Şeftalilerin olduğu gibi yenebilecek kadar olgunlaştığı o kadar kısa bir zaman aralığı ki, bu yüzden bu karmaşık, çiçeksi meyveyi biraz fazla lirik yapmak için ince ayar yapmak cazip geliyor. Vanilya notaları, badem izleri var. Yankılar Chardonnays ve Rieslings, Sémillons ve Proseccos’ta duyulabilir. Ancak mükemmel şekilde olgunlaşmış bir şeftali tüm duyuları harekete geçirir.
Tarif: Fıstık Frangipane ile Şeftali Chili Galette
Bazılarımız o kadar ilham alıyor ki tüm yemek kitaplarına onların adını veriyoruz. Ünlü yazar Diana Henry’nin, kabuğu meyvenin kabuğu kadar kabarık olan Şeftali Nasıl Yenir adlı kitabı, adını İtalya’da bir yemek anısından alıyor. Tatlı olarak, yanındaki masada sadece bir kase şeftali ve bir şişe soğutulmuş Moscato vardı. şeftali dilimlendi; Dilimler şaraba girdi. şarap içildi; Şeftali yenildi. Sahne mevsimseldi, sansasyoneldi, tek kelimeyle mükemmeldi.
Diğerleri, Timothée Chalamet ve Armie Hammer’ın “Beni Adınla Çağırın” filmindeki ilişkisini izleyen herkesin bildiği gibi, bunu bir adım öteye taşıyor. Karakterler söz konusu olduğunda, önümüzde hala oldukça uzun, şehvetli bir yol var. Daha fazlasını öğrenmek için filmi izlemeli veya dayandığı harika André Aciman romanını okumalısınız. Tüm duyuların uygun şekilde etkinleştirildiğini söylemek yeterlidir.
Hepsi çok Ağustos, hepsi çok İtalya, hepsi çok harika. Ve yine de, bu anlar mükemmel şeftalinin doğasını netleştirirken, yılda kaç kez gerçekten “mükemmel şeftali” ye sahibiz? Bir kere? Belki iki kez?
Yine de, ilgi odağının ve güneş ışığının tadını çıkaran onca parlak şeftaliden sonra yaz sona erdiğinde ne olacağını düşünüyorum. Aslında pek çok temel, uygulamalı çalışmanın yapıldığı galerimdeki şeftalilerin altına gizlenmiş durumda. Hayatta olduğu gibi mutfakta da pek çok şey basit somunlar ve cıvatalar etrafında döner.
Bu durumda yemişler, yemek pişirmenin isimsiz kahramanları olan antep fıstığı ve bademlerdir. İster ince öğütülmüş, ister iri kıyılmış, ince dilimlenmiş veya bütün olsun, yağmurda ya da güneşte beni mutlu eden pek çok yemekte bulunurlar: hafta sonları ailece kendimize ikram ettiğimiz bademli kruvasandan Alman Lebkuchen – Noel’e kadar. kurabiyeler – bayram zamanlarında bizi yemek için. Yapmayı (ve yemeyi) sevdiğim Fransız finansçıları ve makaronlarındalar; İnce pul pul dökülüp kavrulur, birçok pavlovanın üzerine serpilir. Ve benzeri vb.
Bu aynı zamanda tuzlu yemekler için de geçerlidir. Çorbalar, güveçler, soslar, ezmeler, ufalamalar: Kuruyemişler, en sevdiğim tatların çoğunda işi halleder. Gövde ve derin, zengin bir tat katıyorlar.
Böylece şeftaliler ve ılık ağustos güneşi ile ilgili ilk düşünce yerini sıradan olana bırakır: kayıtsız, filmsiz, belgelenmemiş yaşamın temelleri. Şovun devam etmesi için çok çalışan tüm parçalar: Güneşli yıldızlar kadar – hatta daha fazla – önemlidirler.
Tarif: Fıstık Frangipane ile Şeftali Chili Galette
Tarif: Fıstık Frangipane ile Şeftali Chili Galette
Bazılarımız o kadar ilham alıyor ki tüm yemek kitaplarına onların adını veriyoruz. Ünlü yazar Diana Henry’nin, kabuğu meyvenin kabuğu kadar kabarık olan Şeftali Nasıl Yenir adlı kitabı, adını İtalya’da bir yemek anısından alıyor. Tatlı olarak, yanındaki masada sadece bir kase şeftali ve bir şişe soğutulmuş Moscato vardı. şeftali dilimlendi; Dilimler şaraba girdi. şarap içildi; Şeftali yenildi. Sahne mevsimseldi, sansasyoneldi, tek kelimeyle mükemmeldi.
Diğerleri, Timothée Chalamet ve Armie Hammer’ın “Beni Adınla Çağırın” filmindeki ilişkisini izleyen herkesin bildiği gibi, bunu bir adım öteye taşıyor. Karakterler söz konusu olduğunda, önümüzde hala oldukça uzun, şehvetli bir yol var. Daha fazlasını öğrenmek için filmi izlemeli veya dayandığı harika André Aciman romanını okumalısınız. Tüm duyuların uygun şekilde etkinleştirildiğini söylemek yeterlidir.
Hepsi çok Ağustos, hepsi çok İtalya, hepsi çok harika. Ve yine de, bu anlar mükemmel şeftalinin doğasını netleştirirken, yılda kaç kez gerçekten “mükemmel şeftali” ye sahibiz? Bir kere? Belki iki kez?
Diğer tüm zamanlarda, mükemmelden daha azına razı olmalıyız. Daha sonra pişirme işlemi gelir ve şeftaliye tatlılığını ortaya çıkarması için biraz yardım eder. Isı ve şeker şu ya da bu şekilde yardımcı olur. Örneğin, bu galette sıcak fırında yaklaşık 35 dakika ve basit bir şurup tabakası sihire katkıda bulunuyor. Bunu masaya getirin ve şeftalileriniz şüphesiz muhteşem, yazlık bir “Vay canına!”Isı ve şeker, az sarhoş edici meyvelerin rafine edilmesine yardımcı olur.
Yine de, ilgi odağının ve güneş ışığının tadını çıkaran onca parlak şeftaliden sonra yaz sona erdiğinde ne olacağını düşünüyorum. Aslında pek çok temel, uygulamalı çalışmanın yapıldığı galerimdeki şeftalilerin altına gizlenmiş durumda. Hayatta olduğu gibi mutfakta da pek çok şey basit somunlar ve cıvatalar etrafında döner.
Bu durumda yemişler, yemek pişirmenin isimsiz kahramanları olan antep fıstığı ve bademlerdir. İster ince öğütülmüş, ister iri kıyılmış, ince dilimlenmiş veya bütün olsun, yağmurda ya da güneşte beni mutlu eden pek çok yemekte bulunurlar: hafta sonları ailece kendimize ikram ettiğimiz bademli kruvasandan Alman Lebkuchen – Noel’e kadar. kurabiyeler – bayram zamanlarında bizi yemek için. Yapmayı (ve yemeyi) sevdiğim Fransız finansçıları ve makaronlarındalar; İnce pul pul dökülüp kavrulur, birçok pavlovanın üzerine serpilir. Ve benzeri vb.
Bu aynı zamanda tuzlu yemekler için de geçerlidir. Çorbalar, güveçler, soslar, ezmeler, ufalamalar: Kuruyemişler, en sevdiğim tatların çoğunda işi halleder. Gövde ve derin, zengin bir tat katıyorlar.
Böylece şeftaliler ve ılık ağustos güneşi ile ilgili ilk düşünce yerini sıradan olana bırakır: kayıtsız, filmsiz, belgelenmemiş yaşamın temelleri. Şovun devam etmesi için çok çalışan tüm parçalar: Güneşli yıldızlar kadar – hatta daha fazla – önemlidirler.
Tarif: Fıstık Frangipane ile Şeftali Chili Galette