Bu gül karides tarifi aylarca benden saklandı.
Mayıs, Haziran ve Temmuz ayları Ağustos’a girerken, gül tereyağlı tavada kızartılmış karides fikrimi o kadar çok kez ortaya koydum ki, deniz ürünleri aşığı ortağım bile bunun yeterli olduğunu düşündü.
Uzun uğraşlardan sonra nihayet onu yemek masasına geri çektim.
Sıcak, karides benzeri zeytinyağında biberiye, kekik ve sıklıkla lavanta gibi kurutulmuş otlarla sarhoş edici çiçek açan Herbes de Provence’ın, tereyağı ve şarapta pişirilen kabukluların tipik olarak sahip olduğu lezzeti arttırdığı ortaya çıktı (karides karidesini düşünün). Ve çiçekli otlar bir şekilde gül yağının tadını Provence’ın bir başka tadı olan o çıtır yaz şarabı olan güle daha çok benzetiyordu.
Yaklaşıyordu. Ama yine de bir şeyler hâlâ eksikti.
Bir gün, kendisi de tarif geliştiricisi olan ve bazen The Times için çalışan (ve çoğu zaman kendi tariflerimi onların adımlarına koymama yardımcı olan) arkadaşım Rebecca, mahkemenin notunun altını çizmek için Fransızları tatlandırmak için biraz Piment d’Espelette eklememi önerdi. .
Adını Fransa’daki bir komünün adından alan ve Bask mutfağında yaygın olarak kullanılan meyveli, orta derecede baharatlı biber hakkında “Tamamen yeterince kullanılmadığını hissediyorum” dedi.
Bu karidesin lezzetini ve pembe rengini artıran piment d’Espelette söz konusu olduğunda onu Bask tarlasından toplamanıza gerek yok. Pek çok süpermarkette ve çeşni mağazasında olduğu gibi internette de kolayca bulabilirsiniz. Ya yapamazsan? Gochugaru, Halep biberi ve kırmızı pul biber uygun alternatiflerdir.
Ancak portakal kabuğunu dışarıda bırakmamaya dikkat edin; Provence şarabının doğal meyveliliğini ortaya çıkarır. Bu son ekleme, başka bir arkadaş ve meslektaşım Melissa Clark’ın hediyesiydi.
Bu tarifin bir taslağı haftalardır Google Drive’ımda duruyordu ama onu teslim etmeye cesaret edemedim. Henüz işi bitmemişti. Ben de bunu Brooklyn mutfağında Melissa ile birlikte pişirdim: Tadına baktı, bir an durakladı ve bir limon ve ardından bir portakal almak için buzdolabına koştu. Karidesin üzerine rendelenen acı tatlı portakal dengeyi ekledi ve tereyağlı sosun tadını daha da güzelleştirdi. Güneşli gülü andırıyordu ve her şeyi düzeltiyordu.
Yemek yapmayı seviyorum çünkü bazen bir yemeğin ayrıntılarını iyileştirmeye ve bir fikre pembe bir renk katmaya yardımcı olacak tek şey bir (veya iki) arkadaştır.
Mayıs, Haziran ve Temmuz ayları Ağustos’a girerken, gül tereyağlı tavada kızartılmış karides fikrimi o kadar çok kez ortaya koydum ki, deniz ürünleri aşığı ortağım bile bunun yeterli olduğunu düşündü.
Uzun uğraşlardan sonra nihayet onu yemek masasına geri çektim.
Sıcak, karides benzeri zeytinyağında biberiye, kekik ve sıklıkla lavanta gibi kurutulmuş otlarla sarhoş edici çiçek açan Herbes de Provence’ın, tereyağı ve şarapta pişirilen kabukluların tipik olarak sahip olduğu lezzeti arttırdığı ortaya çıktı (karides karidesini düşünün). Ve çiçekli otlar bir şekilde gül yağının tadını Provence’ın bir başka tadı olan o çıtır yaz şarabı olan güle daha çok benzetiyordu.
Yaklaşıyordu. Ama yine de bir şeyler hâlâ eksikti.
Bir gün, kendisi de tarif geliştiricisi olan ve bazen The Times için çalışan (ve çoğu zaman kendi tariflerimi onların adımlarına koymama yardımcı olan) arkadaşım Rebecca, mahkemenin notunun altını çizmek için Fransızları tatlandırmak için biraz Piment d’Espelette eklememi önerdi. .
Adını Fransa’daki bir komünün adından alan ve Bask mutfağında yaygın olarak kullanılan meyveli, orta derecede baharatlı biber hakkında “Tamamen yeterince kullanılmadığını hissediyorum” dedi.
Bu karidesin lezzetini ve pembe rengini artıran piment d’Espelette söz konusu olduğunda onu Bask tarlasından toplamanıza gerek yok. Pek çok süpermarkette ve çeşni mağazasında olduğu gibi internette de kolayca bulabilirsiniz. Ya yapamazsan? Gochugaru, Halep biberi ve kırmızı pul biber uygun alternatiflerdir.
Ancak portakal kabuğunu dışarıda bırakmamaya dikkat edin; Provence şarabının doğal meyveliliğini ortaya çıkarır. Bu son ekleme, başka bir arkadaş ve meslektaşım Melissa Clark’ın hediyesiydi.
Bu tarifin bir taslağı haftalardır Google Drive’ımda duruyordu ama onu teslim etmeye cesaret edemedim. Henüz işi bitmemişti. Ben de bunu Brooklyn mutfağında Melissa ile birlikte pişirdim: Tadına baktı, bir an durakladı ve bir limon ve ardından bir portakal almak için buzdolabına koştu. Karidesin üzerine rendelenen acı tatlı portakal dengeyi ekledi ve tereyağlı sosun tadını daha da güzelleştirdi. Güneşli gülü andırıyordu ve her şeyi düzeltiyordu.
Yemek yapmayı seviyorum çünkü bazen bir yemeğin ayrıntılarını iyileştirmeye ve bir fikre pembe bir renk katmaya yardımcı olacak tek şey bir (veya iki) arkadaştır.