91 yaşındaki Colette Rossant öldü; Fransız mutfağına küresel bir ivme kazandırdı

Leila

Global Mod
Global Mod
İkinci Dünya Savaşı öncesinde ve sırasında Kahire’de geçen çocukluğu ona mutfak konusunda küresel bir bakış açısı kazandıran ve sonunda New York’ta yemek kitabı yazarı, yemek eleştirmeni ve yemek anı yazarı olarak öne çıkan bir kariyere katkıda bulunan Paris yerlisi Colette Rossant, Perşembe günü Normandiya’da öldü. Fransa. 91 yaşındaydı.

Kızı Juliette Rossant, nedeninin meme kanseri olduğunu söyledi.

Yazar Calvin Trillin’in bir zamanlar “hayallerimin şefi” olarak adlandırdığı Bayan Rossant, 1970’lerin ortalarında Amerikalı yemek tutkunlarının damak tadının değişmesine yardımcı olarak adını duyurmuş, daha sonra geleneksel Fransız haute mutfağının Batı mutfağı ile birleşmesi ile hakimiyet kurmuştur. Asya ve Orta Doğu ile birlikte genişleyeceğiz.

Onlarca yıldır gıda alanında etkili bir ses olmasına rağmen, geç olgunlaşmıştı. 1955 yılında 23 yaşındayken New York’a taşındıktan sonra, yaklaşık yirmi yıl boyunca buradaki özel kolejlerde ve Long Island’daki Hofstra Üniversitesi’nde Fransızca öğretmenliği yaptı.

Mutfaktaki ve daktilodaki kariyeri 1972’de, 40 yaşındayken başladı ve o zamanlar 12 yaşında olan Juliette ve bazı sınıf arkadaşlarıyla Manhattan’ın SoHo semtindeki evlerinde okul sonrası yemek pişirme derslerine başladı. . İki yıl sonra bu eğlenceli dersleri Zee Cooking School adlı çocuklara yönelik bir televizyon programına uyarladı. 1975 yılında bu yemek pişirme ipuçlarını yedi yemek kitabından ilki olan Cooking With Colette’e dahil etti.


Jill Harris Herman’la birlikte yazdığı en tanınmış eseri “A Mostly French Food Processor Cookbook” (1977), 1970’lerin Cuisinart trendinden yararlandı. Ann, 100.000’den fazla kopya satan bu kitabın, kızılcık ve yeşil biberli dana göğüs eti ve brendi soslu buharda pişirilmiş hurma pudingi gibi “aşırı sofistike olmadan maceracı ve ilham verici” tariflerle dolu olduğunu söylüyor. Barry, Haberler’ta bir incelemede yazdı.

Doğu Asya’ya yaptığı seyahatlerin yanı sıra New York’un Çin Mahallesi’nde yaptığı yürüyüşler sayesinde Bayan Rossant, Asya mutfağı konusunda uzmanlığını geliştirdi ve bu uzmanlığı, en popüler yemek kitaplarından biri olan “Colette’s Japon Mutfağı” (1985) ile sonuçlandı.

Bu zamana kadar New York’un gastronomi dünyasının da demirbaşlarından biri haline gelmiş, en iyi şeflerin ve eleştirmenlerin sık sık ziyaret ettiği bir yer haline gelmişti.


Gazetenin saygın yemek eleştirmeni Craig Claiborne, 1981’de Times’da yayınlanan “Küresel Bir Şefin İlhamları” başlıklı makalesinde şöyle yazmıştı: “Rossant yemeğine daveti geri çevirmeyi imkansız bulduğunu, bunun da…” Meze olarak balık rilletleriyle vaftiz edilen taze ve tütsülenmiş somon karışımı, “sütle iyice pişirilmiş” kızarmış dana eti ve diğer lezzetleri içeren “bayram”.


Bay Claiborne, ünlü yazar, mizahçı ve yemek yazarı Bay Trillin’in, bir zamanlar Bayan Rossant’ın evine akşam yemeğine davet edildiğinde karısı Alice’in “beni iki veya üç ceketten yakalamak zorunda kaldığını” yazdığını kaydetti. kendimi istikrarlı, alışılmadık bir tırısa düşmekten alıkoymak için.

Bayan Rossant aynı zamanda yemek eleştirmeni olarak da kendini kanıtlamıştır. 1979’da New York Magazine tarafından şehirdeki uygun fiyatlı ancak macera dolu restoranlara ilişkin bir araştırma olan “Yeraltı Gurme” köşesini yazmak üzere görevlendirildi. 1990’larda The Daily News of New York için “Colette’e Sorun” adlı bir beslenme tavsiyesi köşesi yazdı.

Bayan Rossant’ın düzyazısı sonunda daha edebi bir hal alacaktı. Tanınmış yemek deneme yazarı ve yazar MFK Fisher’ın yolunu izledi ve son derece güçlü üç yemek anısı yazdı: Kayıp Mısır’ın Anıları (1999), daha sonra Nil’de Kayısı olarak yeniden basıldı; “Paris’e Dönüş” (2003); ve “Mutfağımdaki Dünya” (2006).

Bu durgun, çağrıştırıcı anılar, Bayan Rossant’ın Mısır’ın villalarından Montparnasse bulvarlarına ve New York’un gökdelen kanyonlarına kadar ömür boyu süren mutfak yolculuğunu anlatıyordu. Ayrıca okuyucuların seyahatlerinden aldıkları tarifleri serpiştirerek bu mekanların tat ve kokularını deneyimlemelerine de olanak sağladılar.

Publishers Weekly, “Kayıp Mısır’ın Anıları” kitabını okumanın “mutfakta sevilen yaşlı bir akrabayla geçirilen bir öğleden sonrası gibi” olduğunu belirterek, “Orada servis edilen hazır yemekleri okurken egzotik bir geçmişe dair hikayeler dinlemekten daha iyi ne olabilir? “Paylaşılan anıların özü mü?”


Colette Sol Palacci, 18 Ocak 1932’de doğdu. Paris’te, Iska Palacci’nin iki çocuğundan en küçüğü, Avrupa’da babasının Kahire’deki mağazasını satın alan Mısırlı bir Yahudi ve zengin bir Fransız iş adamının kızı Marceline Bemant.

Colette’in babasının 1937’de felç geçirmesine ve kör olmasına neden olan bir felç geçirmesinin ardından aile, lüks Akdeniz tarzı villalarında, baba tarafından büyükanne ve büyükbabasıyla birlikte yaşamak üzere Kahire’ye taşındı.

Maddi rahatlıklarına rağmen sorunlar vardı. “Nil’deki Kayısılar”da Bayan Rossant, annesini seyahat ederken sık sık onu terk eden bencil bir kadın olarak tanımladı. Kahire’de, Katolikliğe geçmiş bir Yahudi olan annesi, Colette’i manastır okuluna gönderdi; burada amir onu “küçük bir kafir” olarak tanımladı.

Onun sığınağı ev mutfağıydı; burada, büyükannesinin iyi bir aileden gelen genç bir kızın ocağın başında durabileceği yer olmadığı yönündeki nasihatlarına rağmen, ev aşçısı Ahmet, bir arkadaş ve yemek pişirme akıl hocası olmuştu.


Savaştan sonra ailesi Paris’e döndü ve orada Sorbonne’da Fransız edebiyatı okudu.

1955’te, 16 yaşındayken aşık olduğu ve kendisi okurken Fransa’ya seyahat eden New Yorklu James Rossant ile evlendi. Şöyle yazdı: “Tanıştığımız ilk gece bana aşık oldu çünkü ona şimdiye kadar tattığı en iyi domates salatasını servis ettim.”

Bayan Rossant’ın televizyon programının yan ürünü olan “Cooking With Colette”, yayınladığı yedi yemek kitabından ilkiydi.Kredi…Katip

Aynı yıl yeni evliler, Bay Rossant’ın mimar olarak seçkin bir kariyere başladığı New York’a doğru bir okyanus gemisine bindiler.

İlk başta Amerikan kültürü, özellikle de Amerikan yemekleri bir şoktu. Kayınbiraderinin dairesinde bir öğle yemeğinde, salatanın buzdağı marulundan yapıldığını öğrendiğinde dehşete düştü; “Mutfağımdaki Dünya”da Amerikan ordusunun “aynı tür marul” diye yazmıştı. Eşleri Almanya’daki PX’ten satın aldılar, ancak “Fransız” dedikleri tuhaf bir kıyafetle.”

Bayan Rossant’ın kızı Juliette’in yanı sıra Marianne ve Cecile Rossant adında iki kızı daha hayatta kaldı; bir oğul Tomas; ve sekiz torun. Kocası 2009 yılında öldü.

Daha sonra genç yeğeni John ile Central Park’ta yürürken New York mutfağının tadını çıkarmayı öğrendi. “Benzin tadında” bir arabadan aldığı çubuk krakerle onu sakinleştirmeye çalıştıktan sonra yakındaki bir fırından simit aldığını hatırladı. “Bir ısırık aldım ve çok şaşırdım” diye yazdı. “Simit çiğnenebilirdi ve kabuğu sertti ama çok lezzetliydi.”

“Artık mutluyum” diye ekledi, “Eve dönmeden önce bir saat yürüdük.”
 
Üst