Okdongsik’te Dweji Gomtang yiyene kadar bir et suyunun bir restoranın itibarının temeli olabileceğini hiç anladığımı sanmıyorum.
Manhattan’ın Koreatown bölgesinin güneydoğu ucunda yer alan Okdongsik, şefi ve kurucusu Ok Dongsik’in adının bir varyasyonu olan aynı adı taşıyan bir Seul restoranının neredeyse bir kopyası. Her iki okdongsik de herkese tek bir tezgahta hizmet verilen küçük odalardır. (New York lokasyonunda 13 koltuk var, Güney Koreli orijinalinden üç fazla.) Ayakta duran menü, çok fazla ihtiyaç olmamasına rağmen nefis basit, iki maddelik menüyü gösteriyor. Herkes Dweji Gomtang’ı alır.
Ne zaman bir sipariş gelse, tezgahın arkasındaki şef cilalı bronz bir kasenin dibine buğulanmış beyaz pirinç koyuyor. Domuz suyu pirincin üzerine dökülür ve ardından birkaç dilim pişmiş domuz eti doğranmış taze soğanla birlikte üstüne yerleştirilir. Küçük bir kase lahanalı kimchi ve acı biber salçalı pas renkli bir parça gochuji ile servis edilir. Bu oldukça sade bir çorba gibi gelebilir, ancak her parçası mükemmel ve hepsinden iyisi domuz suyu. En azından biraz alkol içermeyen daha lezzetli bir sıvıyı en son ne zaman tattığımı hatırlayamıyorum.
Okdongsik’in çorbasının sadece lezzetli sebzelerden ve kas etinden oluştuğu, kemik, sakatat veya et suyunu koyulaştırıp bulanıklaştırabilecek eşlikler içermediği söyleniyor. Yüzeyde yağ kürecikleri yoktur ve soluk altın rengi, buğday birasını veya Okdongsik’in tezgahtaki herkes için döktüğü arpa buzlu çayını anımsatır. Özellikle ocakta ilk bir saat domuz suyunun yayabileceği donuk, ağır hayvan kokusu ve tadı yoktur. Et suyunun tadı sığır eti, tavuk, mantar veya domates gibi – bunların hiçbiri hazırlığa dahil edilmiyor.
Okdongsik’in Manhattan versiyonu, Kasım ayında, New York’taki Kore restoranlarının yarısına sahip olma veya onlara danışma yolundaki grup olan Hand Hospitality ile ortaklaşa bir pop-up olarak piyasaya sürüldü. İlk operasyon Nisan ayında sona erdikten sonra, restoran bir pop-up restorandan uzun süreli bir restorana dönüştü.
Bay Ok, orijinal restoranını 2016 yılında batı Seul’de açtı. O zamanlar günde 100 kaseye yetecek kadar çorba yapıyordu. Her şey satıldığında öğle yemeği bitti ve restoran gün boyu kapandı.
Birçok Kore restoranında bir veya iki yemek bulunur, ancak menülerinde hala düzinelerce yemek bulunur; Sadık müşteriler hangisini sipariş edeceklerini tam olarak bilirler. Çok azı Okdongsik kadar radikal bir şekilde azaltılmış bir menüye sahiptir. Bay Ok, Amerika Birleşik Devletleri’nin nadiren ürettiği türden bir süper uzmandır.
Hazırladığı çorba, iki Kore yemeğinin birleşimidir: gomtang olarak bilinen berrak et çorbası ve gukbap adı verilen haşlanmış pirinçle yapılan çorba. Sığır gomtang, hem ev yemeklerinde hem de restoranlarda temel bir üründür. Domuz etinden yapılan Dweji gomtang çok daha nadirdir. Ancak, Bay Oks Gomtang’ı diğerlerinden ayıran şey, bir kase çorbayı sadece bir kase çorbadan daha fazlası gibi göstererek her öğeye gösterdiği özendir. Al dente pişmiş pirinç, ne nişastalı ne de topaklıdır ve kendine has ince, hafif çiçeksi bir tada sahiptir. Bir Berkshire melezinin yağlı bir omzu olan domuz eti, bir Parma salumeria’dan neredeyse prosciutto kadar ince dilimlenir.
Saatlerce pişirildikten sonra domuz eti lezzetli olmaktan çok yumuşaktır. Gochuji’nin devreye girdiği yer burasıdır; Bir dilim ete bulaşırsa hem doyurucu hem de tüten. Tezgahın üzerindeki menü kartları, et suyuna gochuji eklenmesini önermiyor. İstediğinizi yapın, ancak Seul’deki insanların sıraya girmesinin ve New York’taki insanların o tezgahta bir koltuk ayırmasının tek nedeninin tam olarak dengelenmiş et suyu olduğunu unutmayın.
Daha fazla baharat istiyorsanız, onu kimchi’de bulabilirsiniz. Zor fermente edilmiş lahana tatlı, gevrek ve suludur; Tuz ve asitle rekabet etmeden, öğütülmüş pul biberin minik pembe granülleri dilinizde küçük bir ateş yakarak hemen işe yarayabilir.
Daha fazla et istiyorsanız, domuz eti porsiyonunu 8 dolar daha ikiye katlayabilirsiniz. (Varsayılan boyut 18 ABD dolarıdır.)
Daha fazla yemek isterseniz, menüde başka bir öğe daha var: Mandoo. Neredeyse çorba kadar yumuşak, yarı saydam ince ve ipeksi kabuğun altında domuz eti, tofu ve cam erişte dolguları yarı görünür.
Ne sipariş ederseniz edin, Okdongsik’te bir saatten fazla yemek pişirmek neredeyse imkansız. Akşamsa tezgahın diğer ucundaki kapıdan geçme seçeneğiniz var. Bunu bir akşam yaptım ve kapının arkasında tüm bu süre boyunca süslü ahşap, eski cam eşyalar ve cin rafları olan küçük, işaretsiz, penceresiz bir kokteyl bar olduğunu öğrendim.
Başka bir sefer diğer tarafa gittim, ön kapıdan çıktım. Kaldırımda, hazımsızlığın tam tersi bir şeye sahip olduğumu fark ettim. Bu duygunun Korece karşılığı Siwonhan-mat’tır, hafif ve dikkatli bir şekilde dengelenmiş bir yemek yedikten sonra hoş bir esenlik hissi. sonradan öğrendim O zaman tek bildiğim harika hissettiğimdi.
Takip etmek Instagram’da Haberler Cooking, Facebook, Youtube, tik tak Ve Pinterest. Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş ipuçları ile Haberler Cooking’ten düzenli güncellemeler alın.
Manhattan’ın Koreatown bölgesinin güneydoğu ucunda yer alan Okdongsik, şefi ve kurucusu Ok Dongsik’in adının bir varyasyonu olan aynı adı taşıyan bir Seul restoranının neredeyse bir kopyası. Her iki okdongsik de herkese tek bir tezgahta hizmet verilen küçük odalardır. (New York lokasyonunda 13 koltuk var, Güney Koreli orijinalinden üç fazla.) Ayakta duran menü, çok fazla ihtiyaç olmamasına rağmen nefis basit, iki maddelik menüyü gösteriyor. Herkes Dweji Gomtang’ı alır.
Ne zaman bir sipariş gelse, tezgahın arkasındaki şef cilalı bronz bir kasenin dibine buğulanmış beyaz pirinç koyuyor. Domuz suyu pirincin üzerine dökülür ve ardından birkaç dilim pişmiş domuz eti doğranmış taze soğanla birlikte üstüne yerleştirilir. Küçük bir kase lahanalı kimchi ve acı biber salçalı pas renkli bir parça gochuji ile servis edilir. Bu oldukça sade bir çorba gibi gelebilir, ancak her parçası mükemmel ve hepsinden iyisi domuz suyu. En azından biraz alkol içermeyen daha lezzetli bir sıvıyı en son ne zaman tattığımı hatırlayamıyorum.
Okdongsik’in çorbasının sadece lezzetli sebzelerden ve kas etinden oluştuğu, kemik, sakatat veya et suyunu koyulaştırıp bulanıklaştırabilecek eşlikler içermediği söyleniyor. Yüzeyde yağ kürecikleri yoktur ve soluk altın rengi, buğday birasını veya Okdongsik’in tezgahtaki herkes için döktüğü arpa buzlu çayını anımsatır. Özellikle ocakta ilk bir saat domuz suyunun yayabileceği donuk, ağır hayvan kokusu ve tadı yoktur. Et suyunun tadı sığır eti, tavuk, mantar veya domates gibi – bunların hiçbiri hazırlığa dahil edilmiyor.
Okdongsik’in Manhattan versiyonu, Kasım ayında, New York’taki Kore restoranlarının yarısına sahip olma veya onlara danışma yolundaki grup olan Hand Hospitality ile ortaklaşa bir pop-up olarak piyasaya sürüldü. İlk operasyon Nisan ayında sona erdikten sonra, restoran bir pop-up restorandan uzun süreli bir restorana dönüştü.
Bay Ok, orijinal restoranını 2016 yılında batı Seul’de açtı. O zamanlar günde 100 kaseye yetecek kadar çorba yapıyordu. Her şey satıldığında öğle yemeği bitti ve restoran gün boyu kapandı.
Birçok Kore restoranında bir veya iki yemek bulunur, ancak menülerinde hala düzinelerce yemek bulunur; Sadık müşteriler hangisini sipariş edeceklerini tam olarak bilirler. Çok azı Okdongsik kadar radikal bir şekilde azaltılmış bir menüye sahiptir. Bay Ok, Amerika Birleşik Devletleri’nin nadiren ürettiği türden bir süper uzmandır.
Hazırladığı çorba, iki Kore yemeğinin birleşimidir: gomtang olarak bilinen berrak et çorbası ve gukbap adı verilen haşlanmış pirinçle yapılan çorba. Sığır gomtang, hem ev yemeklerinde hem de restoranlarda temel bir üründür. Domuz etinden yapılan Dweji gomtang çok daha nadirdir. Ancak, Bay Oks Gomtang’ı diğerlerinden ayıran şey, bir kase çorbayı sadece bir kase çorbadan daha fazlası gibi göstererek her öğeye gösterdiği özendir. Al dente pişmiş pirinç, ne nişastalı ne de topaklıdır ve kendine has ince, hafif çiçeksi bir tada sahiptir. Bir Berkshire melezinin yağlı bir omzu olan domuz eti, bir Parma salumeria’dan neredeyse prosciutto kadar ince dilimlenir.
Saatlerce pişirildikten sonra domuz eti lezzetli olmaktan çok yumuşaktır. Gochuji’nin devreye girdiği yer burasıdır; Bir dilim ete bulaşırsa hem doyurucu hem de tüten. Tezgahın üzerindeki menü kartları, et suyuna gochuji eklenmesini önermiyor. İstediğinizi yapın, ancak Seul’deki insanların sıraya girmesinin ve New York’taki insanların o tezgahta bir koltuk ayırmasının tek nedeninin tam olarak dengelenmiş et suyu olduğunu unutmayın.
Daha fazla baharat istiyorsanız, onu kimchi’de bulabilirsiniz. Zor fermente edilmiş lahana tatlı, gevrek ve suludur; Tuz ve asitle rekabet etmeden, öğütülmüş pul biberin minik pembe granülleri dilinizde küçük bir ateş yakarak hemen işe yarayabilir.
Daha fazla et istiyorsanız, domuz eti porsiyonunu 8 dolar daha ikiye katlayabilirsiniz. (Varsayılan boyut 18 ABD dolarıdır.)
Daha fazla yemek isterseniz, menüde başka bir öğe daha var: Mandoo. Neredeyse çorba kadar yumuşak, yarı saydam ince ve ipeksi kabuğun altında domuz eti, tofu ve cam erişte dolguları yarı görünür.
Ne sipariş ederseniz edin, Okdongsik’te bir saatten fazla yemek pişirmek neredeyse imkansız. Akşamsa tezgahın diğer ucundaki kapıdan geçme seçeneğiniz var. Bunu bir akşam yaptım ve kapının arkasında tüm bu süre boyunca süslü ahşap, eski cam eşyalar ve cin rafları olan küçük, işaretsiz, penceresiz bir kokteyl bar olduğunu öğrendim.
Başka bir sefer diğer tarafa gittim, ön kapıdan çıktım. Kaldırımda, hazımsızlığın tam tersi bir şeye sahip olduğumu fark ettim. Bu duygunun Korece karşılığı Siwonhan-mat’tır, hafif ve dikkatli bir şekilde dengelenmiş bir yemek yedikten sonra hoş bir esenlik hissi. sonradan öğrendim O zaman tek bildiğim harika hissettiğimdi.
Takip etmek Instagram’da Haberler Cooking, Facebook, Youtube, tik tak Ve Pinterest. Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş ipuçları ile Haberler Cooking’ten düzenli güncellemeler alın.