Scotch’un serbest gezinen kuzeni Amerikan sek malt viski reşit oldu

Leila

Global Mod
Global Mod
WASSAIC, NY – Tenmile Distillery, tek malt viski ve yalnızca tek malt viski yapar. Bu Dutchess County tesisine yapılan bir ziyaretin İskoç Dağlık Bölgesi’ne bir gezi gibi hissettirmesi çok uygun.

New York City’nin yaklaşık 90 mil kuzeyinde, dar bir vadide -İskoçlar buna bir vadi derdi- sıkışmış olan Tenmile’nin binaları badanalı ve alçaktır. İçeride, Glenfiddich ve Glenlivet gibi ünlü İskoç içki fabrikalarını donatan aynı şirket olan Forsyths tarafından yapılan iki kuğu boynu bakır fotoğraf var.

Bunların hiçbiri tesadüf değil. Tenmile, bir zamanlar şeri, porto veya kırmızı şarap içeren fıçıları kullanmak da dahil olmak üzere aroma, tat ve doku bakımından tek malt Scotch’a çok yaklaşan bir viski üretmeye çalışıyor. Tenmile’ın durumunda, bu fıçılar, içki fabrikasının mülkiyetini yatırımcıya dönüşen eski bir New York eyaleti tarım komiseri John Dyson ile paylaşan California şarap imalathanesi Williams Selyem’den geliyor.

Bay Dyson, üretimi denetlemesi için deneyimli bir Scotch damıtıcısı olan Shane Fraser’ı işe almaya kadar, “Bunu en geleneksel İskoç usulüyle yapmak istedim,” dedi. Damıtımevinin ilk sürümü Little Rest, henüz şişelendi ve şimdiden ön siparişlerinin yarısını sattı.


Amerikan bekar maltı, terimlerde bir çelişki ve Scotch viski yapımının saygıdeğer geleneklerine karşı bir günah gibi gelebilir. Ancak stil, ülkenin büyüklüğünü ve çok çeşitli iklim, gelenek ve tarımı yansıtan bir çeşitlilikle son on yılda patlama yaşadı.

Önümüzdeki aylarda, Hazine Bakanlığı’nın bir parçası olan Vergi ve Ticaret Bürosu, Amerika’nın tek maltının resmi tanımını yayınlayacak – yıllardır ilk yeni alkollü içki kategorisi ve bir zamanlar niş olan bir viskinin ana akıma girdiğinin kabulü.

2016’da Amerikan Tek Malt Viski Komisyonu’nun yeni tanımı üzerinde çalışmak üzere kurucu ortaklarından Steve Hawley, “Bu ülkede tek malt viski üreten 200’den fazla içki fabrikasıyla burada sahip olduğumuz kritik kütle göz önüne alındığında bu gerekli bir adım” dedi. dürtü. “Bu, tüm İskoçya’dan daha fazla.”


Önerilen Amerikan tanımı, İskoçya’nın kötü şöhretli katı kurallarından daha gevşek. Skoç gibi, Amerikan sek maltının da bir içki fabrikasında – dolayısıyla “tek” – yüzde 100 maltlık arpadan yapılması gerekirdi. Ancak İskoç versiyonunun damıtılması ve en az üç yıl eskitilmesi gerekirken, bu gereksinimlerin hiçbiri Amerika Birleşik Devletleri’nde mevcut değil.


Gelenek (yasa olmasa da), tek malt Scotch’un kullanılmış fıçılarda, genellikle burbon fıçılarda yıllandırılmasını zorunlu kılar, ancak Amerikan muadili için böyle bir beklenti yoktur. Bu, Tenmile gibi damıtıcılara, özellikle yasa gereği yeni, kömürleşmiş meşe fıçılarda yıllandırılması gereken burbon ve çavdarla karşılaştırıldığında, viskinin lezzetini şekillendirmek için çok çeşitli araçlar sağlar.

Swisher’daki bir içki fabrikası olan Cedar Ridge’de kıdemli damıtıcı Murphy Quint, yeni veya kullanılmış fıçılar kullanılabildiğinden, “yaşlanmamış ruh yüklendikten sonra lezzet profilini istediğimiz gibi şekillendirmeye başlayabiliriz” dedi. Iowa, burbon, çavdar ve tek malt yapar.

Maltlı arpanın faydalarından biri, boyadan çok tuval gibi olmasıdır. Pürüzsüz, nüanslı tatları, damıtıcıların, maya ve arpa çeşidinden, tohumların çimlenmesini durdurmak için kullanılan turba veya diğer duman kaynaklarına, içinde olgunlaştığı fıçı türüne kadar, üretimin her adımında etkilerle katmanlamasına izin verir. .

Bu çeşitlilik, çeşitli içki fabrikası stillerinin ortaya çıkmasına izin verdi. Tenmile viski, İskoçya’nın Speyside bölgesinde yapılan viskilerden farklı olarak meyvemsi ve zariftir.


Buna karşılık, Seattle’daki bir içki fabrikası olan Westland’in Scotch’a benzeyen bir şey yapma iddiası yoktur.


Westland’ın Master Distiller’ı Matt Hofmann, Kuzeybatı Pasifik’in çiftçilik ve mutfak geleneklerinden ilham alıyor. Yerel arpa çeşitlerini fermente etmek için, her ikisi de viskinin lezzetini artıran, durgun maya yerine bira mayasını kullanıyor. Westland fıçılarının yapıldığı ahşabın bir kısmı bile yerel bir meşe türü olan Quercus garryana’dan geliyor.

Bay Hofmann, “Bunu bir Scotch klonu olmayan bir şekilde yapabiliriz,” dedi. “Scotch’ta bir sorun olduğundan değil. Ama sadece, 500 yıllık bir endüstride başka ne var? Benim için burada, Kuzeybatı Pasifik’te büyümüş biri olarak, sevdiğim bu yeri yansıtan bir viski yaratma yeteneğidir.”

Bay Quint, Cedar Ridge’de başka bir rota izliyor. Mısırın ağırlıklı olduğu Iowa’da arpa kıt olduğu için Bay Hofmann’ın yerel yaklaşımı işe yaramayacak. Bunun yerine, Bay Quint viskisini, bir zamanlar bazılarında porto veya kırmızı şarap bulunan çeşitli fıçılarda yıllandırıyor ve ardından tatların zengin dokulu, nüanslı bir son ürüne karıştığı 1.100 galonluk bir kapta harmanlıyor.

“En başta ulaşmayı umduğumuz bir lezzet profili için bir marka seçiyoruz ve onu oraya ulaştırmak için süreç boyunca bir nevi yürüyoruz” dedi.


Diğer yaklaşımlar, tek maltın Caledonian köklerinden daha da ileriye gidiyor. Tucson, Arizona’da bir içki fabrikası olan Whiskey Del Bac, arpasını tütsülemek için geleneksel turba yerine mesquite kullanan Güneybatı’daki birkaç kişiden biridir.

Hem Baiting Hollow, NY’deki Long Island Spirits hem de Ukiah, California’daki Charbay Distillery, viskilerinin temeli olarak ticari bira kullanıyor. Long Island, Pine Barrens markasını üretmek için bir arpa şarabı kullanırken, Charbay, çeşitli tek maltlar yapmak için Racer 5 IPA dahil olmak üzere Bear Republic Brewery biralarını kullanıyor – ancak en son sürümü olan Lot One, viski ile bir işbirliğidir. Wolves markasının sıfırdan yapılmıştır.

Lost Lantern şirketi küçük fıçı damıtımevlerinden viski fıçıları satın alan Nora Ganley-Roper, Amerika Birleşik Devletleri’nin coğrafi çeşitliliğinin “tek bir ülkede tek malt veya Amerikan burbonunda görmediğim bir dizi lezzete” izin verdiğini söyledi. ve İskoçya’da yaygın olan ve ancak şu anda Amerika Birleşik Devletleri’nde ilgi görmeye başlayan bir uygulama olan kendi etiketlerini yetersiz dolduruyor.

Amerikan sek maltının henüz emekleme aşamasında olması nedeniyle, yeni federal düzenlemelerin inovasyonu engelleyebileceğine dair endişeler var. Tenmile’den Bay Dyson, yeni kurallara göre izin verilmeyen türler olan meşe dışındaki ağaçlardan yapılmış fıçılarda viskiyi şimdiden yıllandırıyor.


“Menzili sınırlamak veya erken bir aşamada denemek neden?” diye sordu.

Bu adil bir nokta. Ancak Amerikan Tek Malt Viski Komisyonu’ndan Bay Hawley ve diğerleri, kuralların yeniliğe izin verecek kadar geniş olduğunu ve stili dünyanın geri kalanından gelen tek maltlarla aynı çizgiye getirmeye devam ettiğini söyledi.

“Üretimin doğası gereği, Amerikan tek maltının tadı açısından asla parmak izi alınmayacaktır” dedi. “Çok farklı olacak, onu ilginç yapan da bu.”

Takip etmek Instagram’da Haberler Cooking, Facebook, Youtube, tik tak Ve Pinterest. Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş ipuçları ile Haberler Cooking’ten düzenli güncellemeler alın.
 
Üst