Kırmızı fasulye ve pirinç New Orleans ruhunu besliyor

Leila

Global Mod
Global Mod
NEW ORLEANS – Karides étouffée, bamya ve po’boy’un hüküm sürdüğü bu tarihi Louisiana şehrinde kırmızı fasulye ve pirinç hakimdir.

Belediye meclis üyesi Freddie King III, “Yalnızca zengin geleneklerimiz ve tarihimiz olmasa, aynı zamanda barbunya ve pirincimiz de olsaydı New Orleans’ın bu şehir olacağını düşünmüyorum” dedi.

Yemeğin popülaritesi iyi belgelenmiştir: caz müzisyeni ve New Orleans yerlisi Louis Armstrong o kadar hayrandı ki, “Red Beans ve Ricely Sevgiler, Louis Armstrong” mektuplarını imzaladığı biliniyordu. Leah Chase’in yerel politikacılar, sivil haklar aktivistleri ve eski başkanlar için yemek pişirdiği, şehrin Tremé bölgesindeki Dooky Chase’s’de, restoranın 1941’deki başlangıcından bu yana menüde kırmızı fasulye ve pirinç temel malzeme oldu. Bilindiği üzere Rev Dr. Martin Luther King Jr., yemek sırasında organizatörlerle bir araya geldi.


Bayan Chase’in kızı Stella Chase Reese, “Barbunya ve pirinç hazır olmasaydı, başımız belaya girerdi” dedi ve ekledi, “Barbunya ve pilav yemeden kapılarımızı açamazdık.”


Mahkemenin kökenleri belirsiz olsa da, bilim adamları arasında ortak bir teori ortaya çıktı. Haiti Devrimi 1804’te sona erdikten sonra, binlerce Haitili beyaz ve beyaz olmayan özgür insan New Orleans ve Küba’ya sığındı ve yanlarında köleleştirilmiş Afrikalıları ve Karayipler’de barbunya ve pirinç gibi temel gıda maddelerini getirdi.

Beslenme uzmanı ve tarihçi Lolis Eric Elie, yemeğin Haiti etkilerinin görmezden gelinemeyecek kadar açık olduğunu söyledi.


Elie, “Kırmızı fasulye, Haiti’nin, New Orleans’ın ve Küba’nın Haitililerin yerleştiği bölümünün temel gıda maddesidir” dedi.

New Orleans’ta, geleneksel olarak Pazartesi günleri ailelerin çamaşır yıkarken bir tencere kaynattığı yemek, ev aşçıları ve şefler yemeği kırmızı biber, tütsülenmiş andouille sosisi ve mutfak azizleri Trinity ile zenginleştirdiği için Louisiana Creole mutfağının temeli haline geldi. , kereviz ve biber.


Sayısız yineleme var. Bazı aşçılar jambon ekler, diğerleri vegan hazırlığı tercih eder. Jalapeños, Teksas’ta düzenli bir olaydır. Ketçap ve hardal, Güney’deki varyasyonlarda bile bulunur.

Ama mükemmel bir kırmızı fasulye ve pirinç tenceresinin merkezinde fasulyenin kendisi bulunur. Yıllardır şefler ve ev aşçıları fasulyeleri bir gecede ıslatırlar – “Annem iyi yemek için acele edemeyeceğinizi söyledi!” dedi Bayan Reese – ve onları sıcak kırmızı bir renge ve son derece rahatlatıcı bir ısırık için yumuşak ama biraz sert bir dokuya gelene kadar pişirin. İyi bir tencere çorba kıvamında değil krema kıvamında olmalıdır.

Aslında, diyor Bayan Reese, bir kase kırmızı fasulye ve pirinci unutulmaz bir deneyim haline getiren şey, doğru aşçıyla eşleştirilen doğru barbunyadır.


“Peki, aroma?” dedi. “Aşçının sırrı bu.”

Vaucresson’un Creole Cafe & Deli’sinin ortak sahibi olan sosis üreticisi Vance Vaucresson gibi birçok New Orleanslı için Camellia olmadan barbunya fasulyesi yoktur. Şirket bu yıl 100. yılını kutluyor ve şu anda 19 çeşit fasulye, bezelye ve mercimek satmasına rağmen, kırmızı barbunya New Orleans’ın gururu ve neşesi olmaya devam ediyor.


Vaucresson, “Şehirdeki tek oyun onlar değil, sadece bizim oyunumuz” dedi. “Bu eyalette burada çok sadıkız.”

Camellia’nın ilk yinelemesi olan LH Hayward and Company, 1923’te Mississippi Nehri’nin hemen dışındaki Poydras Caddesi ve South Front Caddesi’nde açıldı. Tarım ve ticaretle uğraşan Batı Hint Adaları’ndan bir İngiliz’in torunu Lucius Hamilton Hayward Jr. tarafından kuruldu. 1940’larda William Gordon Hayward adlı bir oğul, barbunyaları paketlemeye başladı ve şirketi karısının en sevdiği çiçek olan kamelya için markalaştırdı.

Camellia, kasabada pişirilen kırmızı fasulye ve pirincin temeli haline gelen kuru barbunya fasulyesinin ana ambalajcısıydı. (Blue Runner Foods gibi Louisiana rakipleri de kırmızı barbunya satsa da, yerel halkın çoğu Camellia’ya sadık kalıyor.) Fabrikada, çoğu şirkette onlarca yıldır çalışan çalışanlar, tasnif eden, temizleyen ve torbalayan zahmetli bir süreci denetliyor. günde yaklaşık 100.000 pound fasulye.


Çekirdekler, iklimin büyümeye elverişli olduğu Colorado, Nebraska ve Minnesota gibi başka yerlerde yetiştirilip hasat edilmesine rağmen, şirketin New Orleans’la güçlü bağları var: 1974’te Haywards, şirketi banliyödeki şu anki konumuna taşıdı. Harahan. Ve şirketin Brennan’s, Napoleon House ve Dooky Chase’s gibi şehirdeki tanınmış restoranlarla kalıcı ilişkileri var.


Bugün fasulye sevgisi tabağın çok ötesine uzanıyor. Bir topluluk grubu olan Krewe of Red Beans, 14 yıldır Lundi Gras veya Fat Monday sırasında bir fasulye geçit töreninde yürüdü. Kru üyeleri, yüzlerce fasulye ile süslenmiş ayrıntılı kostümler giyerler.

Meclis üyesi Bay King, genç bir neslin mahkemeyle ilgilenmesini umut ederek, mahkemenin tarihi hakkında bir belgesel göstermek için birkaç okulla birlikte çalışıyor. Ve Camellia, Bay Hayward’ın bir asır önce dükkânını açtığı aynı semtteki birkaç okula Pazartesi günleri kırmızı fasulye ve pirinç sağlıyor.

Bay King, “Hepimiz kesin olarak biliyoruz, ancak gelecek nesil bu ritüelin önemini anlıyor mu?” dedi. “Çocuklarımızın bize ait bir yemeği anlamasını ve bununla gurur duymasını istiyoruz.”
 
Üst