Alman Kabinett Riesling 2021’e bir bakış

Leila

Global Mod
Global Mod
Son yıllara ilişkin tartışmalar genellikle iklim krizinin getirdiği zorluklar etrafında dönüyor. İster yoğun ısı, kuraklık, ister bahar donları, yaz dolusu ve orman yangınları gibi artık düzenli olarak meydana gelen bir zamanlar ender görülen felaketlerle ölçüyor olun, şarap dünyanın nasıl değiştiğinin önde gelen bir göstergesidir.

Yeni bir iklim gerçeğine bu sıçrama, 2021 yılını Kuzey Avrupa’nın bazı bölgelerinde, özellikle de Fransa ve Almanya’da bu kadar ilgi çekici kılan şeyin bir parçası.

2018’den 2020’ye kadar üst üste üç sıcak yılın ardından, 21 vintage, 20. yüzyılda bu bölgelerden şarap algısını şekillendiren iklim değişikliğinden önceki yıllara dev bir sıçrama gibi geldi. Hava serin ve ıslaktı ve yetiştiriciler, son sıcak ve kurak yıllarda ender görülen külleme ve diğer hastalıklarla mücadele etti.

Sonuç olarak, 2021’de Fransa ve Almanya’daki bölgeler, üreticilerin “klasik” olarak adlandırmayı sevdikleri şaraplar üretti; bu, terim genellikle “kötü mahsul” için bir örtmece olarak kullanılsa da, doğru bir tanımdır. Onları “iklim değişikliğinden önceki şaraplar” olarak görüyorum.


Bir yetiştiricinin bakış açısından, 2021 yılı kötü bir hasat olarak kabul edilebilir çünkü yetiştirmesi çok zordu. Verimler önemli ölçüde düşüktü, bu da üreticilerin satacak daha az şarabı olduğu anlamına geliyor. Benim görüşüme göre, en iyi 21’ler, dünyanın dört bir yanındaki şarap üreticilerinin üzümlerini aşırı olgunlaşmaktan korumak için sık sık mücadele ettiği bir zamanda nadir görülen bir incelik ve zarafeti çağrıştırıyor.

Alman 21 mahsulüyle özellikle ilgileniyorum çünkü yetiştiricilerin iklim değişikliği nedeniyle 21. yüzyılın büyük bölümünde elde edilmesi zor olan bir doruk tarzı olan bazı güzel, hafif tatlı Kabinett Rieslings üretmelerine izin verdi.

Kabini anlamak için, bir şarabın sek veya tatlı olmasına bağlı olarak değişebilen Alman şarap terminolojisine bakalım.

Bugün, dünyadaki diğer birçok sek şarap gibi, sek Alman Riesling’leri de üzüm bağlarının tadına ve konumuna göre değerlendiriliyor. En büyük potansiyele sahip olanlar, Büyük Büyüme gibi bir atama taşıyabilir.

Tatlı şaraplar ise damak tadına veya bulunduğu yere göre değil, üzümün hasatta olgunluk derecesine göre ölçülür. Bu yüklem ölçeği, artan olgunluk sırasına göre adlandırılacak şaraplar için minimum olgunluk derecelerini belirtir: Kabinett, Spätlese, Auslese, Beerenauslese ve Trockenbeerenauslese.


1980’lerde şarap hakkında ilk öğrenmeye başladığımda, iyi Kabinett Rieslings zar zor tatlıydı ve harika bir şekilde canlandırıcıydı. Bana bahar başlarında tomurcukların yeni açmaya başladığı o anı hatırlatan narin şaraplardı. Birçoğu düşük alkollüydü, belki yüzde 7,5 ya da öylesine, öğle yemeği için düşüneceğiniz türden şişeler.

İklim değişikliği kabineye iyi niyetli değildi. Hâlâ her yıl üretiliyorlar, ancak şimdi, belirteç ölçeği yalnızca minimum seviyeleri gösterdiği ve maksimumları göstermediği için, Kabinett şarapları daha tatlı ve daha dolgun olma eğilimindedir, çok sevgiyle hatırladığım Kabinett şaraplarından çok Spätlese’ye benzer.

Pek çok üretici, sanki yüklem ölçeği stilistik bir farklılaşmadan çok bir kalite hiyerarşisiymiş gibi bunu gururla karşılıyor. Kabinett’in daha olgun versiyonlarını sunarak tüketicilere bir iyilik yaptıklarını düşünüyorlar. Ama benim gibi dolap sevenler için daha zengin, daha tatlı bir dolap açmak hediye olarak gelmiyor. Bu yüzden 21 kabineyi çok sabırsızlıkla bekliyordum.

Bu 12 şişeyi New York perakende pazarlarında buldum ama kolay olmadı. Bağbozumu merak eden diğer Alman şarap severler, en iyi küçük ölçekli şişelerden bazıları da dahil olmak üzere, onları satın aldı. Bununla birlikte, burada burada bulunurlar ve restoran şarap listelerinde kesinlikle onlara rastlayabilirsiniz.

21’de yapılan tüm Alman Riesling’leri harika olmayacak. Yetiştiricilerin ne zaman toplayacaklarını bilmeleri gerekiyordu. Bazıları üzümler yeterince olgunlaşana kadar beklememiş olabilir. Bu şaraplar aşırı asidik görünebilir.


Geç hasat edilen Kabinett’lerle büyüyen tüketiciler de hasadın zorlayıcı olduğunu görebilir. Ancak Kabinett’in nazik tatlılık ve canlandırıcı asitliğin keskin bir denge bulduğu yüksek telli gösterisini seven bizler için, bu şaraplar güzel anıları yeniden canlandırmak için harika bir fırsat.

Şunu söylemeliyim ki, güncel şaraplar ile artık pembe bir ışıltıya bürünmüş anıları karşılaştırmak zor olabilir. Ne olursa olsun, bu şaraplar gerçekten çok iyi.

İşte fiyata göre sipariş edilen 12 şişe Kabinett Riesling 2021.

Kredi…Tony Cenicola/Haber

Meulenhof Mosel Erdener Treppchen Riesling Kabinett 2021, yüzde 10, 24 $

Moselle bölgesinden klasik Kabinett Rieslings sivri ve narindi. Ayrıca 2021 yılında yüzde 10 alkol içeren bu şişe klasik tarzdan sıyrılıyor. Üzümler, Erden kasabası yakınlarındaki Treppchen bağındaki sıcak bir yerden geliyor ve sonuç, klasik bir Kabinett kadar kırılgan değil. Ne olursa olsun, bu meyvemsi, hafif tatlı şarap, Kabinett Riesling’e lezzetli bir selam niteliğindedir. (Skurnik Şarapları, New York)

Kredi…Tony Cenicola/Haber

AJ Adam Mosel Dhroner Hofberg Riesling Kabinett 2021, yüzde 8,5, 27 $

Dhrontal, Moselle’e akan çok sayıda küçük koldan biridir. Andreas Adam belki de bu alanda tanıdığım tek yapımcı ve daha çok kuru Riesling’leriyle tanınır. Bununla birlikte, bu güzel, zarif bir dolap, iyi dengelenmiş bir şarap için hafifçe tatlı ve hafifçe ekşi. Havai fişek yok, sadece sessiz bir memnuniyet. (Skurnik şarapları)

Kredi…Tony Cenicola/Haber

Kruger gövdesi Pitterberg Riesling Kabinett 2021’de Münsterer yakınlarında, yüzde 8,5, 28 $

Krüger-Rumpf şarap imalathanesi yüzyıllar öncesine dayanmaktadır, ancak kendi şaraplarını ancak 1984 yılında şişelemeye başlamıştır. Dışbükey bir yamaçta kayrak bir bağdan Pitterberg’deki Münsterer, taze, harika mineral ve kayısı aromalarıyla dolu ideal bir dolaptır. Tatlılık ince, neredeyse algılanamaz. Genel olarak, canlı, enerjik bir kabin, bir Mosel kadar hassas olmayabilir, ancak dengeli, canlandırıcı ve yoğun. (Skurnik şarapları)

Kredi…Tony Cenicola/Haber

Donnhof Nahe Oberhäuser Leistenberg Riesling Kabinett 2021, yüzde 8,5, 30 $

Helmut Dönnhoff 1971’de aile mülkünü devraldığında, Nahe’deki diğerlerinin dik üzüm bağlarını ovalarda ekimi daha kolay yerler için terk ettikleri bir zamandı. Bay Dönnhoff diğer tarafa gitti ve elinden geldiğince yokuşlarda arazi satın aldı. Yılların sonuçları, Nahe kriterleri olarak hizmet veren şarapları içerir. Şu anda büyük ölçüde çocukları Cornelius ve Christina tarafından yönetilmesine rağmen, bugün hala şaraphaneye ilgisi var. Bu dolap çok güzel – hassas ve biraz tatlı ama aynı zamanda yumuşak meyve ve ince mineralli, biraz tuzlu. (Skurnik şarapları)

Kredi…Tony Cenicola/Haber

Alfred Merkelbach Mosel Ürziger Würzgarten Riesling Kabinett 2021, yüzde 8, 32 $

İki bekar erkek kardeş, Alfred ve Rolf Merkelbach, bunun yerine küçücük bağlarıyla evlendiklerini ve modaya ayak uyduran eski usul şaraplar yaptıklarını söyleyerek şakalaşıyorlar. Neredeyse gerçek olamayacak kadar romantik geliyor. Bana enayi diyebilirsin ama bu şaraplardan yıllardır keyif alıyorum. çünkü harika hikayenin yanı sıra şaraplar da harika. Kardeşler alkol ve şeker seviyelerini düşük tutuyor ve sonuç, narin, hafif tatlı ve parlak bir bahar sabahı kadar davetkar bir klasik Kabinett. (Skurnik şarapları)

Kredi…Tony Cenicola/Haber

Herman Lude Mosel Thörnicher Ritsch Riesling Kabinett “Gackes Oben” 2021, yüzde 7,5, 34 dolar

Bu, Ludes şaraphanesinden aldığım ilk şarap ama son olmayacak. bu Güzel dolap, sarp, arduvaz Ritsch bağındaki serin bir konumdan geliyor. Gergin ve sinirli, gezgin bir genç gibi enerjik, hafif tatlılık ve heyecan verici asiditenin ilgi çekici dengesiyle. Şimdi onu seviyorum ama başka bir şişem olsaydı, yaşlandıkça daha karmaşık ve anlamlı hale geldiğini hayal ettiğim için en az beş yıl bir kenara bırakırdım. (Yerden, Brooklyn, NY)

Kredi…Tony Cenicola/Haber

Clemens Busch Mosel Marienburg Riesling Kabinett 2021, yüzde 7,5, 34 $

Clemens ve Rita Busch, 1980’lerde organik bağcılığı başlatan ilk Alman bağcılar arasındaydı. Bugün Orta Moselle’de biyodinamik açıdan sarp şarap terasları yetiştiriyorlar. Dokulu ve ferahlatıcı bu harika dolap, tatlı ve tuzlu arasında bir jiletin kenarında hareket ediyor. (Louis/Dressner Selections, New York)

Kredi…Tony Cenicola/Haber

Emrich Schönleber Monziger Riesling Kabinett 2021 yakınında, yüzde 9, 38 $

Emrich-Schönleber’i mükemmel sek şaraplarıyla daha iyi tanıyorum, özellikle üç bölgeden gelenler: Halenberg, Auf der Lay ve Frühlingsplätzchen. Bununla birlikte, bu, şeftali-kayısı tatları ve ıslak taş mineralliği ile sulu ama zarif, olağanüstü bir kabin. Aynı anda yumuşak ve dolgun olmayı başarır, hafifçe tatlıdır ve tamamen canlandırıcıdır. (zeminden)

Kredi…Tony Cenicola/Haber

Maksim Gruenhaus Mosel Abtsberg Riesling Kabinett 2021, yüzde 7,5, 45 $

Moselle’nin bir kolu olan Ruwer’daki bu eski malikane neredeyse 1.400 yaşında. Başlangıçta bir Benedictine manastırının parçası olan bina, 1882’den beri von Schubert ailesine aittir. Bu şarapları seviyorum – güzel yıllanırlar ve erken yaşlardan itibaren Moselle’in incelik ve yoğunluğunu en iyi şekilde temsil ederler. Dik, mavi barut sitesi Abtsberg’den gelen bu şişe, diğer 21er Kabinetts’ten biraz daha tatlıdır, ancak canlı asitlik ile iyi dengelenmiştir. Bu karmaşık. (Gevşet Kardeşler ABD, Salem, Ore.)

Kredi…Tony Cenicola/Haber

Çoban mutlu Nahe Bockenauer Felseneck Riesling Kabinett 2021, yüzde 8,5, 45 $

Schäfer-Frohlich’in sek Riesling’leri harikadır, ancak yaptıkları şarapla gerçekten yanlış gidemezsiniz. Titizlikle yönetilir ve özenle üretilirler ve şaraplar neredeyse her zaman hassas ve enerjiktir. Bu, narin bir Mosel’den daha güçlü bir Nahe’dir, ancak yine de şeftali ve narenciye aromaları ile konsantre ve zar zor tatlı olan güzel bir kabin. (Alman Şarap Koleksiyonu, Carlsbad, California)

Kredi…Tony Cenicola/Haber

Joh Jos. erik Mosel Graacher Himmelreich Riesling Kabinett 2021, yüzde 8, 55 $

Ben dahil birçok insan Joh’u düşünür. Tatlı Moselle Riesling’in orijinal üreticisi olarak Prüm – bildiğim kadarıyla Prüm sek şarap bile yapmıyor. Emlak, 19. yüzyılın başında Prüm ailesi tarafından kuruldu ve şimdi Katharina Prüm ve babası Manfred Prüm tarafından yönetiliyor. 21er Graacher Himmelreich, kendinden emin ve hassas, zar zor tatlı ve güzel bir şekilde dengelenmiş klasik kırılgan kabini temsil ediyor. Ama henüz içmeyin: Eski usul Prüm şaraplarının olgunlaşması gerekir. Bebekken garip olduklarından değil, 5-25 yıl sonra olacaklarının yakınından bile geçmiyorlar. (Alman Şarap Koleksiyonu)

Kredi…Tony Cenicola/Haber

Peter Lauer Saar Schonfels 111 Riesling Kabinett 2021, yüzde 7,5, 59 $

Bu şişe, 2007 yılına kadar Mosel-Saar-Ruwer olarak bilinen bölgenin en havalı bölgesinden geliyor. Bugün sadece Moselle denir. Yine de Peter Lauer’in şu anki sahibi Florian Lauer, bu şişeyi “Saar” olarak etiketliyor. 2021’de olduğu gibi, sadece eski koşulların izin vereceğini düşündüğünde tatlı şaraplar yapıyor. Bu, keskin bir asitliğe sahip hafif tatlı, heyecan verici bir şarap. Kabinett kimliğine sadık kalırken enerjiyle titrer, gösterişli olmaktan çok naziktir. Buna biraz yaş ver. (zeminden)
 
Üst