içkilere odaklanan bir danışmanlık firması olan Two-Nineteen Marketing’in sahibi David Driscoll. “Fakat artık marka sadakatinin artık var olmadığı bir dönemdeyiz.”
İçki fabrikası uzun süredir Old No. 1 aracılığıyla küçük bir viski portföyü sunuyor. 7, normal tek geçiş yerine ekstra tatlılık için akçaağaç kömüründen iki kez filtrelenen Gentleman Jack gibi. Ancak bunlar genellikle içki içenlere sonradan akla gelen bir fikir gibi göründü ve özellikle yeni başlayanlar arasında popülerdi.
Daha sonra 2013 yılında Jack Daniel’s, Sinatra’nın markaya olan sevgisini onurlandırmak için özel bir şişe çıkardı. Sinatra Select viski, daha zengin bir tat için sıvının ahşabın derinliklerine nüfuz etmesine olanak tanıyan, kömürleşmiş iç kısmı yivli fıçılarda yaşlandırıldı.
Artık içki fabrikasının çekirdek portföyünün bir parçası olan sürüm o kadar popüler oldu ki, 2015 yılında Jack Daniel’s siyah lake kutuda paketlenmiş, tek seferlik 100 prova sürümü olan Sinatra Century’yi piyasaya sürdü. Kısa sürede bir koleksiyon parçası haline geldi ve bugün açık artırmada 4.000 dolara kadar satılıyor; bu da Jack Daniel’s’ın lüks pazara girebildiğinin kanıtı.
Jack Daniel’s’ın ana içki imalatçısı Chris Fletcher, “Sinatra bize bu yeteneğe sahip olduğumuzu bu şekilde gösterdi” dedi.
Bunu kısa süre sonra daha fazla yıllık yayın izledi. 2021 şişelemesi, içki fabrikasının tepedeki Coy Hill deposunun üst katlarında depolanan fıçılardan yapıldı; burada yüksek yaz sıcağı nedeniyle alışılmadık derecede yüksek miktarda su kaybedildi. Ortaya çıkan viskinin alkol içeriği 148,3’e kadar, yani neredeyse yüzde 75’e kadar alkol içeriyordu.
Coy Hill’in ilk sürümünün maliyeti 70 dolar civarındaydı, ancak tükendi ve kısa süre sonra ikincil piyasalarda yaklaşık 1.000 dolara satılmaya başlandı. Aslında o kadar popülerdi ki Bay Fletcher ikinci bir sürüm hazırladı – bu sefer maksimum 155,1 kanıtla. Ayrıca hızla tükendi.
Bazıları artık şirketin portföyünün ayrılmaz bir parçası olan diğer yeni sürümler arasında Oloroso şeri fıçılarında tamamlanan tek malt, iki fıçı çavdar viskisi ve burbon, çavdar ve malttan oluşan üçlü püre viski yer alıyor.
Bunların hiçbiri bir gecede olmadı; Bir viskinin olgunlaşması yıllar alır. Ancak Jack Daniel’s kadar büyük bir içki fabrikasında, bir viskiyi bile Eski No. 1 kadar öngörülebilir kılan birçok farklı potansiyel bileşen ve ince ayar vardır. 7 yeni bir şeye dönüşebilir.
Bay Fletcher, “Bana göre tüm bunlar, Lynchburg’da nasıl viski yaptığımıza ve viski üreticilerimizin burada ne yaptığına dair hikayemizi anlatmak için başka bir fırsat sağlıyor” dedi. “Sahip olduğumuz farklı şeylerin ve çekebileceğimiz farklı kaldıraçların nüanslarını ortaya çıkarmak benim için çok eğlenceli ve ilginç.”
Jack Daniel’s böyle bir inovasyon stratejisi izleyen tek içki fabrikası değil. Framingham, Massachusetts’te bir viski içicisi olan Paul Ryan, “Neredeyse her viski üreticisi sınırlı sürüm oyununa girdi, öyle ki katıksız seçim, düzenli sürümleri gölgede bırakabiliyor” dedi.
Jim Beams’in yakın zamanda sınırlı sayıda üretilen geleneksel Knob Creek genişletmelerinden birkaçına atıfta bulunarak, “Knob Single Barrel, Knob 12 Year Old ve Knob 15 Year Old şişeleri arasında bir şişe Knob Creek Nine Year Old bulmak için çabalamam gerekiyormuş gibi” dedi. Burbon.
Ancak eğer sürekli yenilik artık norm haline gelmişse, o zaman Jack Daniel’s iyi bir yerdedir, sırf bunca yıldır bir şebboy olduğu için de olsa.
Pazarlama danışmanı Driscoll, “Birçok marka inovasyon potansiyelini çoktan tüketti” dedi. “Jack Daniel’s’ın elinde hâlâ pek çok numara var.”
Ancak yakın zamana kadar hiçbir şişesinde Jack Daniel’s etiketi bulunmuyordu.
Siber güvenlik uzmanı Bay Coleman, “Dört yıl önce size ‘Jack burbon değil ve bu berbat bir şey’ derdim” dedi.
Çoğu ciddi viski koleksiyoncusu ve eleştirmeni muhtemelen aynı fikirde olacaktır. Jack Daniel’s’ı, özellikle de amiral gemisi markası Old No’yu ellerinde tuttular. 7 – yumuşak ve kremsi tatlılar için, shotlara ve ucuz kokteyllere bırakılacak en iyi şey.
Ancak daha sonra Bay Coleman, insanların sosyal medyada Jack Daniel’s hakkında konuşma biçiminde bir değişiklik olduğunu fark etti. Alaycı küçümseme gitti, yerini sadece saygı değil aynı zamanda susuzluk aldı.
İçki fabrikasından, viski avcılarının ağzını sulandıran özelliklere sahip bir dizi yeni, sınırlı sürüm geldi: tek fıçıda şişeleme, yüksek alkol içeriği, aşırı kömürleşmiş fıçılar. İnsanlar denedikleri şeyi sevdiler ve kaybolmadan önce şişeleri almak için bir FOMO telaşı başlatarak bunu söylediler.
“‘Vay canına!’ dedim. dedi Bay Coleman. O da bu harekete katıldı ve şu anda 30 ila 40 şişeye sahip. “Gerçekten oyunlarını hızlandırdılar.”
Jack Daniel’s dünyanın en çok satan viski markalarından biri olma konumunu korusa da, 2022’de 14,6 milyon dokuz litrelik kasa satıldı ve bunların neredeyse tamamı daha seçici bir izleyici kitlesine Old No oldu.
İşe yarıyor gibi görünüyor. Şirketin tarzı yıldan yıla değişen özel ürünleri o kadar rağbet görüyor ki, insanların gelmeden önceki gece içki dükkanlarının önünde kamp kurduğu biliniyor.
Böyle bir şişe, Eski No. 1’in 12 yıllık bir versiyonu. 7, bu baharda yaklaşık 80 $ önerilen fiyatla piyasaya sürüldü. Yalnızca 6.200 kasa üretildi, bu da talebi karşılamaya yetmedi ve hızla tükendikten sonra ikincil piyasalarda 500 dolara kadar çıktı.
Eleştirmenler ayrıca içki fabrikasının yaptıklarını da beğeniyor. 2022’de Whisky Advocate, Jack Daniel’s Bonded’ı seçti; bu terim, diğer şeylerin yanı sıra, ruhun en az dört yaşında olduğu ve 100 kez kanıtlandığı anlamına gelen bir terim – Yılın Viskisi. Bir yıl önce dergi, Old’un 10 yıllık bir versiyonunun başka bir sürümünü tanıtmıştı. 7 numara, dördüncü sırada.
Bunların hepsi kasıtlıdır. Jack Daniel’s ve kurumsal sahibi Brown-Forman Corporation (aynı zamanda Woodford Reserve ve Old Forester burbonlarını da üretiyor), Amerikan viski dünyasındaki sismik değişime yanıt veriyor.
Yaklaşık son on yıla kadar, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki viski içicileri tek bir markaya son derece sadık kalma eğilimindeydi ve sağlam sürekliliğe yenilikten daha çok değer veriyordu. Bu sadakat Jack Daniel’s’ı ulusal bir sembol haline getirdi: Frank Sinatra ve Axl Rose gibi müzisyenler buna yemin ettiler ve sahnede şişelerce taşıdılar. Sinatra tabutunun yanına bir şişe koymuştu.
Ancak binlerce viski çeşidinin olduğu bir dünyada yetişen yeni nesil içiciler, marka bağlılığını geçmişte bıraktı. Keşfedilecek çok fazla şey var; özellikle de diğer hayranların imrenilen yeni bir sürüm hakkında konuştuğu Instagram fotoğrafları ve YouTube videolarıyla boğulduğunuzda.
“Jack Daniel’s rock yıldızları ve motosiklet kulüpleri üzerinde tekele sahipti. Marka sadakati çok muazzamdı,” dedi şarap ve alkollü içkilere odaklanan bir danışmanlık firması olan Two-Nineteen Marketing’in sahibi David Driscoll. “Fakat artık marka sadakatinin artık var olmadığı bir dönemdeyiz.”
İçki fabrikası uzun süredir Old No. 1 aracılığıyla küçük bir viski portföyü sunuyor. 7, normal tek geçiş yerine ekstra tatlılık için akçaağaç kömüründen iki kez filtrelenen Gentleman Jack gibi. Ancak bunlar genellikle içki içenlere sonradan akla gelen bir fikir gibi göründü ve özellikle yeni başlayanlar arasında popülerdi.
Daha sonra 2013 yılında Jack Daniel’s, Sinatra’nın markaya olan sevgisini onurlandırmak için özel bir şişe çıkardı. Sinatra Select viski, daha zengin bir tat için sıvının ahşabın derinliklerine nüfuz etmesine olanak tanıyan, kömürleşmiş iç kısmı yivli fıçılarda yaşlandırıldı.
Artık içki fabrikasının çekirdek portföyünün bir parçası olan sürüm o kadar popüler oldu ki, 2015 yılında Jack Daniel’s siyah lake kutuda paketlenmiş, tek seferlik 100 prova sürümü olan Sinatra Century’yi piyasaya sürdü. Kısa sürede bir koleksiyon parçası haline geldi ve bugün açık artırmada 4.000 dolara kadar satılıyor; bu da Jack Daniel’s’ın lüks pazara girebildiğinin kanıtı.
Jack Daniel’s’ın ana içki imalatçısı Chris Fletcher, “Sinatra bize bu yeteneğe sahip olduğumuzu bu şekilde gösterdi” dedi.
Bunu kısa süre sonra daha fazla yıllık yayın izledi. 2021 şişelemesi, içki fabrikasının tepedeki Coy Hill deposunun üst katlarında depolanan fıçılardan yapıldı; burada yüksek yaz sıcağı nedeniyle alışılmadık derecede yüksek miktarda su kaybedildi. Ortaya çıkan viskinin alkol içeriği 148,3’e kadar, yani neredeyse yüzde 75’e kadar alkol içeriyordu.
Coy Hill’in ilk sürümünün maliyeti 70 dolar civarındaydı, ancak tükendi ve kısa süre sonra ikincil piyasalarda yaklaşık 1.000 dolara satılmaya başlandı. Aslında o kadar popülerdi ki Bay Fletcher ikinci bir sürüm hazırladı – bu sefer maksimum 155,1 kanıtla. Ayrıca hızla tükendi.
Bazıları artık şirketin portföyünün ayrılmaz bir parçası olan diğer yeni sürümler arasında Oloroso şeri fıçılarında tamamlanan tek malt, iki fıçı çavdar viskisi ve burbon, çavdar ve malttan oluşan üçlü püre viski yer alıyor.
Bunların hiçbiri bir gecede olmadı; Bir viskinin olgunlaşması yıllar alır. Ancak Jack Daniel’s kadar büyük bir içki fabrikasında, bir viskiyi bile Eski No. 1 kadar öngörülebilir kılan birçok farklı potansiyel bileşen ve ince ayar vardır. 7 yeni bir şeye dönüşebilir.
Bay Fletcher, “Bana göre tüm bunlar, Lynchburg’da nasıl viski yaptığımıza ve viski üreticilerimizin burada ne yaptığına dair hikayemizi anlatmak için başka bir fırsat sağlıyor” dedi. “Sahip olduğumuz farklı şeylerin ve çekebileceğimiz farklı kaldıraçların nüanslarını ortaya çıkarmak benim için çok eğlenceli ve ilginç.”
Jack Daniel’s böyle bir inovasyon stratejisi izleyen tek içki fabrikası değil. Framingham, Massachusetts’te bir viski içicisi olan Paul Ryan, “Neredeyse her viski üreticisi sınırlı sürüm oyununa girdi, öyle ki katıksız seçim, düzenli sürümleri gölgede bırakabiliyor” dedi.
Jim Beams’in yakın zamanda sınırlı sayıda üretilen geleneksel Knob Creek genişletmelerinden birkaçına atıfta bulunarak, “Knob Single Barrel, Knob 12 Year Old ve Knob 15 Year Old şişeleri arasında bir şişe Knob Creek Nine Year Old bulmak için çabalamam gerekiyormuş gibi” dedi. Burbon.
Ancak eğer sürekli yenilik artık norm haline gelmişse, o zaman Jack Daniel’s iyi bir yerdedir, sırf bunca yıldır bir şebboy olduğu için de olsa.
Pazarlama danışmanı Driscoll, “Birçok marka inovasyon potansiyelini çoktan tüketti” dedi. “Jack Daniel’s’ın elinde hâlâ pek çok numara var.”