Rahipler tarafından işletilen bir İngiliz bira fabrikası

Leila

Global Mod
Global Mod
Konveyör bandı hazırdı, boş şişeler istiflendi ve makine canlanmak üzereydi. Ancak biranın şişelenmesi başlamadan önce bir adım daha gerekliydi.

Bu son adım için bir keşiş gerekiyordu.

Bir veya iki dakika içinde Peder Joseph Delargy, olayı Baba, Oğul ve Kutsal Ruh adına kutsamak için Cistercian Tarikatı’nın beyaz cüppeleri içinde göründü. Ve çok geçmeden Britanya’nın tek Trappist birasının şişeleri küçük üretim hattında hızla takırdamaya başladı.

Yalnızca Roma Katolik Cistercian rahiplerinin aktif katılımıyla manastırlarda üretilen biralar Trappist ürünleri olarak sınıflandırılır ve Britanya’da yalnızca bir tane vardır – beşinci doğum gününü kutlayan karanlık bir İngiliz birası olan Tynt Meadow.

Doğu-orta İngiltere’nin yemyeşil kırsalındaki Coalville kasabasının dışında bulunan Mount Saint Bernard Abbey’de kutsama, inanmayanların bile atlamanın tehlikeli olduğunu söylediği şişeleme rutininin bir parçasıdır.


Dindar olmayan ancak yakın zamanda keşişlerin seçkinler arasında yerlerini bulmalarına yardımcı olmak için işe alınan profesyonel bir bira üreticisi Ross Adams, “Eğer kutsanmamış bir günse, her şeyin ters gideceğini garanti edebilirsiniz” dedi. grup. “Her yere bira fırlatacak, parçalar düşecek.”


Dünyada, çoğu Belçika ve Hollanda’da olmak üzere yalnızca bir düzine Trappist bira fabrikası var. Massachusetts, Spencer’daki tek ABD’li yapımcı olan St. Joseph’s Abbey, geçen yıl kapanacağını söyledi.

Uluslararası Trappist Derneği tarafından tanınmak için, ürünlerin bir manastır ortamında keşişlerin veya rahibelerin gözetiminde yapılması ve elde edilen gelirin manastır topluluğuna, Trappist Tarikatı’na veya geliştirme projelerine ve hayır kurumlarına bağışlanması gerekir.

Adını, manastırın kurucularının 1835’te bir kulübeye yerleştiği yakındaki tarladan alan Tynt Meadow, hafif bir çikolata tadıyla, biraz şişman ve İngiliz bitterinin karışımına benzeyen bir malt birası.


Bu tat popüler oldu ve bira o kadar başarılı oldu ki, yerel gönüllüler manastırın 17 keşişini rahatlatmak için şişelemeye yardım ediyor.

Bir bira fabrikasına giden herkesin aşina olduğu maya kokusu, manastır arazisindeki sarmaşıklarla kaplı bir binanın dışındaki havayı dolduruyor. Ancak sıradan bir operasyonla arasındaki farklar hızla netleşir. İçeri girerken, duvardan aşağı, bira imalatçılarının koruyucu azizi Metz’li Aziz Arnulf’un heykeline bakıyorsunuz.

Ve en azından keşişler için sabah 9 ile akşam 5 arasındaki iş günlerini unutun.


Her sabah Peder Delargy ve keşiş arkadaşları, saat 15:30’da gerçekleşen nöbetler için saat 15:15’te kalkar. Bu, yatsı namazı olan Compline ile 19:30’da sona eren yedi namaz serisinin ilkidir. Öğle yemeği bir okuma dışında sessizce yenir.

Bira fabrikası, manastırın sessizliğin hüküm sürdüğü bölümlerinden ve Augustus Welby Pugin tarafından tasarlanan kiliseden ayrılmıştır.


19. yüzyılda dini hoşgörünün Cistercian’ların üç yüzyıllık bir aradan sonra İngiltere’ye dönmesine izin verdiği zaman kurulan manastırı desteklemek için kullanılan bir mandıra çiftliği. VIII. Henry döneminde manastırların dağılmasına kadar 86 Cistercian evi vardı.

Ancak 20. yüzyılda toplumu ayakta tutan şeyin, 21. yüzyılda süt fiyatları düştüğü için kârsız olduğu ortaya çıktı. Cistercian manastırları, özellikle Belçika’da uzun bir bira üretim geleneğine sahipti, bu nedenle, özellikle kayıtlar, bu manastırın rahiplerinin 19. yüzyılda maalesef tariflerini kaydetmeden bira ürettiklerini gösterdiğinden, bira yapımı bariz bir alternatif gibi görünüyordu.

Peder Delargy, “Elbette bira yapmanın ahlaki yönleri hakkında harika bir tartışma yaptık,” dedi ve keşişlerin “alkolün neden olabileceği zorlukların farkında olduklarını” da sözlerine ekledi.

Ancak, dolgun tarzı çoğu içiciyi aşırı içki içmekten caydırabilecek kaliteli bir ürünü güvenli bir şekilde üretebileceklerine karar verdiler. Bununla birlikte, biranın alkol içeriği yüzde 7,4 ile çoğu büyük markanınkinden daha yüksektir.


Büyük bir bağış, Almanya’dan birinci sınıf bira üretim ekipmanının satın alınmasını finanse etti, ancak yine de, o ilk günlerde, “oraya ulaşacağımızı düşünmediğimiz zamanlar vardı,” diye hatırlıyor Peder Delargy, Sorumluluğu The Brewery’de görmek de dahil olmak üzere, Uluslararası Trappist Derneği’nin tüm dini gereksinimlerini karşılamaktadır.


Bira artık hayranlarını bulduğuna göre, Peder Delargy başarısını içeceğin demlendiği ve içildiği ruha bağlıyor.

“Bu nazik bir ürün ve evde içerek insanların manastırdan biraz faydalanabileceğini umuyoruz” dedi.

Operasyonlar ve Bira Fabrikası Müdürü Peter Grady, Tynt Meadow’un mümkün olduğu kadar çok yerel kaynaklı malzeme kullandığını ve bol miktarda maltlı arpa ve şerbetçiotu ile biranın “renkli su değil, sıvı ekmek olması gerektiğine” inanan Belçikalı Trappistlerin geleneğini izlediğini söyledi. .

Rahipler, “Tynt Meadow’un bu kadar popüler olacağını hiç düşünmemişlerdi,” dedi, şimdi ikinci, daha hafif biranın geliştirilmesine yardımcı olan Bay Grady.


Tynt Meadow İngiltere’de pek bilinmiyor ve geçen yıl üretilen 966 hektolitrenin (25.500 galon) yaklaşık yüzde 65’i ihraç edildi, bunun çoğu Belçika ve Hollanda’ya, 64.260 şişe ise Amerika Birleşik Devletleri’ne gönderildi.


Bira yapımından sorumlu keşiş geçen yıl taşındığında, manastır ilk profesyonel bira üreticisi olarak Bay Adams’ı işe aldı – bu, sessiz bir manastırdan çok hafif raylı kemerlerin altındaki butik bira fabrikalarında çalışmaya alışmış biri için bir ayarlama.

Bazen, kilise çanlarının çalması hala rahatsız edici olabilir. Bay Adams, “Bazen nerede olduğunuzu unutuyorsunuz,” dedi.

Şişelemeye yardım eden gönüllüler, dinden çok topluluk ruhu ve ürüne olan sevgiyle motive olmuş gibi görünüyor.


Trappist bira tutkunu 67 yaşındaki Steven Horsley, emekli olmadan önce Birleşik Krallık’ta sağlık hizmeti alımında çalıştı ve dindar olmadığını ve ilk gönüllü olduğunda kutsamanın kendisini şaşırttığını söyledi. Ama şimdi bunu çekici buluyor.

“Bence özel bir şey veriyor” dedi.


Yakınlardaki Whitwick’ten bir köpek kulübesi işleten ve Alman çobanları yetiştiren 53 yaşındaki Andrea Wood, 1980’lerde madenlerin kapatılmasından ekonomik olarak zarar görmüş bir kasaba olan Coalville’de büyüdü.

“Manastır her zaman değerli bir küçük mücevher olmuştur” dedi ve Tynt Meadow’u ölçülü bir şekilde sevdiğini de sözlerine ekledi. Bir bardak çok lezzetli ve “üç çeşit yemek gibi” dedi.

Bu, Bayan Wood’un ilk gönüllü seansıydı ve devam etmeyi planlayıp planlamadığı sorulduğunda, bunun kaç şişe düşürdüğüne bağlı olacağı konusunda şaka yaptı.


Görünüşe göre, bir kırılma meydana geldi – Bayan Wood’un ellerinde değil, birkaç şişeyi kıran, uygun olmayan bir yedek makineden.

Süreç kutsanmış olsa da, bir saatlik çalışma kaybedildi ve günün toplamı 4.000 şişe ile normalin oldukça altında kaldı. Ancak bu, Mount St. Bernard Abbey’deki günlük yaşamda hiçbir şeyi değiştirmeyecek.

“Bize nasip olmasaydı,” dedi Bay Grady, “durum giderek daha kötüye gidebilirdi.”
 
Üst