Ekstra peynirli pepperoni olmayabilir, ancak yine de aç oldukları için değil, Pompeii harabeleri üzerinde çalışan arkeologların dikkatini çekti.
Bu yılın başlarında bölgede yapılan kazılar sırasında araştırmacılar, şarap ve meyve yüklü gümüş bir tabak ve pizzaya dikkat çekecek şekilde benzeyen soslu düz, yuvarlak bir hamur parçası gösteren bir fresk ortaya çıkardılar.
Proto-pizza, Pompeii şehrinin MS 79’da, modern uygarlığın bir pasta olarak tanıyabileceği herhangi bir şeyin ortaya çıkmasından yaklaşık 2000 yıl önce bir yanardağ tarafından gömüldüğü düşünüldüğünde buna daha çok benziyor olabilir.
Salı günü yayınlanan bir bildiride arkeologlar, freskte tasvir edilen yemeğin pizza tarihinin yeniden yazıldığı anlamına gelmediği konusunda ısrar ettiler. “İmza malzemelerinin çoğu eksik, yani domates ve mozzarella” dediler.
Yine de, nar, baharatlar ve pestonun öncüsü olan yassı, yuvarlak hamurun “modern yemeğin uzak bir atası” olabileceğini kabul ettiler.
Fresk, antik kentin şu anda araştırılan bir alanındaki bir evin atriyumunun kazısı sırasında ortaya çıkarıldı. Ev bir fırına bitişikti ve duvar resmi, bir bardak şarap, nar, incir, sarı çilek meyvesi, hurma ve fındık içeren gümüş bir tepsinin natürmortudur. Ve pizza.
Pompeii Arkeoloji Parkı genel müdürü Gabriel Breeding, görüntünün “oldukça benzersiz” olduğunu söyledi. “Xenia” (misafirlere ikramlar) adı verilen oldukça yaygın bir yiyecek imgesi kategorisine girse de, Vezüv Yanardağı’ndaki kasabalarda bulunan 300 kadar örneğin çoğuna benzemiyor.
Breeding Riegel, natürmortun “alçakgönüllü ve basit bir yemek” ile “zarif bir stil ve teknikte” boyanmış lüks gümüş tepsiler arasında bir tezat gösterdiğini söyledi; pizzadan farklı olarak, kökenleri ne kadar mütevazı olursa olsun, bugün Michelin yıldızlı restoranlarda.
Antropolog ve pizza uzmanı Marino Niola, suyu unla karıştırarak pişirmekten daha kolay bir şey olmadığına dikkat çekti. Uygulama, birçok eski kültürün tipik bir örneğiydi. Focaccia kelimesi aslen Latince’den gelir ve “soba” anlamına gelir.
Elbette, “her çeşit çeşit pizzaya dönüşmedi” dedi.
Pizzanın kökeni tartışmasız değil.
Pratik olarak İtalyan mutfağı ile eşanlamlı olabilir, ancak bazıları otlar ve peynir içeren hamurun kökenlerinin antik Yunanistan’da İyon Denizi’ne dayandığını ve Napoli’nin aslen bir Yunan kolonisi olduğunu belirtmek ister.
Greek City Times’da “İtalyanların Saklamak İstedikleri Pizzanın Yunan Tarihi” manşeti okundu.
Vezüv patlamasının bazı kurbanlarının iskeletleri üzerine yakın tarihli bir çalışma Pompeii’nin 10 mil kuzeyindeki bir şehir olan Herculaneum’un eski sakinlerinin beslenme alışkanlıkları hakkında fikir verdi.
Roma’daki Sapienza Üniversitesi Çevre Biyolojisi Bölümü’nden Silvia Soncin, “Çok fazla tahıl yediklerini gördük” dedi.
Bununla birlikte, gizem kalır.
Soncin, “Elbette yaptığımız analizlerde ne tür tahıl yediklerini, ekmek mi yoksa pizza mı olduğunu ve üzerinde herhangi bir şey olup olmadığını anlayamadık” dedi. “Bunu söyleyemeyiz.”
Bay üreme barı ve Bay Niola, Pompeii ve Napoli’deki eski fırınların modern pizzacıların fırınlarına çok benzediğini açıkladılar. Ancak pizzanın eski fırından paket servis kutusuna dönüşmesi yüzyıllar aldı.
İlk olarak, domates sosu icat edilmeliydi ve bu ancak Kolomb’un Yeni Dünya’ya yaptığı yolculuktan sonra domatesin İtalya’ya tanıtılmasından sonra gerçekleşti. O zaman bile, genel beslenmeye girmeleri yaklaşık 150 yıl sürdü.
Yemek pişirme tarihinde uzmanlaşmış bir müze olan Garum’un yöneticisi Matteo Ghirigini, ilk domates sosu tarifinin Napoli’de yaşayan bir şef olan Antonio Latini tarafından 1692’de basılan bir kitapta bulunabileceğini söyledi. Mozzarella ise 16. yüzyıldan kalma belgelerde geçiyor.
Domates, mozzarella ve fesleğenin başarılı birleşimi ancak 19. yüzyılda sofralara geldi. Aralarında Niola’nın da bulunduğu bazı uzmanlara göre yemeğin geçmişi, onu yeni birleşmiş İtalya’nın kraliçesi Savoylu Margherita için hazırladığı söylenen Raffaele Esposito adlı bir şefe kadar uzanıyor.
Esposito, lastikleri İtalyan bayrağının üç rengini göz önünde bulundurarak seçti. Tabii ki ona kraliçenin adını verdi.
2017’de bir UNESCO komitesinin Napoli’deki yaklaşık 3.000 pizzacıyı insanlığın somut olmayan kültürel mirasının temsili listesine kaydetmesine öncülük eden bir özet yazan kişilerden biri olan Bay Niola, “Bu, köken efsanesi” dedi.
Pompeii’de bulunan fresk önemli dedi.
“Bugünü uzak geçmişle bağlayan ortak bir bağ olduğunu anlamamızı sağlıyor” dedi. “Bu bir arkeo pizza.”
Bu yılın başlarında bölgede yapılan kazılar sırasında araştırmacılar, şarap ve meyve yüklü gümüş bir tabak ve pizzaya dikkat çekecek şekilde benzeyen soslu düz, yuvarlak bir hamur parçası gösteren bir fresk ortaya çıkardılar.
Proto-pizza, Pompeii şehrinin MS 79’da, modern uygarlığın bir pasta olarak tanıyabileceği herhangi bir şeyin ortaya çıkmasından yaklaşık 2000 yıl önce bir yanardağ tarafından gömüldüğü düşünüldüğünde buna daha çok benziyor olabilir.
Salı günü yayınlanan bir bildiride arkeologlar, freskte tasvir edilen yemeğin pizza tarihinin yeniden yazıldığı anlamına gelmediği konusunda ısrar ettiler. “İmza malzemelerinin çoğu eksik, yani domates ve mozzarella” dediler.
Yine de, nar, baharatlar ve pestonun öncüsü olan yassı, yuvarlak hamurun “modern yemeğin uzak bir atası” olabileceğini kabul ettiler.
Fresk, antik kentin şu anda araştırılan bir alanındaki bir evin atriyumunun kazısı sırasında ortaya çıkarıldı. Ev bir fırına bitişikti ve duvar resmi, bir bardak şarap, nar, incir, sarı çilek meyvesi, hurma ve fındık içeren gümüş bir tepsinin natürmortudur. Ve pizza.
Pompeii Arkeoloji Parkı genel müdürü Gabriel Breeding, görüntünün “oldukça benzersiz” olduğunu söyledi. “Xenia” (misafirlere ikramlar) adı verilen oldukça yaygın bir yiyecek imgesi kategorisine girse de, Vezüv Yanardağı’ndaki kasabalarda bulunan 300 kadar örneğin çoğuna benzemiyor.
Breeding Riegel, natürmortun “alçakgönüllü ve basit bir yemek” ile “zarif bir stil ve teknikte” boyanmış lüks gümüş tepsiler arasında bir tezat gösterdiğini söyledi; pizzadan farklı olarak, kökenleri ne kadar mütevazı olursa olsun, bugün Michelin yıldızlı restoranlarda.
Antropolog ve pizza uzmanı Marino Niola, suyu unla karıştırarak pişirmekten daha kolay bir şey olmadığına dikkat çekti. Uygulama, birçok eski kültürün tipik bir örneğiydi. Focaccia kelimesi aslen Latince’den gelir ve “soba” anlamına gelir.
Elbette, “her çeşit çeşit pizzaya dönüşmedi” dedi.
Pizzanın kökeni tartışmasız değil.
Pratik olarak İtalyan mutfağı ile eşanlamlı olabilir, ancak bazıları otlar ve peynir içeren hamurun kökenlerinin antik Yunanistan’da İyon Denizi’ne dayandığını ve Napoli’nin aslen bir Yunan kolonisi olduğunu belirtmek ister.
Greek City Times’da “İtalyanların Saklamak İstedikleri Pizzanın Yunan Tarihi” manşeti okundu.
Vezüv patlamasının bazı kurbanlarının iskeletleri üzerine yakın tarihli bir çalışma Pompeii’nin 10 mil kuzeyindeki bir şehir olan Herculaneum’un eski sakinlerinin beslenme alışkanlıkları hakkında fikir verdi.
Roma’daki Sapienza Üniversitesi Çevre Biyolojisi Bölümü’nden Silvia Soncin, “Çok fazla tahıl yediklerini gördük” dedi.
Bununla birlikte, gizem kalır.
Soncin, “Elbette yaptığımız analizlerde ne tür tahıl yediklerini, ekmek mi yoksa pizza mı olduğunu ve üzerinde herhangi bir şey olup olmadığını anlayamadık” dedi. “Bunu söyleyemeyiz.”
Bay üreme barı ve Bay Niola, Pompeii ve Napoli’deki eski fırınların modern pizzacıların fırınlarına çok benzediğini açıkladılar. Ancak pizzanın eski fırından paket servis kutusuna dönüşmesi yüzyıllar aldı.
İlk olarak, domates sosu icat edilmeliydi ve bu ancak Kolomb’un Yeni Dünya’ya yaptığı yolculuktan sonra domatesin İtalya’ya tanıtılmasından sonra gerçekleşti. O zaman bile, genel beslenmeye girmeleri yaklaşık 150 yıl sürdü.
Yemek pişirme tarihinde uzmanlaşmış bir müze olan Garum’un yöneticisi Matteo Ghirigini, ilk domates sosu tarifinin Napoli’de yaşayan bir şef olan Antonio Latini tarafından 1692’de basılan bir kitapta bulunabileceğini söyledi. Mozzarella ise 16. yüzyıldan kalma belgelerde geçiyor.
Domates, mozzarella ve fesleğenin başarılı birleşimi ancak 19. yüzyılda sofralara geldi. Aralarında Niola’nın da bulunduğu bazı uzmanlara göre yemeğin geçmişi, onu yeni birleşmiş İtalya’nın kraliçesi Savoylu Margherita için hazırladığı söylenen Raffaele Esposito adlı bir şefe kadar uzanıyor.
Esposito, lastikleri İtalyan bayrağının üç rengini göz önünde bulundurarak seçti. Tabii ki ona kraliçenin adını verdi.
2017’de bir UNESCO komitesinin Napoli’deki yaklaşık 3.000 pizzacıyı insanlığın somut olmayan kültürel mirasının temsili listesine kaydetmesine öncülük eden bir özet yazan kişilerden biri olan Bay Niola, “Bu, köken efsanesi” dedi.
Pompeii’de bulunan fresk önemli dedi.
“Bugünü uzak geçmişle bağlayan ortak bir bağ olduğunu anlamamızı sağlıyor” dedi. “Bu bir arkeo pizza.”