Sırada Buenos Aires’ten (isteksizce) ayrılan şefler

Leila

Global Mod
Global Mod
Buenos Aires’te akşam yemeği yemeyi planlıyorsanız, alışılmadık bir manzaraya hazır olun: yılanlar. Şehir yeniden canlanırken, sokaklar adeta bir kutlama havasında, uzun süreli Covid tecritlerinin kalıcı yan etkilerine karşı bir panzehir. Dışarıdaki masalar dolu. Pandemiden önce asla akşam yemeği için sıraya girmeyen yerel halk, şimdi yeni nesil şeflerin pişirdiklerinin tadına bakmak için beklemeye hazır.

Julio Baez: Ülkenin zenginliğini gösteriyor


22 kişilik restoranı Julia’yı gelecek vaat eden Villa’da açan 37 yaşındaki Julio Baez, “‘Yarın ne olacağını bilmiyorum, bu yüzden şimdi hayatın tadını çıkarıyorum’ gibi bir zihniyet var” dedi. 2019’da Crespo mahallesi. Enflasyon, bu günlerde çoğu Arjantinli için yurtdışına seyahat etmeyi çok pahalı hale getiriyor, bu yüzden paralarını iyi bir yemek ve dışarıda eğlenceli bir gece geçirmek için harcıyorlar, diye açıkladı.

Şehirdeki birçok genç şef gibi, Bay Baez de kaliteleri ve sürdürülebilirlikleri için Arjantin malzemelerini destekliyor. Bay Baez, “Arjantin’deki topraklar çok verimli” dedi. “Bunu göstermek istiyoruz”


Julia ve yine Villa Crespo’daki en yeni restoranı Franca’da Bay Baez, orijinal yemeklerden oluşan bir geçit töreni yaratmak için Arjantin’deki küçük üreticilerden meyve ve sebze tedarik ediyor ve bunları küresel tatlarla birleştiriyor. Julia’nın mevsimlik alakart menüsü ve 10 servisli tadım menüsü (30.000 pezo veya yaklaşık 150 $ – fiyatlar Şubat ortası itibariyledir, ancak enflasyon nedeniyle değişebilir) her ikisi de yoğurt-ceviz pesto soslu taze Patagonya kalamarına sahiptir. dilimlenmiş avokado (3.500 peso); yarı kurutulmuş karpuz tartarı (3.500 peso); ve koji (haşlanmış fermente pirinç), Provençal patates ve bir shio koji emülsiyonu (12.500 peso) ile yaşlandırılmış Wagyu bifteği.

Lis Ra: Arjantin lezzetlerinin üzerine Kore lezzetlerini dizmek


Yakındaki Chacarita’da 33 yaşındaki Lis Ra, Temmuz 2020’de eski bir eczanede açtığı 34 kişilik Kore füzyon restoranı Na Num’da gençliğinden kalma lezzetleri yeniden keşfediyor. “Büyürken, ailem her zaman Kore ve Arjantin yemeklerini karıştırdı, bu yüzden bu tat kombinasyonu bana doğal geldi” dedi.

Kendi fermente macunlarını ve soslarını yaratmak için taze Arjantin ürünlerini, deniz ürünlerini, etleri ve peynirleri tatlandırmak için sıcak biber pulları, zencefil, sarımsak ve soya sosu gibi malzemeleri kullanıyor. Bayan Ra, “Tatları ve dokuları üst üste istiflemeyi seviyorum” dedi.


Veganlar için en çok satanlardan biri, kremsi badem sütü brûlée olarak servis edilen ve üzerinde sotelenmiş kimchi ve daikon turşusu (2.100 peso) ile servis edilen geleneksel bir Kuzey Arjantin mısır pudingi olan humitas’a dayalı bir yemektir. Kişisel favorilerinden biri, kimchi bazlı bir et suyu, çıtır karabuğday granola, nar taneleri, kızarmış deniz yosunu, susam yağı ve kişniş (3.100 peso) ile yapılan midye ceviche’dir. Bayan Ra, “Birçok katmanı var,” dedi.

Mariano Ramón: Toplu fiyatlarla kaliteli yemek


Sıradan bir Palermo lokantası olan Gran Dabbang’da, 41 yaşındaki Mariano Ramón, fine dining’i demokratikleştirme misyonunda. Bay Ramón, “Restoranın arkasındaki konsept, Arjantin’in mükemmel ürünlerinin çeşitliliğini sergilemek ve bunları rahat, kapsayıcı bir ortamda herkes için erişilebilir kılmaktır” dedi. “Kaynaklarımızı en iyi malzemelere ve insan sermayesine yatırmak için tasarımı basit tuttuk ve yemekleri 5 ile 10 dolar arasında tutmaya devam ettik.”

Nüanslı ücret, Asya ve Orta Doğu’yu anımsatıyor ve yerel malzemeler kullanıyor. Menüdeki kalabalığın favorileri arasında Japon hıyarı, kurutulmuş kiraz, demirhindi turşusu, siyah Andean nane, ceviz şeritleri, dilimlenmiş rezene, biberli biberler ve nar taneleri ile katmanlı bir labneh mezesi, tavada kızartılmış leblebi tabağı yanında servis edilir. karıştırılacak erişte (1.800 peso). .

Rika rika’da marine edilmiş ızgara bıldırcın (çiçekli, acı, yüksek rakımlı bir bitki), zencefil-sarımsak ezmesi ve yoğurt (4.500 peso) ve bütün kavrulmuş pacu (Arjantin’in daha tropikal kuzeydoğu bölgesine özgü bir tatlı su balığı) gibi mezeleri arayın. taze Zerdeçal, limon, bademli yoğurt ezmesi, kakule ve Jamaika biberi ve papaya raita ve kişniş turşusu (6.500 peso) ile süsleyin. Bay Ramón, “Yöre halkının ‘egzotik’ olarak gördüğü birçok tropikal malzeme aslında kuzey Arjantin’e özgüdür,” diye açıkladı.

Germán Sitz ve Pedro Peña: İlginç bir sokak manzarası


33 yaşındaki Germán Sitz ve 38 yaşındaki ortağı Pedro Peña, ilk restoranlarını 2014 yılında Thames Caddesi’ndeki Palermo’da açtılar. La Carniceria veya Kasap Dükkanı olarak adlandırılan bu yer, geleneksel Arjantin barbeküsüne taze bir bakış sunuyordu. Bay Sitz, “Bölge o zamanlar bir kırmızı ışık bölgesiydi, ancak insanların yine de geleceğine bahse gireriz ve neyse ki haklıydık,” diyor Bay Sitz.

O zamandan beri dört restoran açtılar ve Thames Caddesi’ni gastronomik bir koridora dönüştürdüler. Her restoranın özel tabaklarının tadına bakmak ve Arjantin yemek kültürüyle ilgili görüşlerini öğrenmek için Bay Sitz ile rehberli bir tur ayırtın (37.000 peso; İngilizce konuşulan turlar ekibinin bir üyesi tarafından yönetiliyor).


Turdaki duraklar arasında Japon mayonezi ve erik bazlı tonkatsu sosu ile tepesinde pane sığır filetosu şeritleri ve ev yapımı börek içeren yeniden tasarlanmış bir Japon sandviçi olan Katsu Sando’yu tadabileceğiniz Asian Grill Niño Gordo yer alıyor. Chori’de konuklar, Arjantin sokak yemeklerinin temelini oluşturan choripan’ı (kızarmış bir çöreğe sarılı ızgara chorizo sosis) tadabilirler. İkilinin tapas barı ve taqueria’sını ziyaret ettikten sonra tur, La Carniceria’da bir tabak yaşlı Angus kaburga eti, Japon kabağı ve ev yapımı chimichurri ile son bulur.

Facundo Kelemen: Klasik tariflerde şaşırtıcı değişiklikler


Mengano için, 2018’de Palermo’daki ilk çıkışı, 35 yaşındaki Facundo Kelemen, 20. yüzyılın başlarından kalma bir evde bir bodegón’u (klasik bir mahalle restoranı) yeniden icat etti ve burayı aile portreleri ve aile yadigârı mobilyalarla süsledi. Konuklar, açık mutfakta şefin paylaşmak için küçük tabaklar olarak servis edilen eski tarifleri yeniden yorumladığını izleyebilir. “Her yemeğin bir sürpriz seviyesi var ve hepsi, öncelikle İspanyol, İtalyan ve Creole etkilerinin bir karışımı olan Arjantin mutfağının simgesi” dedi. Kurutulmuş dana empanadas, soğan, biber, sarımsak, baharatlar ve her lokmada (1.020 peso) patlayan doyurucu bir et suyu ile doldurulur. Diğer öne çıkan özellikler arasında Patagonya kuzu tartarı (2.310 peso), manyok nişastalı gnocchi (3.170 peso) ve risotto ile socarrat arasında bir yere düşen çıtır bir pirinç tabağı – paella’nın altındaki kızarmış pirinç tabakası (3.110 peso) yer alıyor. .

Pedro Bargero: Parasına değen mevsimlik bir menü


Haziranda 32 yaşındaki Pedro Bargero, ünlü Japon Creole füzyon restoranı Yugo Omakase Criollo’yu banliyöden Buenos Aires’in lüks bir mahallesi olan Belgrano’ya taşır. 2,5 saatlik omakase deneyimi, 18 kişilik samimi bir barda (35.000 peso) servis edilen 14 ila 16 yemeklik sabit bir menü içerir. “Menünün arkasındaki konsept mevsimselliktir,” diye açıklayan Bargero, “ve tüm ürünler Arjantin’e aittir. Kreasyonları arasında sıcak Arjantin kısa pilavı ve kırmızı chimichurri ile füme pacu; Japon Creole sosuyla tatlandırılmış odun ateşinde tatlı çörek nigiri suşi; ve alabalık yumurtası ile tatlandırılmış karides nigiri. Bay Bargero, “Restoranımız yerel halk için pahalı, ancak çoğu insanın evde yediği türden bir yemek değil, bu yüzden çabaya değer olduğunu düşünüyorlar,” dedi.

Olivia Saal: Pişmiş kreasyonlar ve mutfağa odaklanma


Hareketli Colegiales semtinin yakınında kahvaltı, brunch ve öğle yemeği için açık olan aydınlık ve canlı bir kafe olan Oli’de 28 yaşındaki Olivia Saal, menüyü taze pişmiş şekerlemeler ve tuzlu yiyecekler arasında eşit olarak böldü. En iyi öneriler arasında ince katmanlar halinde yoğurt, mascarpone kreması ve karışık meyveler ve incir (1.540 peso) gibi meyveler ile ev yapımı Fransız tostu ve bunların çarpıcı şeker sırlı medialunaları (kruvasan benzeri Arjantin hamur işleri) yer alır. Tuzlu bir atıştırmalık için, manyok peynirli sandviç (990 peso) olan chipá üzerinde ızgara jambon ve peynir sipariş edin. Yemek odası, dövmeli gençlerden oluşan bir kalabalığın çok çalıştığı camla çevrili bir mutfağa bakmaktadır. Bayan Saal, “Müşterilerin onları kimin beslediğini görebileceği ve mutfak ekibinin müşterilerin mutlu bir şekilde girip çıktığını görebileceği bir restorana sahip olmayı her zaman hayal etmişimdir,” dedi.

Haberler Travel’ı takip edin -de instagram, twitter Ve Facebook. Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Bir sonraki tatiliniz için daha akıllı seyahat ve ilham için uzman ipuçları almak için. Gelecekteki bir kaçışın hayalini mi kuruyorsunuz yoksa sadece bir koltukta mı seyahat ediyorsunuz? bizimkilere göz atın 2023’te 52 destinasyon.
 
Üst