George Washington'un köle aşçısı Hercules Posey'in hikayesi

Leila

Global Mod
Global Mod
22 Şubat 1797'de George Washington, Philadelphia'daki bir baloda 65. yaş gününü kutlarken, ünlü aşçısı Hercules Posey, başkanın Virginia'daki mülkü Mount Vernon'daki sade köle mahallelerinden kaçtı. Sönen ayın ışığı altında nemli geceye adım atarak özgürlüğünü buldu, ancak sonraki 200 yıllık tarih boyunca bu özgürlük kaybolmuştu.

Kendini özgürleştirmesinden önceki altı yıl boyunca Posey, ilk Amerikan diplomatik mutfağını yaratmak için her gün çalışmış, çeşitli etkinlikler için özenle hazırlanmış yemekler hazırlamıştı: haftalık başkanlık kongre yemekleri ve siyasetçi Martha Washington Hanımlarının ev sahipliği yaptığı sosyal etkinlikler. sosyal etkinlikler, toplantı odası eğlenceleri ve toplantılarının yanı sıra Washington'un doğum günü partileri.


Hatırı sayılır becerisine rağmen, Posey'nin kaliteli Amerikan mutfağına katkıları büyük ölçüde bilinmiyor çünkü kendisi köleleştirilmiş bir kişiydi ve kendi elindeki tariflerin eksikliği nedeniyle Posey'nin mutfak dehasının ayrıntılarını yeniden yaratmayı zorlaştırıyordu. Küçük bir tarihçi grubu, Posey'nin yükselişi, düşüşü ve sonunda özgür bir adam olarak yeniden keşfinin ilgi çekici hikayesini dikkatle keşfetmek için birlikte çalışıyor.


“Ateşe Bağlı: Virginia'nın Köleleştirilmiş Aşçıları Amerikan Mutfağını Keşfetmeye Nasıl Yardımcı Oldu” kitabının yazarı Kelley Fanto Deetz, “Posey'nin yemeklerinin ayrıntılarını keşfetmek, Amerikan tarihini anlamanın önemli bir yoludur” dedi.

“Yemek, toplumun ve kültürün en etkili ifadelerinden biridir. “Köleleştirme ve ırkçılığın güç dinamiklerini de eklediğinizde, bu ifadelerin peşinde koşmak, köleleştirilmiş şeflerin ısrarını ve yaratıcılığını anlamak için önemli bir mercek haline geliyor” dedi Dr. Deetz. “Onların yiyecekleri ulusumuzun tarihinin ayrılmaz bir parçasıdır.”

Dayanıklılıklarını onurlandırmanın yanı sıra, Mount Vernon'un emekli tarihçisi Mary V. Thompson, insanların köle aşçıların teknik becerileri ve yeteneklerinin farkında olmalarını istiyor. Bazıları, Posey gibi bir şefin karmaşık yemekler hazırlayabilecek kadar yetenekli olup olmayacağını merak ediyordu. Mount Vernon'daki kölelik hakkındaki “Pişmanlığın Tek Kaçınılmaz Konusu” kitabının yazarı Bayan Thompson, son kırk yılını aile ve tarihi yemek kitaplarından, iş defterlerinden ve mali ve çiftlik kayıtlarından elde edilen kanıtları bir araya getirerek bu efsaneyi çürütmek için harcadı. , mutfak eşyaları, hayvancılık ve ürünler.

Doğduğu yer hala bilinmese de Posey, 20 yaş civarında Washington'un malı oldu; bu, kaybedilen bir kredinin teminatıydı. Genç bir adam olarak Posey muhtemelen daha yaşlı Mount Vernon şeflerinin yanında çıraklık yaptı. 1791'de, o zamanlar ülkenin başkenti olan Philadelphia'ya, hükümetin malikanesinin başında Washington için yemek pişirmesi için çağrıldığında 42 yaşındaydı. Diğer sekiz köleleştirilmiş insanla birlikte çalıştı. Washington'lar, köleleştirilmiş “hizmetkarlarını” yılda birkaç kez Pennsylvania'nın dışına göndererek eyaletin orada yaşayan köleleştirilmiş insanları en az altı ay süreyle serbest bırakan Kademeli Kaldırılma Yasası'ndan yararlanmalarını engellediler.


Philadelphia'dayken Washington, Posey'e şehri dolaşması için bir ölçüde özgürlük verdi. Ayrıca aşçıya mutfak artıkları sattırdı ve yıllık ortalama bir işçinin iki katı maaş kazandı. Posey, Philadelphia'da güzel kıyafetleri ve cesur tavrıyla tanındı. Onun eşsiz savurganlığı yeni ulus kadar cesurdu.


Washington'un üvey torunu George Washington Parke, anılarında Custis Posey'i Gordon Ramsay benzeri, uzlaşmaz ve son derece yaratıcı bir figür olarak tasvir etti:

“Şef, modern tabirle 'ünlü' olarak tanımlanırdı Sanatçı” Custis şunu yazdı: “Mutfak sanatlarında Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunabilecek kadar yetkin.”

Washington, masasının, ilk ailenin zenginliğini ve gücünü sergileyen bol miktarda Amerikan malzemesini ve uluslararası ithalatı sergileyen, zenginlikten uzak bir konukseverlik örneği olmasını istedi. Hane halkı hesapları Portekiz ve Fransız şaraplarının satın alındığını gösteriyor; İtalyan zeytinyağı; Hint mango turşusu; Surinam kahvesi; Karayip hindistancevizi; Ananas; ve dahası.


Posey, günde 16 saat çalışırken ve serbest ve sözleşmeli beyazlardan oluşan bir mutfak ekibini yönetirken bu çeşitli malzemelerde ustalaştı. Başkanın evinin dışında, biberlik kadınlar, istiridye adamları, fırıncılar, meyve satıcıları ve pasta şeflerinin de dahil olduğu Philadelphia'nın Özgür Siyah topluluğuyla etkileşime girdi. Aynı zamanda, başkanın günlük favorilerinden biri olan mısır unu krepi olan “hoecakes” de dahil olmak üzere Washington'da özel olarak popüler olan basit yemekler hazırladı.

1795'te Massachusetts Temsilcisi Theophilus Bradbury tarafından yazılana benzer mektuplar, Posey'nin komutası altında üretilen rosto, dana eti, hindi, ördek, pudingler ve jöleler gibi gıdaların miktarını ortaya koyuyor.

Washington ailesinin yemek kitapları ve dönemi, Posey'nin yemeklerinin karmaşık soslar, kalıplanmış dondurmalar, hassas hamur işleri, zengin siyah kekler, konserve ve taze sebzeler ile Uzak Doğu, Karayipler ve Hindistan'dan yemekler içerdiğini gösteriyor.

Popüler web sitesi “Not Your Momma's History” ve sosyal medya hesaplarında köleleştirilmiş ve özgür aşçılardan bahseden tarihçi Cheyney McKnight, Posey'nin masasının kopyalanmasının önemli olduğunu çünkü tarihi yemek rotalarının köleleştirilmiş kişiler hakkında zor hikayeler anlatmanın güçlü bir yolu olduğunu söyledi. .


Bayan McKnight, “Köleleştirme hakkında konuşmak zordur, ancak tarihi yemek mekanları birçok insan için doğrudan ilgi çekicidir” dedi. “Halkla Şef Posey hakkında konuştuğumda, sohbet onun ne pişirdiğiyle başlıyor, ancak bu, üst düzey bir şef olarak çalışırken bile onun hayatını yöneten katı kuralları hızla daha derinlemesine araştırmamı sağlıyor. Bu, onu bir mal statüsünün ötesinde insanileştirmeye yardımcı oluyor.”


Posey'nin özgürlük yolculuğu, 1796 yazında Washington'un aşçıyı Mount Vernon'da terk etmesiyle başladı çünkü aşçısının geniş kölelik karşıtı ağı kullanarak başkentten kaçmayı planladığından korkuyordu. O yılın sonbaharında Posey artık yüksek profilli misafirler için zarif tabaklar süslemek yerine yollar için çakıl kazıyordu. Posey kaçtıktan sonra Philadelphia'ya gitti ve burada bir süre kaldı, ardından 1812'deki ölümüne kadar işçi olarak çalışmak ve yemek pişirmek üzere Manhattan'a yerleşti.

Mount Vernon'un Köleleştirilmiş Topluluğunun Torunları Birliği'nin köleleştirilmiş bireylerin geçmişini açıklaması ve kamuya açık olarak kabul etmesi önemlidir. Lig, Konfederasyonların adını taşıyan şehrin ana caddelerini değiştirme projesi kapsamında Alexandria, Virginia'daki bir caddenin Hercules Posey olarak yeniden adlandırılmasını savunuyor.

Ligin başkanı Arthur Wilson, “Şef Hercules Posey'nin tarihte önemli bir yeri var” dedi, “sadece Mount Vernon'da köleleştirilen insanların torunları ya da George Washington'un şefi olduğu için değil.”


“O, şehrin ve Amerika'nın ticaretini, toplumunu ve büyümesini şekillendirmede katkıları kritik bir rol oynayan, köleleştirilmiş aşçılardan oluşan zengin bir topluluğun temsilcisidir” dedi Dr. Wilson.
 
Üst