New York’ta Kore yemekleri veya en azından belirli bir Kore yemeği tarzı için harika bir çağda yaşıyoruz. Atomix, Jua ve bir düzine kadar başka mutfak, hwe, japchae, galbi ve diğer yemeklerin düşünceli, zarif yinelemelerini hazırlar. Mutfak odaklı ve ciddi; kaplama hassas ve instagramlanabilir; misafirperverlik pürüzsüz ve arkadaş canlısıdır; yemek odaları, çizim yazılımının yapabileceği kadar basit ve geometrik; ve yemek, birkaç seçenek ve yaklaşık 100 $ veya daha fazla sabit bir fiyat etiketi ile sabit bir dizi kurstur.
Son zamanlarda, formül, alakart formatla idare eden restoranlarda da yakalandı. Little Mad kısa süre önce 95 $ karşılığında beş çeşitli “Mad Dinner Experience” a geçti. Tabii ki, 145 dolarlık sabit fiyatlı menü.
Şehir, tüm bu yeteneğe ve hassasiyete sahip olduğu için şanslı, ancak biraz tekrarlanabilir. Kasabada cımbız, uyumlu şaraplar ve fazladan havyar topları hayal etmeyen başka becerikli Koreli şef yok mu?
İşte orada ve adı Jae Jung. Eylül ayında, Doğu 30’larda minivan büyüklüğünde bir alanda ilk restoranı Kjun’u açtı. Bayan Jung’un sık sık revize ettiği menü, New Orleans’tan hem Cajun hem de Creole yemeklerini Kore yemekleriyle karıştıran eğlenceli bir parti. Tanıdık oluyorsun. Bazen partner değiştirirler. (Belki de bu, Cajun gibi bir şey olarak telaffuz edilen adı açıklar.) Menüdeki her şey – ılık bal, eritilmiş kahverengi tereyağı ve kırmızı Cajun baharatları ile parlayan büyük, çok sıcak taze kızarmış patates cipsi yığınından başlayarak – sipariş edilir. ayrı ayrı
Bayan Jung, şefin tadımı dediği şeyi sunarken, örneğin Joomak Banjum’da bulabileceğiniz küçük, şekilli lokmaların görkemli alaylarına boyut, sunum veya başka herhangi bir şey benzemiyor. 85 $ olarak fiyatlandırılan, “menüdeki her şeyin tadı” olarak tanımlanıyor, ancak porsiyonlar azaltılmış gibi görünmüyor. İki kez şefin tadına bakan insanların yanına oturdum ve söyleyebileceğim kadarıyla tüm menü onlara servis edildi. Hiçbir grup finişe yaklaşmadı bile.
Kjun, Galatoire başta olmak üzere New Orleans’ın en ikonik restoranlarından bazılarını canlandıran sabah unutulmasını yakaladı. Henüz alkollü içki servisi yapmayan bir restoran bir yana, bu kadar kuzeydeki bir restoran için etkileyici bir başarı.
Bu hile, sizi bataklık atmosferlerine gömmeden gerçekleştirilir. Bir müşteri bir Caz Festivali posteri bağışlayana kadar, Kjun’un süslemeleri bir veya iki Mardi Gras boncuğu ve her masada bir şişe kristal acı sosla başlayıp bitiyordu. Çoğu, bundan daha fazlasını tutmak için çok küçük, bu da bu restoranda hiçbir şey ifade etmiyor.
Masa alanının olmaması, pirinç yerine cam erişte ve meyve sularını içeride tutmak için altın bir ekmek kırıntısı kaplamasıyla japchae boudin toplarını uzak tutmaz. Çifte kızartılmış tavuğun yağa ikinci dalışından itibaren ısınmasını engellemez, ayranın tipik olarak lezzetli Kore krepleri olan jeon için kullanılan bir hamurla çarpışmasından dolayı derisi kabarmış ve dalgalanmıştır.
Ev yapımı andouille ile dolup taşan ve filé tozu kokan pırıl pırıl bamya kasesi için geri dönüş yok, üst kabuğa fırınlanmış jalapeño tekerlekleri ile ballı mısır ekmeğinin demir tavasını göndermek yok. Yarım kalmış tabakları birleştirmeye, komşularınıza son kızarmış istiridyeyi sunmaya ve Kjun’un gelişmemiş gayrimenkulünün ne kadar değerli olduğunu anlamadan mutfaktan en son yemeği boş taburelerine koymanıza izin verip vermeyeceğini merak etmeye zar zor zamanınız var.
Tabakların sağlam kısımları ve stili, kısmen Kjun’un salgın köklerinin bir işlevidir. Bayan Jung, 2021’in başlarında Kore-Louis mutfağını paket servis ve teslimat için satmaya başladı. Kalıcı bir ev ararken birkaç mutfak değişikliğinden ve “En İyi Şef” yarışmasından geçmeye devam etti. East 39th Street’te bulduğu yerde iki büyük soğutmalı şarküteri kutusu var. Bunlar, plastik paket servis kaplarında soğuk mezeler ve garnitürlerle yoğun bir şekilde stoklanmıştır. Bir masaya veya küçük tezgaha oturup biraz kimchi sipariş ettiğinizde – pul biberli çıtır bamya, mirliton küpleri, sonbahar elmaları kadar çıtır ve ekşi yeşil domates dilimleri – Bayan Jung soğutulmuş 8 onsluk bir kap kapar ve her şey bir tabağın üzerine gezdirin.
Kimchiler çok iyi, ama muhtemelen artıklarınız olacak. Bunun için daha fazla paket servis konteyneri, yığınları ve yığınları var.
Bayan Jung’un New Orleans yemekleri hakkındaki anlayışının ortalama bir New Yorkludan daha güçlü olduğunu fark etmeden önce Kjun’da çok fazla şey yemeniz gerekmiyor. Örneğin bamyasını herkesin tanıdığı pilavlı pilavla değil, çok daha az görülen, tercih edenlerin daha çok sevdiği patates salatasıyla da servis ediyor.
Bayan Jung’a ve başka hiç kimseye özgü olmayan bir yemek pişirme tarzına götüren yolculuk, o Seul’de bir çocukken başladı. Dooky Chase’s, Restaurant August ve diğer New Orleans kurumlarının mutfaklarını gezdi. Daha sonra New York’ta Café Boulud ve Le Bernardin’de becerilerini geliştirdi.
Tadım menüleri hazırladı. Web sitelerinde, daha büyük, daha pahalı restoranlarda bulunanlar kadar karmaşık bir şekilde bir araya getirilen yemeklerin fotoğrafları var. Kjun’a zencefil, soya ve birazdan fazla öğütülmüş acı biberle tatlandırılmış bir avuç karalahana yemek için gidebildiğim için daha da mutluyum. Ya da artık ciddi bir şehirdeki en iyiler listesinde olması gerekmeyen kızarmış tavuk için. Ya da jajangmyeon adlı ev yapımı Kore Çin eriştesi versiyonu için, koyu, pürüzsüz kalamar mürekkebi sosunda kızartılmış, ardından kavrulmuş istiridye, turp ve haşlanmış ıstakoz ile tepesinde.
Tatlı olarak hotteok dolgulu, ızgara krepler var. Hotteok, Güney Kore’deki sokaklarda satılıyor, ancak Kjun’un hotteok’unun doldurulması, Fransız Mahallesi’ne doğrudan bir selam veriyor: hindiba kahvesi ve cevizler. Üstünde sıcak karamel şurubu ile daha fazlası var.
Ancak dikkate alınması gereken Strawberry Yummy de var. Soğutuculardan birinde tutulan bu, bir kutuda çilekli kek gibidir. Şeffaf plastik bir küp, hepsi birlikte kabartılmış şekerli yoğunlaştırılmış süt ve mısır ekmeği ile doldurulur. Yeşil erik şurubuna batırılmış dörde bölünmüş çilekler küpün köşelerinde parlak kırmızı renkte parlıyor. Bir meyve kaleydoskopuna benziyor. 100 dolarlık uzun bir tatma menüsünün sonunda servis edilirse parlardı.
Son zamanlarda, formül, alakart formatla idare eden restoranlarda da yakalandı. Little Mad kısa süre önce 95 $ karşılığında beş çeşitli “Mad Dinner Experience” a geçti. Tabii ki, 145 dolarlık sabit fiyatlı menü.
Şehir, tüm bu yeteneğe ve hassasiyete sahip olduğu için şanslı, ancak biraz tekrarlanabilir. Kasabada cımbız, uyumlu şaraplar ve fazladan havyar topları hayal etmeyen başka becerikli Koreli şef yok mu?
İşte orada ve adı Jae Jung. Eylül ayında, Doğu 30’larda minivan büyüklüğünde bir alanda ilk restoranı Kjun’u açtı. Bayan Jung’un sık sık revize ettiği menü, New Orleans’tan hem Cajun hem de Creole yemeklerini Kore yemekleriyle karıştıran eğlenceli bir parti. Tanıdık oluyorsun. Bazen partner değiştirirler. (Belki de bu, Cajun gibi bir şey olarak telaffuz edilen adı açıklar.) Menüdeki her şey – ılık bal, eritilmiş kahverengi tereyağı ve kırmızı Cajun baharatları ile parlayan büyük, çok sıcak taze kızarmış patates cipsi yığınından başlayarak – sipariş edilir. ayrı ayrı
Bayan Jung, şefin tadımı dediği şeyi sunarken, örneğin Joomak Banjum’da bulabileceğiniz küçük, şekilli lokmaların görkemli alaylarına boyut, sunum veya başka herhangi bir şey benzemiyor. 85 $ olarak fiyatlandırılan, “menüdeki her şeyin tadı” olarak tanımlanıyor, ancak porsiyonlar azaltılmış gibi görünmüyor. İki kez şefin tadına bakan insanların yanına oturdum ve söyleyebileceğim kadarıyla tüm menü onlara servis edildi. Hiçbir grup finişe yaklaşmadı bile.
Kjun, Galatoire başta olmak üzere New Orleans’ın en ikonik restoranlarından bazılarını canlandıran sabah unutulmasını yakaladı. Henüz alkollü içki servisi yapmayan bir restoran bir yana, bu kadar kuzeydeki bir restoran için etkileyici bir başarı.
Bu hile, sizi bataklık atmosferlerine gömmeden gerçekleştirilir. Bir müşteri bir Caz Festivali posteri bağışlayana kadar, Kjun’un süslemeleri bir veya iki Mardi Gras boncuğu ve her masada bir şişe kristal acı sosla başlayıp bitiyordu. Çoğu, bundan daha fazlasını tutmak için çok küçük, bu da bu restoranda hiçbir şey ifade etmiyor.
Masa alanının olmaması, pirinç yerine cam erişte ve meyve sularını içeride tutmak için altın bir ekmek kırıntısı kaplamasıyla japchae boudin toplarını uzak tutmaz. Çifte kızartılmış tavuğun yağa ikinci dalışından itibaren ısınmasını engellemez, ayranın tipik olarak lezzetli Kore krepleri olan jeon için kullanılan bir hamurla çarpışmasından dolayı derisi kabarmış ve dalgalanmıştır.
Ev yapımı andouille ile dolup taşan ve filé tozu kokan pırıl pırıl bamya kasesi için geri dönüş yok, üst kabuğa fırınlanmış jalapeño tekerlekleri ile ballı mısır ekmeğinin demir tavasını göndermek yok. Yarım kalmış tabakları birleştirmeye, komşularınıza son kızarmış istiridyeyi sunmaya ve Kjun’un gelişmemiş gayrimenkulünün ne kadar değerli olduğunu anlamadan mutfaktan en son yemeği boş taburelerine koymanıza izin verip vermeyeceğini merak etmeye zar zor zamanınız var.
Tabakların sağlam kısımları ve stili, kısmen Kjun’un salgın köklerinin bir işlevidir. Bayan Jung, 2021’in başlarında Kore-Louis mutfağını paket servis ve teslimat için satmaya başladı. Kalıcı bir ev ararken birkaç mutfak değişikliğinden ve “En İyi Şef” yarışmasından geçmeye devam etti. East 39th Street’te bulduğu yerde iki büyük soğutmalı şarküteri kutusu var. Bunlar, plastik paket servis kaplarında soğuk mezeler ve garnitürlerle yoğun bir şekilde stoklanmıştır. Bir masaya veya küçük tezgaha oturup biraz kimchi sipariş ettiğinizde – pul biberli çıtır bamya, mirliton küpleri, sonbahar elmaları kadar çıtır ve ekşi yeşil domates dilimleri – Bayan Jung soğutulmuş 8 onsluk bir kap kapar ve her şey bir tabağın üzerine gezdirin.
Kimchiler çok iyi, ama muhtemelen artıklarınız olacak. Bunun için daha fazla paket servis konteyneri, yığınları ve yığınları var.
Bayan Jung’un New Orleans yemekleri hakkındaki anlayışının ortalama bir New Yorkludan daha güçlü olduğunu fark etmeden önce Kjun’da çok fazla şey yemeniz gerekmiyor. Örneğin bamyasını herkesin tanıdığı pilavlı pilavla değil, çok daha az görülen, tercih edenlerin daha çok sevdiği patates salatasıyla da servis ediyor.
Bayan Jung’a ve başka hiç kimseye özgü olmayan bir yemek pişirme tarzına götüren yolculuk, o Seul’de bir çocukken başladı. Dooky Chase’s, Restaurant August ve diğer New Orleans kurumlarının mutfaklarını gezdi. Daha sonra New York’ta Café Boulud ve Le Bernardin’de becerilerini geliştirdi.
Tadım menüleri hazırladı. Web sitelerinde, daha büyük, daha pahalı restoranlarda bulunanlar kadar karmaşık bir şekilde bir araya getirilen yemeklerin fotoğrafları var. Kjun’a zencefil, soya ve birazdan fazla öğütülmüş acı biberle tatlandırılmış bir avuç karalahana yemek için gidebildiğim için daha da mutluyum. Ya da artık ciddi bir şehirdeki en iyiler listesinde olması gerekmeyen kızarmış tavuk için. Ya da jajangmyeon adlı ev yapımı Kore Çin eriştesi versiyonu için, koyu, pürüzsüz kalamar mürekkebi sosunda kızartılmış, ardından kavrulmuş istiridye, turp ve haşlanmış ıstakoz ile tepesinde.
Tatlı olarak hotteok dolgulu, ızgara krepler var. Hotteok, Güney Kore’deki sokaklarda satılıyor, ancak Kjun’un hotteok’unun doldurulması, Fransız Mahallesi’ne doğrudan bir selam veriyor: hindiba kahvesi ve cevizler. Üstünde sıcak karamel şurubu ile daha fazlası var.
Ancak dikkate alınması gereken Strawberry Yummy de var. Soğutuculardan birinde tutulan bu, bir kutuda çilekli kek gibidir. Şeffaf plastik bir küp, hepsi birlikte kabartılmış şekerli yoğunlaştırılmış süt ve mısır ekmeği ile doldurulur. Yeşil erik şurubuna batırılmış dörde bölünmüş çilekler küpün köşelerinde parlak kırmızı renkte parlıyor. Bir meyve kaleydoskopuna benziyor. 100 dolarlık uzun bir tatma menüsünün sonunda servis edilirse parlardı.