Yine de kamayan yemeğinin yükselişi, Amerikalıların çatal bıçak kullanmayı bıraktığının bir işareti olarak alınmamalı. Ellerinizle yemek yemenin çekiciliği, en azından bunu düzenli olarak yapmayanlar için, kesinlikle normdan bir kopuşu temsil etmesidir; yemek yemenin kendisi alışılmadık olduğu için izin verilebilir. Amerikalı filozof Lisa Heldke, bu tür gezilere “yemek yeme maceraları” adını vererek bu arayıştaki kendi merakını sorguladı. “19. ve 20. yüzyılın başlarındaki Avrupalı ressamları, antropologları ve kaşifleri yola çıkmaya” iten aynı dürtüyü bilinçsizce takip edip etmediğini merak etti. “Daha yeni”, daha “uzak” kültürlerin arayışında.” Her ne kadar “diğer kültürler hakkında saygıyla yaklaşmak istediğim bir şekilde bilgi edinmeye” çalışsa da, “Egzotik İştahlar: Bir Yemek Maceracısının Düşünceleri” adlı kitabında şöyle yazıyor ( 2003), “Kendimi daha ilginç kılmak için egzotik bir ötekiyle temas kurmaya ve bir şekilde onlarla kendi deneyimlerime sahip olmaya yönelik derin bir arzuyla motive olduğumu inkar edemezdim.” Misafirler, kendilerinin dışında dolaşanlar mı? kültür o zaman sonsuza dek turist olmaya mı mahkumdur?
Kendi kökenlerinin yemeklerini Batılı bir izleyici kitlesine tanıtmaya çalışan şeflerin ve restoran sahiplerinin bilmecesi burada yatıyor: Kendilerini egzotikleştirmeden veya şekerle kaplamadan, bir mutfağın daha sofistike unsurları olarak görülen şeyleri abartmadan veya küçümsemeden bunu nasıl yapıyorlar? örneğin bir ördek embriyosunun kemiklerinin çıtırtısı ya da yemekten uzun süre sonra bile parmaklarınızda kalan fermente balık sosunun belirgin kokusu.
KAŞIK MAMUT KEMİKLERİ Batı Rusya'da yaklaşık 23.000 ila 22.000 yıl öncesine kadar uzanan bir tarihte bulunmuştur; Çin'de bilinen adıyla yemek çubukları zhu ve sonra kuaiziM.Ö. Ancak tarihçiler, bu ilk aletlerin ne için kullanıldığına dair yalnızca spekülasyon yapabilirler; bunların genel amaçlı aletler mi yoksa bireysel yemekten ziyade yemek pişirmek için mi kullanıldığı. Bıçaklar başlangıçta silahtı. İngiliz küratör CTP Bailey, 1927 yılında antika çatal bıçak koleksiyonları üzerine yaptığı bir araştırmada, Orta Çağ'da bile yalnızca soyluların özel sofra bıçaklarına sahip olduğunu, “sıradan vatandaşın ise kemerinde her türlü amaca hizmet eden ve kullanılabilecek bir bıçak taşıdığını” belirtti. “aynı zamanda birinin yemeğini kesmesi veya düşmanının boğazını kesmesi için de.” 17. yüzyıl Fransa'sında Louis, MÖ 4. yüzyıl civarında Çin'de insanları yasakladı. Çinli-Amerikalı tarihçi Q. Edward Wang'ın “Chopsticks: A Culturel and Culinary History” adlı kitabında önerdiği gibi, belki de daha soğuk olan kuzeydeki sakinlerin sıcak et suyunda pişirilip sunulan yiyecekleri tercih etmesi nedeniyle ellerden kaşıklara (hançer şeklinde) ve yemek çubuklarına geçiş yapıldı. ” (2015).
Avrupa'da insanlar çorba için kaşık, kesme ve şişleme için bıçak kullanıyordu, ancak bunun dışında ellerine güvenmeye devam ettiler. Forks gecikti. MÖ 8. yüzyılda olanlar. MÖ 500'de yazılan İlyada, kurban edilen bir hayvanı kızartmak için kullanılan “beş uçlu çatallardan” söz eder, ancak esasen büyük saplama aletleridir. Modern İran'da ortaya çıkarılan, MS 6. veya 7. yüzyıldan kalma iki dalgalı uçlu, beş inçlik daha küçük bir bronz alet, bazı Perslerin o dönemde yemek için bunu benimsediğinin kanıtı olabilir. 11. yüzyılda bir İtalyan Benediktin keşişi, Venedik Doge'sinin Konstantinopolis doğumlu bir gelininin, çatalla yemek yeme gibi çökmekte olan bir alışkanlığı Batı'ya beraberinde getirdiğini onaylamayarak belirtti. Keşiş öfkeyle, “Yemeğine elleriyle dokunmadı” diye yazdı ve vebadan ölümünün, bu kadar “aşırı hassaslığa” sahip biri için görünüşte uygun bir kader olduğuna işaret etti. Bir Tanrı adamı için bu, tehlikeli bir yabancı yönetimi ve doğaya ihanetti. Yüzyıllar boyunca çatal, aristokratların kadınsı bir aksesuarı olarak Avrupa'da şüpheli kaldı; 17. yüzyılın sonlarına doğru, Versailles'ın görkeminin ortasında, XIV. Louis'nin, altın bir tabaktan yemeği parmaklarıyla almakta ısrar ettiği söylenir.
Hikayenin nasıl bittiğini biliyoruz. Gereçlere boyun eğmenin pratik nedenleri vardı. O zamanlar hâlâ pek anlaşılmayan hijyenik nedenlerden dolayı değil; Endülüs'te doğan ve hayatının çoğunu Kuzey Afrika'da geçiren 12. ve 13. yüzyılın başlarındaki Sefarad doktoru ve filozof Maimonides, enfeksiyonu önlemek için tıbbi tesislerde el yıkamayı savundu, ancak bu uygulama ancak mikrop teorisinin standartlaştırılmış ortaya çıkışından sonra yaygınlaştı. 19. yüzyılda. (Eğer koşum takımı farklı, daha büyülü bir bulaşma biçimini mümkün kıldıysa: İngiliz tarihçi Emanuel Green, 1886'da Somerset Arkeoloji ve Doğa Tarihi Derneği'ne sunduğu bir makalede, bu hastalıkla karşı karşıya kalan Malay kökenli bir adamdan sinsice alıntı yapıyor: Bir İngiliz Tek Yer ayarı: “Bu çatal hakkında ne biliyorum? Yüzden fazla ağızda dolaştı – belki de en büyük düşmanımın ağzı.”
Kendi kökenlerinin yemeklerini Batılı bir izleyici kitlesine tanıtmaya çalışan şeflerin ve restoran sahiplerinin bilmecesi burada yatıyor: Kendilerini egzotikleştirmeden veya şekerle kaplamadan, bir mutfağın daha sofistike unsurları olarak görülen şeyleri abartmadan veya küçümsemeden bunu nasıl yapıyorlar? örneğin bir ördek embriyosunun kemiklerinin çıtırtısı ya da yemekten uzun süre sonra bile parmaklarınızda kalan fermente balık sosunun belirgin kokusu.
KAŞIK MAMUT KEMİKLERİ Batı Rusya'da yaklaşık 23.000 ila 22.000 yıl öncesine kadar uzanan bir tarihte bulunmuştur; Çin'de bilinen adıyla yemek çubukları zhu ve sonra kuaiziM.Ö. Ancak tarihçiler, bu ilk aletlerin ne için kullanıldığına dair yalnızca spekülasyon yapabilirler; bunların genel amaçlı aletler mi yoksa bireysel yemekten ziyade yemek pişirmek için mi kullanıldığı. Bıçaklar başlangıçta silahtı. İngiliz küratör CTP Bailey, 1927 yılında antika çatal bıçak koleksiyonları üzerine yaptığı bir araştırmada, Orta Çağ'da bile yalnızca soyluların özel sofra bıçaklarına sahip olduğunu, “sıradan vatandaşın ise kemerinde her türlü amaca hizmet eden ve kullanılabilecek bir bıçak taşıdığını” belirtti. “aynı zamanda birinin yemeğini kesmesi veya düşmanının boğazını kesmesi için de.” 17. yüzyıl Fransa'sında Louis, MÖ 4. yüzyıl civarında Çin'de insanları yasakladı. Çinli-Amerikalı tarihçi Q. Edward Wang'ın “Chopsticks: A Culturel and Culinary History” adlı kitabında önerdiği gibi, belki de daha soğuk olan kuzeydeki sakinlerin sıcak et suyunda pişirilip sunulan yiyecekleri tercih etmesi nedeniyle ellerden kaşıklara (hançer şeklinde) ve yemek çubuklarına geçiş yapıldı. ” (2015).
Avrupa'da insanlar çorba için kaşık, kesme ve şişleme için bıçak kullanıyordu, ancak bunun dışında ellerine güvenmeye devam ettiler. Forks gecikti. MÖ 8. yüzyılda olanlar. MÖ 500'de yazılan İlyada, kurban edilen bir hayvanı kızartmak için kullanılan “beş uçlu çatallardan” söz eder, ancak esasen büyük saplama aletleridir. Modern İran'da ortaya çıkarılan, MS 6. veya 7. yüzyıldan kalma iki dalgalı uçlu, beş inçlik daha küçük bir bronz alet, bazı Perslerin o dönemde yemek için bunu benimsediğinin kanıtı olabilir. 11. yüzyılda bir İtalyan Benediktin keşişi, Venedik Doge'sinin Konstantinopolis doğumlu bir gelininin, çatalla yemek yeme gibi çökmekte olan bir alışkanlığı Batı'ya beraberinde getirdiğini onaylamayarak belirtti. Keşiş öfkeyle, “Yemeğine elleriyle dokunmadı” diye yazdı ve vebadan ölümünün, bu kadar “aşırı hassaslığa” sahip biri için görünüşte uygun bir kader olduğuna işaret etti. Bir Tanrı adamı için bu, tehlikeli bir yabancı yönetimi ve doğaya ihanetti. Yüzyıllar boyunca çatal, aristokratların kadınsı bir aksesuarı olarak Avrupa'da şüpheli kaldı; 17. yüzyılın sonlarına doğru, Versailles'ın görkeminin ortasında, XIV. Louis'nin, altın bir tabaktan yemeği parmaklarıyla almakta ısrar ettiği söylenir.
Hikayenin nasıl bittiğini biliyoruz. Gereçlere boyun eğmenin pratik nedenleri vardı. O zamanlar hâlâ pek anlaşılmayan hijyenik nedenlerden dolayı değil; Endülüs'te doğan ve hayatının çoğunu Kuzey Afrika'da geçiren 12. ve 13. yüzyılın başlarındaki Sefarad doktoru ve filozof Maimonides, enfeksiyonu önlemek için tıbbi tesislerde el yıkamayı savundu, ancak bu uygulama ancak mikrop teorisinin standartlaştırılmış ortaya çıkışından sonra yaygınlaştı. 19. yüzyılda. (Eğer koşum takımı farklı, daha büyülü bir bulaşma biçimini mümkün kıldıysa: İngiliz tarihçi Emanuel Green, 1886'da Somerset Arkeoloji ve Doğa Tarihi Derneği'ne sunduğu bir makalede, bu hastalıkla karşı karşıya kalan Malay kökenli bir adamdan sinsice alıntı yapıyor: Bir İngiliz Tek Yer ayarı: “Bu çatal hakkında ne biliyorum? Yüzden fazla ağızda dolaştı – belki de en büyük düşmanımın ağzı.”