Geleneksel Amerikan barbekü soslarında her zaman gizemli bir şeyler olmuştur. Uzun içerik listeleri. Karmaşık tatlar. Tarifi çevreleyen gizlilik. Formüllerini mezarlarına götürmeye yemin eden efsanevi çukur ustaları.
Bu nedenle, yalnızca üç bileşen içeren bir barbekü sosu fikri sapkınlık kokuyor – hatta dakikalar içinde yapabildiğinizde daha da fazla. Ancak Amerikan bölgesel barbeküsünde emsaller var. Bu tariflerin her biri yalnızca üç bileşen gerektirir (tuz ve karabiber hariç) ve hepsi barbekünüzü çoğumuzun barbekü sosu dediği tatlı domates bazlı çeşninin çok ötesine taşıyacaktır.
On Barbecue kitabının yazarı John Shelton Reed, “Sirke sosu orijinal Amerikan barbekü sosudur” dedi. Elma sirkesi, kırmızı biber gevreği ve tuz ve karabiberden oluşan sulu bir karışım, çoğu Amerikalıya barbekü sosu gibi gelmeyebilirken, Kuzey Carolina usulü çekilmiş domuz eti, onsuz tam tadına varamaz.
Sirke, yağlı domuz eti ile tezat oluştururken, siyah ve acı biber sıcağı yükseltir. Batı Kuzey Carolina’da tatlılığa ketçap eklenir. Kimin üstün olduğu tartışması hararetli bir şekilde tartışılmaya devam ediyor. Şahsen ben ketçapsız versiyonu tercih ediyorum ve Kuzey Carolina, Goldsboro’daki Wilber’s Barbecue’nin kurucusu Wilber Shirley ile aynı fikirdeyim.
Girişim Kuzey Karolina Sirke Sosu ile çekilmiş domuzkıyılmış ızgara tavuk veya kuzu.
Güney Carolina’nın Amerikan bölgesel barbeküsüne katkısı hardal sosudur. Columbia, Güney Carolina, Georgia ve Kentucky ve Florida’nın bazı bölgelerinden barbekü hayranları, hardalın domuz eti üzerinde yapabileceği harikaları anlıyor; asit yağa nüfuz ederken baharatın etin tatlılığını nasıl artırdığını.
Hardal, muhtemelen 18. yüzyılda Güney Carolina’ya yerleşen ve torunları, Charleston’daki Bessingers, Holly Hill’deki Sweatman’s ve West Columbia’daki Hite’s gibi bugün hala eyalette saygı duyulan ızgara restoranları açan Alman göçmenlerin eklenmesidir.
İyi bir hardal sosu, dengenin bir karışımıdır: hardalın ısırığı ve sirkenin lezzetli tadı, bal veya esmer şekerin tatlılığı ile dengelenir. Geleneksel olarak, beyzbol tarzı hardal kullanılır, ancak pürüzsüz Dijon tarzı hardalı veya Fransa’daki Meaux’dan taneli hardalı deneyin.
Bu üçüncü sosun kökeni bir sır değil: Alabama’nın imzası olan beyaz barbekü sosu. Yer, bir demiryolu işçisi ve barbekü meraklısı olan “Big” Bob Gibson’ın 1920’lerde arka bahçesinde ızgara tavuk satmaya başladığı Alabama, Decatur’du. Efsaneye göre sosu domatesten nefret eden bir müşteri için Bay Gibson yapmış.
Mayonez, sirke ve karabiberden oluşan bu leziz karışım, Big Bob Gibson Bar-BQ’da beş nesil boyunca ızgara tavuğa eşlik etti. Mayo olayı garip gelebilir ama harika.
Bunu birleştir beyaz barbekü sosu ile tütsülenmiş tavuk, çekilmiş domuz veya dana rosto.
“Barbecue: The History of an American Institution” kitabının yazarı Robert F. Moss’a göre, yeni nesil Güneyli aşçılar, ev yapımı mayonez, sıra dışı hardallar ve tasarımcı sirkeleri kullanarak tarifi genişletiyor.
Ama fanteziye gerek yok. Bu farklı Güney barbekü soslarının her birini mükemmelleştirmek için üç bileşen yeterlidir.
Bu nedenle, yalnızca üç bileşen içeren bir barbekü sosu fikri sapkınlık kokuyor – hatta dakikalar içinde yapabildiğinizde daha da fazla. Ancak Amerikan bölgesel barbeküsünde emsaller var. Bu tariflerin her biri yalnızca üç bileşen gerektirir (tuz ve karabiber hariç) ve hepsi barbekünüzü çoğumuzun barbekü sosu dediği tatlı domates bazlı çeşninin çok ötesine taşıyacaktır.
On Barbecue kitabının yazarı John Shelton Reed, “Sirke sosu orijinal Amerikan barbekü sosudur” dedi. Elma sirkesi, kırmızı biber gevreği ve tuz ve karabiberden oluşan sulu bir karışım, çoğu Amerikalıya barbekü sosu gibi gelmeyebilirken, Kuzey Carolina usulü çekilmiş domuz eti, onsuz tam tadına varamaz.
Sirke, yağlı domuz eti ile tezat oluştururken, siyah ve acı biber sıcağı yükseltir. Batı Kuzey Carolina’da tatlılığa ketçap eklenir. Kimin üstün olduğu tartışması hararetli bir şekilde tartışılmaya devam ediyor. Şahsen ben ketçapsız versiyonu tercih ediyorum ve Kuzey Carolina, Goldsboro’daki Wilber’s Barbecue’nin kurucusu Wilber Shirley ile aynı fikirdeyim.
Girişim Kuzey Karolina Sirke Sosu ile çekilmiş domuzkıyılmış ızgara tavuk veya kuzu.
Güney Carolina’nın Amerikan bölgesel barbeküsüne katkısı hardal sosudur. Columbia, Güney Carolina, Georgia ve Kentucky ve Florida’nın bazı bölgelerinden barbekü hayranları, hardalın domuz eti üzerinde yapabileceği harikaları anlıyor; asit yağa nüfuz ederken baharatın etin tatlılığını nasıl artırdığını.
Hardal, muhtemelen 18. yüzyılda Güney Carolina’ya yerleşen ve torunları, Charleston’daki Bessingers, Holly Hill’deki Sweatman’s ve West Columbia’daki Hite’s gibi bugün hala eyalette saygı duyulan ızgara restoranları açan Alman göçmenlerin eklenmesidir.
İyi bir hardal sosu, dengenin bir karışımıdır: hardalın ısırığı ve sirkenin lezzetli tadı, bal veya esmer şekerin tatlılığı ile dengelenir. Geleneksel olarak, beyzbol tarzı hardal kullanılır, ancak pürüzsüz Dijon tarzı hardalı veya Fransa’daki Meaux’dan taneli hardalı deneyin.
Bu üçüncü sosun kökeni bir sır değil: Alabama’nın imzası olan beyaz barbekü sosu. Yer, bir demiryolu işçisi ve barbekü meraklısı olan “Big” Bob Gibson’ın 1920’lerde arka bahçesinde ızgara tavuk satmaya başladığı Alabama, Decatur’du. Efsaneye göre sosu domatesten nefret eden bir müşteri için Bay Gibson yapmış.
Mayonez, sirke ve karabiberden oluşan bu leziz karışım, Big Bob Gibson Bar-BQ’da beş nesil boyunca ızgara tavuğa eşlik etti. Mayo olayı garip gelebilir ama harika.
Bunu birleştir beyaz barbekü sosu ile tütsülenmiş tavuk, çekilmiş domuz veya dana rosto.
“Barbecue: The History of an American Institution” kitabının yazarı Robert F. Moss’a göre, yeni nesil Güneyli aşçılar, ev yapımı mayonez, sıra dışı hardallar ve tasarımcı sirkeleri kullanarak tarifi genişletiyor.
Ama fanteziye gerek yok. Bu farklı Güney barbekü soslarının her birini mükemmelleştirmek için üç bileşen yeterlidir.