Yaklaşık bir yıl önce İspanya’ya taşındım ve Madrid’deki ilk öğünlerimden birinde sevimli bir genç çiftin bir parça turuncu ve yeşil zeytinle buz üzerinde tanımlanamayan açık kahverengi bir kokteyl içtiğini gördüm. Öğleden önceydi ve ben kaybolmuştum. Ne olduğunu bilmek zorundaydım. Vermut, dediler.
İspanya’ya taşınmadan önce iki tür vermut biliyordum: beyaz ve kırmızı. Bu yüzden denemek zorunda kaldım – ve çok lezzetliydi. Amerika’da sahip olduğum her şeyden daha hafif, daha zarif, daha şifalı.
Ve bir içkiden çok daha fazlası. İrlanda için bir bira bardağı veya Arjantin için mate ne ise İspanya için vermut odur – ulusal bir eğlence. Bu bir yaşam tarzı, hem bir aktivite hem de bir içki. Burada vermuterias denilen kuruluşlar var. Tarihsel olarak, vermut Pazar sabahları kiliseden sonra içilir. Aslında, kültürde o kadar kökleşmiş ki, “fer un vermut” (“vermut yapmak”), vermut sipariş etmeyi bile gerektirmeyen bir ifadedir. Bu, gün ortasında bir şeyler içmek için buluşacağımız anlamına geliyor (başka bir mutfak sürprizi).
Yeterince İspanyol’a vermut hakkında soru sorarsanız, kendinizi Barselona’nın hemen güneyinde, bin yıllık bir geçmişe sahip ve içeceğin resmi olmayan başkenti olan bir Katalan şehri olan Reus’ta bulacaksınız.
Reus’un eski kentindeki Museu del Vermut’un kurucusu ve sahibi Joan Tàpias Cors, “Reus, Katalonya’daki en sanayileşmiş ikinci şehirdi” dedi. (İlki Barselona’ydı.) “1850’lerde bakteriyel bir veba neredeyse tüm asmaları öldürdü. Böylece buradaki şarap üreticileri vermut yapmaya karar verdi – bu, üzümlerin büyümeye devam etmesini sağladı.
Bay Tàpias Cors, aynı zamanda bir restoran olan müzede 57 ülkeden vermutla ilgili 6.500’den fazla nesne olduğunu söyledi. “Yasaklama sırasında yapılmış ve ‘sarhoş edici değil’ olarak etiketlenmiş ABD’den vermutumuz var ki bu elbette imkansız” dedi.
Birkaç hafta sonra, Madrid’deki Intercontinental Hotel’de yıllık vermut üreticileri konferansı olan Excellence Vermouth Awards’a, müşteriler için şarap seçen ve gönderen bir hizmet olan Vino con Tino’nun sahibi arkadaşım Ciela Crespo ile birlikte katıldım.
Konferansın organizatörü Javier Fernández Piera, “Vermut showroomuna hoş geldiniz,” dedi. Etrafımızda restoranları, şişelenmiş içkileri veya sadece vermutu seven kadın ve erkekler vardı. Erkekler takım elbise giyer, kadınlar giyerdi.
Eşarplar ve hepsi siyasi bir bağış toplama etkinliğinde eşit derecede rahatmış gibi görünüyorlardı.
Fernández Piera, çevremizdeki bir düzine kadar vermut üreticisini işaret ederek, “Vermutun tarihi, şarabın botaniklerle yapıldığı ve şarabın doğasını değiştiren antik Roma’ya kadar uzanıyor,” dedi. “Bu vermutların böyle bir tarihi var.”
Daha sonra Pedrosa de Duero’da bir vermut üreticisi olan Noelia Callejo ile konuştum ve o da görüşünü yineledi: “1980’lerde o kadar popüler değildi. İspanya, güçlü bir diktatörlük rejiminin sonucu olan yeni bir demokrasiydi ve gençler, ebeveynlerinin neslinin geleneklerinden kopmak istediler. Şimdi insanlar yine keyif alıyor. Pek çok olasılığa sahip çok güzel bir içecek. Ve artık diktatörlükle ilişkilendirilmiyor.”
Bir şeye vermut demek oldukça karmaşık bir hesaplama gerektirir. En saf haliyle sadece üzüm ve zamandan oluşan şarabın aksine vermut, sanat ve bilimin bir karışımıdır.
Bay Fernández Piera, “Vermutu anlamak için onu çay olarak düşünün,” dedi. “Su yerine şarap var, genellikle beyaz şarap. Bir poşet çay yerine içine absinthe ve vermut koyuyorsunuz. Ve süt, bal veya limon yerine bitkisel maddeler ekliyorsunuz.” Vermut’a kişiliğini ve kendine özgü tadını veren bitkilerdir.
İyi bir vermut hafif gövdeli olmalı ve özellikle tatlı ve acı arasında iyi bir denge ile tuzlu, tatlı, acı, ekşi ve umami olmak üzere beş çeşninin karmaşık bir karışımını sunmalı ve ağızda oyalanmalı, diye açıkladı.
Bu sanat kısmı.
Martini, Rossi ve Amerika’nın içki içen nüfusunu zımnen hedef alarak, “Amerika’da diğer vermutlardan daha çok Martini & Rossi içiyorlar,” diye devam etti. “Çok ticari ve çok sevimli. Acı eksik. Biz buna geleneksel vermut demezdik.”
Avrupa Birliği’ne göre bir şeyin vermut olarak adlandırılabilmesi için en az yüzde 75 şaraptan oluşması, vermut içermesi ve yüzde 14,5 ile 22 arasında alkol içermesi gerekir. Bilim budur.
Dahası, konuyla ilgili en kapsamlı kitaplardan biri olan “Guía del Vermut”un yazarı Ester Bachs, “kural yoktur” dedi. “Cin, bal, ebegümeci, gül özü, istediğiniz botanik ekleyebilirsiniz. Vermutta çok fazla yenilik var.”
Tanıdığım herkese Madrid’deki en iyi Vermuteria’yı sordum. İspanyolca öğretmenim ve dördüncü nesil bir madrileña olan Marisa, Madrid’in merkezinde, herhangi bir turist haritasında yer almayan 100 yıllık bir Vermouth barı olan Bodegas Casas’ı önerdi. Marisa’nın babası çoğu gün huysuzdu, ondan önceki babası gibi, 90’larına kadar. Madrid’de yaşayan iki arkadaşım Niki ve Annalisa’yı aradım. bir tahminde bulunmanın zamanı gelmişti kendim için.
Mayıs ayında bir Salı öğleden sonra erken saatlerde Bodegas Casas en iyi halindeydi.
Bar küçük, birkaç tabure ve pencerenin yanında tek bir masa var. Şeri, alkollü içkiler, şarap ve tabii ki vermut şişeleri duvarları kaplıyor – yoğun bir şekilde toz ve tarihle kaplı. Her sandalye doluydu, barmen bir uçtan bir uca aylak aylak aylak aylak aylak aylak dolaşıyor, döküyor, servis ediyor ve topluyor. Bodegas Casas açıldığından beri muslukta vermut servis ediyor: üzerine dökün, biraz maden suyu ekleyin ve servis yapın. Saf vermut – diğer birçok yerde kullanılanlar gibi dondurma, zeytin veya portakal dilimleri yok.
Bayan Bachs bana “vermutun yanına tuzlu bir şey koymamı tavsiye etti, böylece tüm tatlar ağzınızda olsun.” Niki üç bardak vermutun yanı sıra bir tabak biber turşusu ve bir sepet cips ısmarladı.
Barın diğer ucunda takım elbiseli ve şapkalı iki beyefendi, biri bastonlu, yan yana oturuyorlardı, sanki insanların tişört giymediği ve şapkasız evden çıkmadıkları bir dönemden gelmiş gibi giyiniyorlardı. .
91 yaşındaki Jaime, “50 yıldır her gün bu koltuğa oturdum” dedi.
92 yaşındaki arkadaşı Paco, “Başladığımızdan beri burada hiçbir şey değişmedi” dedi, “mahalle dışında.” Bu barda hep aynı. Her gün buraya vermut için gelirim. Ama asla ikiden fazla değil.” Sonra bana göz kırptı.
Madrid’de Fer un Vermut nerede yenir?
Bir içki tarihin bir anlık görüntüsü olabiliyorsa, Vermouth bir ders kitabıdır. Antik Roma’dan 2023’te Madrid sokaklarına kadar bin yılı kapsıyor. Aristokrasiden öğle yemeği tezgahındaki işçilere evrildi. Gerçek bir vermut asla karıştırılmaz; zevk alınır. Bitkileri ve kişiliği kendi yolculuğunda özümseyen bir zanaatkarlık parçası. Ve en iyisini istiyorsanız, Madrid’de tozlu eski bir barda bir taburede oturmanız ve doğrudan musluktan bir bardak doldurmanız gerekir.
Birkaç günlüğüne Madrid’deyseniz, kendinizi Plaza Mayor’daki ünlü bir bakkal olan Mercado de San Miguel’de bulma şansınız yüksektir. Her zaman kalabalık ve turistik olan Mercado, şehrin en iyi vermut barlarından biri olan La Hora del Vermut’a da ev sahipliği yapmaktadır. Daha az kalabalık bir vermut keyfi için, şehir birçok seçenek sunuyor.
Bodegas Casas
Yüz yıldır bu, yerel halk için bir vermut bar olmuştur – rahat, sade ve çok arkadaş canlısı. Musluktaki vermut, soda suyuyla servis edilir ve barmen cipslerle cömerttir (Avenida de la Ciudad de Barcelona,
Taberna La Elisa
Ara sıra huysuz olsa da büyüleyici bir sahibi olan büyüleyici bir tapas barı arıyorsanız, şanslısınız. Ev vermutu buz üzerinde servis edilir ve patatas bravas ile harika gider. Ardından Miguel del Cervantes ve Lope de Vega’ya (Calle de Santa María, 42) ev sahipliği yapan mahalle Barrio de las Letras’ta dolaşın.
La Violeta
Geleneksel bir vermut barın daha modern bir versiyonu olan La Violeta, geniş bir vermut menüsüne, etkileyici bir tapas seçkisine ve her iki konuda da size tavsiyelerde bulunmaya hazır bir personele sahiptir (Calle de Vallehermoso, 62).
Casa Camacho
Justicia semtindeki küçük, güzel Plaza Juan Pujol’un hemen dışında yer alan Casa Camacho’da karo duvarlar, fıçı vermut ve çok az koltuk vardır. Ev vermutunun tadı tatlıdır, bu nedenle genellikle bir dilim limonla buz üzerinde servis edilir (Calle de San Andrés, 4).
Ultramarines QuintBENN
Vermut bardan çok lüks bir restoran ama Recoletas’taki Quintín kendi vermutunu yapıyor. Alt kattaki bar ve dış mekan oturma alanı, yemek odasından daha az telaşlıdır, ancak her yer güzeldir (Calle de Jorge Juan, 17).
Haberler Seyahatini Takip Edin -de instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Bir sonraki tatiliniz için daha akıllı seyahat ve ilham için uzman ipuçları almak için. Gelecekteki bir kaçışın hayalini mi kuruyorsunuz yoksa sadece bir koltukta mı seyahat ediyorsunuz? bizimkilere göz atın 2023’te 52 destinasyon.
İspanya’ya taşınmadan önce iki tür vermut biliyordum: beyaz ve kırmızı. Bu yüzden denemek zorunda kaldım – ve çok lezzetliydi. Amerika’da sahip olduğum her şeyden daha hafif, daha zarif, daha şifalı.
Ve bir içkiden çok daha fazlası. İrlanda için bir bira bardağı veya Arjantin için mate ne ise İspanya için vermut odur – ulusal bir eğlence. Bu bir yaşam tarzı, hem bir aktivite hem de bir içki. Burada vermuterias denilen kuruluşlar var. Tarihsel olarak, vermut Pazar sabahları kiliseden sonra içilir. Aslında, kültürde o kadar kökleşmiş ki, “fer un vermut” (“vermut yapmak”), vermut sipariş etmeyi bile gerektirmeyen bir ifadedir. Bu, gün ortasında bir şeyler içmek için buluşacağımız anlamına geliyor (başka bir mutfak sürprizi).
Yeterince İspanyol’a vermut hakkında soru sorarsanız, kendinizi Barselona’nın hemen güneyinde, bin yıllık bir geçmişe sahip ve içeceğin resmi olmayan başkenti olan bir Katalan şehri olan Reus’ta bulacaksınız.
Reus’un eski kentindeki Museu del Vermut’un kurucusu ve sahibi Joan Tàpias Cors, “Reus, Katalonya’daki en sanayileşmiş ikinci şehirdi” dedi. (İlki Barselona’ydı.) “1850’lerde bakteriyel bir veba neredeyse tüm asmaları öldürdü. Böylece buradaki şarap üreticileri vermut yapmaya karar verdi – bu, üzümlerin büyümeye devam etmesini sağladı.
Bay Tàpias Cors, aynı zamanda bir restoran olan müzede 57 ülkeden vermutla ilgili 6.500’den fazla nesne olduğunu söyledi. “Yasaklama sırasında yapılmış ve ‘sarhoş edici değil’ olarak etiketlenmiş ABD’den vermutumuz var ki bu elbette imkansız” dedi.
Birkaç hafta sonra, Madrid’deki Intercontinental Hotel’de yıllık vermut üreticileri konferansı olan Excellence Vermouth Awards’a, müşteriler için şarap seçen ve gönderen bir hizmet olan Vino con Tino’nun sahibi arkadaşım Ciela Crespo ile birlikte katıldım.
Konferansın organizatörü Javier Fernández Piera, “Vermut showroomuna hoş geldiniz,” dedi. Etrafımızda restoranları, şişelenmiş içkileri veya sadece vermutu seven kadın ve erkekler vardı. Erkekler takım elbise giyer, kadınlar giyerdi.
Eşarplar ve hepsi siyasi bir bağış toplama etkinliğinde eşit derecede rahatmış gibi görünüyorlardı.
Fernández Piera, çevremizdeki bir düzine kadar vermut üreticisini işaret ederek, “Vermutun tarihi, şarabın botaniklerle yapıldığı ve şarabın doğasını değiştiren antik Roma’ya kadar uzanıyor,” dedi. “Bu vermutların böyle bir tarihi var.”
Daha sonra Pedrosa de Duero’da bir vermut üreticisi olan Noelia Callejo ile konuştum ve o da görüşünü yineledi: “1980’lerde o kadar popüler değildi. İspanya, güçlü bir diktatörlük rejiminin sonucu olan yeni bir demokrasiydi ve gençler, ebeveynlerinin neslinin geleneklerinden kopmak istediler. Şimdi insanlar yine keyif alıyor. Pek çok olasılığa sahip çok güzel bir içecek. Ve artık diktatörlükle ilişkilendirilmiyor.”
Bir şeye vermut demek oldukça karmaşık bir hesaplama gerektirir. En saf haliyle sadece üzüm ve zamandan oluşan şarabın aksine vermut, sanat ve bilimin bir karışımıdır.
Bay Fernández Piera, “Vermutu anlamak için onu çay olarak düşünün,” dedi. “Su yerine şarap var, genellikle beyaz şarap. Bir poşet çay yerine içine absinthe ve vermut koyuyorsunuz. Ve süt, bal veya limon yerine bitkisel maddeler ekliyorsunuz.” Vermut’a kişiliğini ve kendine özgü tadını veren bitkilerdir.
İyi bir vermut hafif gövdeli olmalı ve özellikle tatlı ve acı arasında iyi bir denge ile tuzlu, tatlı, acı, ekşi ve umami olmak üzere beş çeşninin karmaşık bir karışımını sunmalı ve ağızda oyalanmalı, diye açıkladı.
Bu sanat kısmı.
Martini, Rossi ve Amerika’nın içki içen nüfusunu zımnen hedef alarak, “Amerika’da diğer vermutlardan daha çok Martini & Rossi içiyorlar,” diye devam etti. “Çok ticari ve çok sevimli. Acı eksik. Biz buna geleneksel vermut demezdik.”
Avrupa Birliği’ne göre bir şeyin vermut olarak adlandırılabilmesi için en az yüzde 75 şaraptan oluşması, vermut içermesi ve yüzde 14,5 ile 22 arasında alkol içermesi gerekir. Bilim budur.
Dahası, konuyla ilgili en kapsamlı kitaplardan biri olan “Guía del Vermut”un yazarı Ester Bachs, “kural yoktur” dedi. “Cin, bal, ebegümeci, gül özü, istediğiniz botanik ekleyebilirsiniz. Vermutta çok fazla yenilik var.”
Tanıdığım herkese Madrid’deki en iyi Vermuteria’yı sordum. İspanyolca öğretmenim ve dördüncü nesil bir madrileña olan Marisa, Madrid’in merkezinde, herhangi bir turist haritasında yer almayan 100 yıllık bir Vermouth barı olan Bodegas Casas’ı önerdi. Marisa’nın babası çoğu gün huysuzdu, ondan önceki babası gibi, 90’larına kadar. Madrid’de yaşayan iki arkadaşım Niki ve Annalisa’yı aradım. bir tahminde bulunmanın zamanı gelmişti kendim için.
Mayıs ayında bir Salı öğleden sonra erken saatlerde Bodegas Casas en iyi halindeydi.
Bar küçük, birkaç tabure ve pencerenin yanında tek bir masa var. Şeri, alkollü içkiler, şarap ve tabii ki vermut şişeleri duvarları kaplıyor – yoğun bir şekilde toz ve tarihle kaplı. Her sandalye doluydu, barmen bir uçtan bir uca aylak aylak aylak aylak aylak aylak dolaşıyor, döküyor, servis ediyor ve topluyor. Bodegas Casas açıldığından beri muslukta vermut servis ediyor: üzerine dökün, biraz maden suyu ekleyin ve servis yapın. Saf vermut – diğer birçok yerde kullanılanlar gibi dondurma, zeytin veya portakal dilimleri yok.
Bayan Bachs bana “vermutun yanına tuzlu bir şey koymamı tavsiye etti, böylece tüm tatlar ağzınızda olsun.” Niki üç bardak vermutun yanı sıra bir tabak biber turşusu ve bir sepet cips ısmarladı.
Barın diğer ucunda takım elbiseli ve şapkalı iki beyefendi, biri bastonlu, yan yana oturuyorlardı, sanki insanların tişört giymediği ve şapkasız evden çıkmadıkları bir dönemden gelmiş gibi giyiniyorlardı. .
91 yaşındaki Jaime, “50 yıldır her gün bu koltuğa oturdum” dedi.
92 yaşındaki arkadaşı Paco, “Başladığımızdan beri burada hiçbir şey değişmedi” dedi, “mahalle dışında.” Bu barda hep aynı. Her gün buraya vermut için gelirim. Ama asla ikiden fazla değil.” Sonra bana göz kırptı.
Madrid’de Fer un Vermut nerede yenir?
Bir içki tarihin bir anlık görüntüsü olabiliyorsa, Vermouth bir ders kitabıdır. Antik Roma’dan 2023’te Madrid sokaklarına kadar bin yılı kapsıyor. Aristokrasiden öğle yemeği tezgahındaki işçilere evrildi. Gerçek bir vermut asla karıştırılmaz; zevk alınır. Bitkileri ve kişiliği kendi yolculuğunda özümseyen bir zanaatkarlık parçası. Ve en iyisini istiyorsanız, Madrid’de tozlu eski bir barda bir taburede oturmanız ve doğrudan musluktan bir bardak doldurmanız gerekir.
Birkaç günlüğüne Madrid’deyseniz, kendinizi Plaza Mayor’daki ünlü bir bakkal olan Mercado de San Miguel’de bulma şansınız yüksektir. Her zaman kalabalık ve turistik olan Mercado, şehrin en iyi vermut barlarından biri olan La Hora del Vermut’a da ev sahipliği yapmaktadır. Daha az kalabalık bir vermut keyfi için, şehir birçok seçenek sunuyor.
Bodegas Casas
Yüz yıldır bu, yerel halk için bir vermut bar olmuştur – rahat, sade ve çok arkadaş canlısı. Musluktaki vermut, soda suyuyla servis edilir ve barmen cipslerle cömerttir (Avenida de la Ciudad de Barcelona,
Taberna La Elisa
Ara sıra huysuz olsa da büyüleyici bir sahibi olan büyüleyici bir tapas barı arıyorsanız, şanslısınız. Ev vermutu buz üzerinde servis edilir ve patatas bravas ile harika gider. Ardından Miguel del Cervantes ve Lope de Vega’ya (Calle de Santa María, 42) ev sahipliği yapan mahalle Barrio de las Letras’ta dolaşın.
La Violeta
Geleneksel bir vermut barın daha modern bir versiyonu olan La Violeta, geniş bir vermut menüsüne, etkileyici bir tapas seçkisine ve her iki konuda da size tavsiyelerde bulunmaya hazır bir personele sahiptir (Calle de Vallehermoso, 62).
Casa Camacho
Justicia semtindeki küçük, güzel Plaza Juan Pujol’un hemen dışında yer alan Casa Camacho’da karo duvarlar, fıçı vermut ve çok az koltuk vardır. Ev vermutunun tadı tatlıdır, bu nedenle genellikle bir dilim limonla buz üzerinde servis edilir (Calle de San Andrés, 4).
Ultramarines QuintBENN
Vermut bardan çok lüks bir restoran ama Recoletas’taki Quintín kendi vermutunu yapıyor. Alt kattaki bar ve dış mekan oturma alanı, yemek odasından daha az telaşlıdır, ancak her yer güzeldir (Calle de Jorge Juan, 17).
Haberler Seyahatini Takip Edin -de instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Bir sonraki tatiliniz için daha akıllı seyahat ve ilham için uzman ipuçları almak için. Gelecekteki bir kaçışın hayalini mi kuruyorsunuz yoksa sadece bir koltukta mı seyahat ediyorsunuz? bizimkilere göz atın 2023’te 52 destinasyon.