Japonya’nın Kyushu adasının en büyük şehri olan rahat Fukuoka’da rahatlatıcı bir hava vardır. Hafta sonu öğleden sonraları, şehir merkezinin geniş omurgası olan Meiji-dori Bulvarı’nda dolaşırken, Hakata-za Kabuki Tiyatrosu ve Fukuoka Asya Sanat Müzesi gibi yerleri geçerken kaçırmanız zor. Son olarak, bu mutfak ve sanat cennetinin imzası olan yatai olarak bilinen geleneksel açık hava yemek tezgahlarının kıyısında yer aldığı, yavaş akan Naka Nehri’ne varın.
12. ve 16. yüzyıllar arasında Japonya’nın en büyük ticaret limanı olan ve hâlâ ülkeyi Çin, Kore ve Pasifik’in diğer bölgelerine bağlayan geniş ticaret limanıyla Fukuoka, uzun süredir Japonya’nın “Asya’ya Açılan Kapısı” olarak görülüyor. Şehir, Japonlar için popüler bir tatil merkezi ve özellikle vizesiz seyahatin geçen Ekim ayında yeniden uygulamaya konmasından bu yana yurt dışından da turistlerin ilgisini çekiyor. Şehrin beğenilen mutfağı, rahat atmosferi, canlı sanatlar ve gece hayatı manzaraları ve ılıman iklimi için geliyorlar. Ayrıca, güzelce korunmuş Tochoji Tapınağı gibi tarihi yerler ve yemyeşil Ohori Parkı ve ACROS binasının tepesindeki muhteşem deneysel çatı bahçesi gibi yerlerdeki doğal güzellikler de var.
Ziyaretçilerin seyahat programlarına dahil etmek isteyebilecekleri bazı yerleri burada bulabilirsiniz.
Bir mutfak vahası
Suşi ve ramen gibi özel Japon mutfağının yanı sıra kaiseki olarak bilinen çok servisli gurme Japon mutfağı sunan sayısız restoran bulunmaktadır.
Ancak Fukuoka’nın mutfak ortamını farklı kılan şey, genellikle yatai’de, genellikle küçük açık hava restoranlarında servis edilen motsunabe (dana işkembe yahnisi), mizutaki (tavuk yahnisi) ve mentaiko (marine edilmiş karabalık yumurtası) gibi yerel spesiyalitelere vurgu yapmasıdır. -Restoranlarda mutfak, tezgah ve sınırlı oturma yeri mevcuttur.
Yenilikçi yatai sahiplerinden biri de 29 yaşındaki Akihiro Korehisa’dır. Pandemi sırasında kendi restoranını açmakta zorlandıktan sonra, daha az soruna ve daha fazla heyecana güvenerek bir seçenek olarak yatai işletmeye karar verdi.
Bay Korehisa, Yatai restoranının şehrin birinci sınıf deniz ürünleri ve ürünlerine saygı duruşunda bulunduğunu söyledi. Fukuoka şehir merkezinde dolaşan HEROs adlı standı (mevcut konum her zaman Instagram hesabında mevcuttur), hem yerli halkın hem de turistlerin bambuda seiro-mushi (sığır eti ve sebze) gibi yemekler pişirdiği canlı bir mekandır. buharlayıcı) ve chawan-mushi’yi (buğulanmış muhallebi) koyun. Burada tam bir yemeğin fiyatı yaklaşık 2.500 yen, yani 17 doların biraz üzerinde.
Bay Korehisa, “Otantik yatai atmosferi yalnızca Fukuoka’da deneyimlenebilir” dedi. “Burada yanınızda oturan yabancıyla çok hızlı bir şekilde arkadaş olabilirsiniz.”
Aynı türden kendiliğinden dostluğu şehrin şarap, sake ve butik bira butiklerinde de bulacaksınız. 36 yaşındaki sommelier Kazuya Ishida’nın 2016’dan beri çalıştığı Yakuin bölgesindeki Todoroki Saketen’i ele alalım. Mağazanın kakuuchi’sinde (ayakta bar) müşteriler, çoğu Japonya’dan gelen yüzlerce doğal şarabın yanı sıra sake (Kyushu’daki 20 bira fabrikasından gelen sake dahil), shochu (pirinç veya arpa likörü) ve umeshu’nun (erik şarabı) tadını çıkarabilirler.
“Buradaki pek çok turist, bir gezi biçimi olarak yemekle ilgileniyor ve bununla birlikte içki içmek de geliyor” dedi. “Yemeklerin yanında şarap Japonya’da giderek yaygınlaşıyor ve bence doğal şarap Fukuoka’da diğer yerlere göre daha popüler çünkü yemeklerimize çok yakışıyor.”
Fukuoka’da yeme ve içmenin lezzetli ve ucuz olması, restoran işletmecileri arasında bir dereceye kadar rekabet gücü oluşmasına yol açıyor. Şef Kazuichi Matsuo, restoran ortamını “dostça rekabetten doğan somut olmayan bir kültürel miras” olarak adlandırıyor. Fukuoka’nın mutfaklarında 27 yıl ve beğenilen ama mütevazı Motsunabe Ikkei’de 15 yıl geçirdikten sonra Bay Kazuichi, domuz eti veya dana işkembe, lahana, fasulye filizi ve sarımsakla (1.580 yen) yapılan muhteşem Motsunabe güveç güvecinde ustalaştı.
“Motsunabe, başlangıçta Kitakyushu kentindeki madencilerin ruh gıdasından türetildi ve Fukuoka’da kök saldı” dedi ve yemek yiyenlerin genellikle yahniyi ortak bir yemek olarak paylaştığını ekledi. “Bu harika bir iletişim aracı” dedi.
Naka Nehri’nin batı yakasında, popüler Daimyo bölgesinde, başka bir mutfak mucidi daha var: Bar Citadel’in 37 yaşındaki sahibi Yoshimitsu Obara. Belki de Fukuoka’nın en maceracı miksologu, ahşap çerçeveli samimi mekanını 2018’den beri yönetiyor. Burada mavi peynir, Doritos, köri ve karizmatik Bay Obara’nın aklına gelebilecek her türlü içeceği yudumlayabilirsiniz. (Yeni bir tarif, damıtılmış yeşil köri cin, ananas tekila, misket limonu, hindistancevizi, soda, tonik ve shishito biberlerini içerir.) El yazısıyla yazılan notların yazılı olduğu cam kavanozlardan oluşan aydınlatmalı ahşap raflarla, Kale’nin ambiyansı rahat bir laboratuvarı andırıyor. Kokteyllerin çoğu yalnızca barda mevcuttur.
“İle Ancak benzersiz olanı satmak zor olabilir. Fukuoka sakinleri yeniliklere kolayca kapılırlar, ancak hafızalarda kalan şey sıcak misafirperverliktir” dedi. Cuma gecesi dizüstü bilgisayarının başında oturup ertesi gün bir miksoloji yarışması için Seul’e gitmeye hazırlanan Bay Obara. Sanki çok yakındaymış gibi Seul’den bahsetti.
Kale’de ve başka yerlerde yabancılar hâlâ meraklı yerli halkın dikkatini çekiyor. Melez bir plak mağazası/kafe olan Stereo Coffee’de 23 yaşındaki barista Haruki Shibata yanıma yaklaştı ve kibarca nereli olduğumu sordu. Hakata mahallesinde doğup büyüyen Fukuoka’da, Kore Boğazı’ndan feribotla dört saatten daha kısa sürede geçen Busan’a yakınlığı nedeniyle Japon ve Kore etkilerinin harmanlanması dikkatimi çekti. Ona göre bu, yalnızca mutfak alanında değil sanat alanında da şehrin kültürel kimliğine katkıda bulunuyor.
Aynı zamanda bir kültür cenneti
Fukuoka’nın sanatın yuvası olma statüsü müzeler, sanat okulları ve yaratıcı alanlar tarafından desteklenmektedir. Bunların arasında en öne çıkanlardan biri, 1972 yılında şu anda 74 yaşında olan Ritsuko Oda ve kocası Mitsuru tarafından kurulan Art Space Baku’dur. Bayan Oda, yeni sanatçılar keşfetmeye kararlı olduğunu söyledi. “Fukuoka, iyi kiralar ve ulaşım nedeniyle sanatçılar için uygun bir yer” dedi.
Oyafuko Caddesi’ndeki loş ışıklı bir Kissaten’e (eski moda kafe) doğru dar merdivenleri tırmanırken, kafenin galerisindeki bir sergide kısmen dijital olan soyut çağdaş sanatı fark edene kadar, kendimi onlarca yıl öncesine gitmiş gibi hissettim. Bu çalışması olan Nagazaki sanatçısı Kazuya Itou, Art Space Baku ile Fukuoka’daki Kyushu Sangyo Üniversitesi’nde okurken tanıştı ve o zamandan beri onu sık sık ziyaret ediyor.
64 yaşındaki Bay Itou bana renkli, soyut Koordinat Noktası Kütlesi K sergisini gösterirken, “Fukuoka’da sanat sunan insanların çoğunun bu yerle güçlü bir bağa sahip olduğunu düşünüyorum” dedi.
Çalışmaları Busan Bienali’nde ve Güney Kore galerilerinde sergilenen Bay Itou, Fukuoka ve Busan’daki sanat ve teknoloji ortamlarının iç içe geçtiğine inanıyor ve bu da beğenilen Japon dijital sanat kolektif ekibi Lab Forest’ın lansmanının altını çiziyor. “İyi de olsa, kötü de olsa,” dedi, “bugünün Fukuoka kültürünün büyük bir kısmı, Kore Yarımadası’ndaki teknoloji patlaması sırasında Japon kültürü ve teknolojisinde ön saflarda yer almamız gerçeğiyle şekilleniyor.”
Fukuoka’da müzik de patlama yaşıyor ve burada da yeteneklerin yetiştirilmesine önem veriliyor. Naka Nehri yakınındaki Trombone Club caz mekanında, altı yıl önce çalmaya başlayan ve barın arkasında bulunan, saksafoncu olan kulüp sahibi Mihara-san tarafından teşvik edilen 41 yaşındaki caz piyanisti Sonoko Kawasawa ile tanıştım. Yuki Uryu “Sonbahar Yaprakları” ve “Chelsea Bridge” gibi caz standartlarını çaldı.
Bayan Kawasawa, “Fukuoka’nın müzik sahnesinde hümanist bir hava var” dedi. “Burada sanatsal özgünlük çok güçlü.”
New York merkezli Clouds Architecture tarafından tasarlanan, yine Naka Nehri yakınında bulunan çarpıcı 010 Binası, şehrin belirleyici çok kültürlü özelliklerinin bir araya geldiği bir yer. 010 Binası, ABD film endüstrisindeki bir görevinin ardından 2011 yılında Zero-Ten şirketini kurduğundan beri şehrin kültürel sahnesinde önemli bir rol oynayan Fukuoka merkezli sanat girişimcisi Jiro Enomoto’nun buluşu.
Bay Enomoto ile 010 Binası’nın barında tanıştım; burada şirket içi burlesk sanatçıları yakınlarda buluşurken bana şehri ve bölgesi hakkında ilham verici bir konuşma yaptı.
Bay Enomoto bana teatral dans pisti dumanı ve elektronik müzik perdesinin ardından “Şehrin yatai tezgahlarının yanında ikonik bir konumda yeni bir kültür merkezi yaratmak istedim” dedi ve Fukuoka’nın “bu projeye çok iyi uyduğunu” ekledi. çünkü burası hala Asya’ya açılan bir kapı ve yeni kültürler için esnek.”
Aynı akşam, 010 Bar’ın yerel bir konuğu, kavrulmuş çay ve rom kokteyli sırasında, Marilyn Monroe ve Joe DiMaggio’nun 1954’teki balayında Fukuoka’da kaldıklarından bahsetti. Daha sonra, Hakata’daki Manyo-no-yu’da (doğal kaplıca) banyo yaparken, Fukuoka yapbozundaki Hollywood tarihinin bu parçasını düşündüm. Ve şehrin geçmişiyle ve şimdiki kimliğiyle tamamen tutarlı görünüyordu. Marilyn ve Joe, bu hareketli Asya liman şehrinin pek çok güzelliğini nasıl kaçırabilirler?
nerede uyumalı
Mitsui Garden Hotel Fukuoka Nakasu, Nakasu’da, Naka Nehri kıyısında yer alan modern ve lüks bir oteldir. İki kişilik bir odanın fiyatı yakın zamanda 19.000 yen veya 130 dolar civarındaydı.
Davetkar bir bar ortamına sahip şık, tasarım odaklı bir Hakata oteli olan Lively Fukuoka Hakata’da çift kişilik odaların fiyatı yakın zamanda 18.200 yen’den başlıyor.
Lamp Light Books Hotel Fukuoka, Fukuoka’nın en gözde bölgesi Daimyo’da yer alan kitap temalı bir oteldir. Çifte fiyatlar yaklaşık 12.600 yen’den başlıyor.
Fukuoka’nın kalbinde yer alan Hotel Mei Fukuoka Tenjin, yaklaşık 10.850 yen’den başlayan fiyatlarla minimalist dekora sahip çift kişilik odalar sunmaktadır.
Haberler Travel’ı takip edin -de instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllı seyahat için uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekteki bir kaçamağın mı hayalini kuruyorsunuz yoksa sadece koltukta mı seyahat ediyorsunuz? Bizimkilere göz atın 2023’te 52 destinasyon.
12. ve 16. yüzyıllar arasında Japonya’nın en büyük ticaret limanı olan ve hâlâ ülkeyi Çin, Kore ve Pasifik’in diğer bölgelerine bağlayan geniş ticaret limanıyla Fukuoka, uzun süredir Japonya’nın “Asya’ya Açılan Kapısı” olarak görülüyor. Şehir, Japonlar için popüler bir tatil merkezi ve özellikle vizesiz seyahatin geçen Ekim ayında yeniden uygulamaya konmasından bu yana yurt dışından da turistlerin ilgisini çekiyor. Şehrin beğenilen mutfağı, rahat atmosferi, canlı sanatlar ve gece hayatı manzaraları ve ılıman iklimi için geliyorlar. Ayrıca, güzelce korunmuş Tochoji Tapınağı gibi tarihi yerler ve yemyeşil Ohori Parkı ve ACROS binasının tepesindeki muhteşem deneysel çatı bahçesi gibi yerlerdeki doğal güzellikler de var.
Ziyaretçilerin seyahat programlarına dahil etmek isteyebilecekleri bazı yerleri burada bulabilirsiniz.
Bir mutfak vahası
Suşi ve ramen gibi özel Japon mutfağının yanı sıra kaiseki olarak bilinen çok servisli gurme Japon mutfağı sunan sayısız restoran bulunmaktadır.
Ancak Fukuoka’nın mutfak ortamını farklı kılan şey, genellikle yatai’de, genellikle küçük açık hava restoranlarında servis edilen motsunabe (dana işkembe yahnisi), mizutaki (tavuk yahnisi) ve mentaiko (marine edilmiş karabalık yumurtası) gibi yerel spesiyalitelere vurgu yapmasıdır. -Restoranlarda mutfak, tezgah ve sınırlı oturma yeri mevcuttur.
Yenilikçi yatai sahiplerinden biri de 29 yaşındaki Akihiro Korehisa’dır. Pandemi sırasında kendi restoranını açmakta zorlandıktan sonra, daha az soruna ve daha fazla heyecana güvenerek bir seçenek olarak yatai işletmeye karar verdi.
Bay Korehisa, Yatai restoranının şehrin birinci sınıf deniz ürünleri ve ürünlerine saygı duruşunda bulunduğunu söyledi. Fukuoka şehir merkezinde dolaşan HEROs adlı standı (mevcut konum her zaman Instagram hesabında mevcuttur), hem yerli halkın hem de turistlerin bambuda seiro-mushi (sığır eti ve sebze) gibi yemekler pişirdiği canlı bir mekandır. buharlayıcı) ve chawan-mushi’yi (buğulanmış muhallebi) koyun. Burada tam bir yemeğin fiyatı yaklaşık 2.500 yen, yani 17 doların biraz üzerinde.
Bay Korehisa, “Otantik yatai atmosferi yalnızca Fukuoka’da deneyimlenebilir” dedi. “Burada yanınızda oturan yabancıyla çok hızlı bir şekilde arkadaş olabilirsiniz.”
Aynı türden kendiliğinden dostluğu şehrin şarap, sake ve butik bira butiklerinde de bulacaksınız. 36 yaşındaki sommelier Kazuya Ishida’nın 2016’dan beri çalıştığı Yakuin bölgesindeki Todoroki Saketen’i ele alalım. Mağazanın kakuuchi’sinde (ayakta bar) müşteriler, çoğu Japonya’dan gelen yüzlerce doğal şarabın yanı sıra sake (Kyushu’daki 20 bira fabrikasından gelen sake dahil), shochu (pirinç veya arpa likörü) ve umeshu’nun (erik şarabı) tadını çıkarabilirler.
“Buradaki pek çok turist, bir gezi biçimi olarak yemekle ilgileniyor ve bununla birlikte içki içmek de geliyor” dedi. “Yemeklerin yanında şarap Japonya’da giderek yaygınlaşıyor ve bence doğal şarap Fukuoka’da diğer yerlere göre daha popüler çünkü yemeklerimize çok yakışıyor.”
Fukuoka’da yeme ve içmenin lezzetli ve ucuz olması, restoran işletmecileri arasında bir dereceye kadar rekabet gücü oluşmasına yol açıyor. Şef Kazuichi Matsuo, restoran ortamını “dostça rekabetten doğan somut olmayan bir kültürel miras” olarak adlandırıyor. Fukuoka’nın mutfaklarında 27 yıl ve beğenilen ama mütevazı Motsunabe Ikkei’de 15 yıl geçirdikten sonra Bay Kazuichi, domuz eti veya dana işkembe, lahana, fasulye filizi ve sarımsakla (1.580 yen) yapılan muhteşem Motsunabe güveç güvecinde ustalaştı.
“Motsunabe, başlangıçta Kitakyushu kentindeki madencilerin ruh gıdasından türetildi ve Fukuoka’da kök saldı” dedi ve yemek yiyenlerin genellikle yahniyi ortak bir yemek olarak paylaştığını ekledi. “Bu harika bir iletişim aracı” dedi.
Naka Nehri’nin batı yakasında, popüler Daimyo bölgesinde, başka bir mutfak mucidi daha var: Bar Citadel’in 37 yaşındaki sahibi Yoshimitsu Obara. Belki de Fukuoka’nın en maceracı miksologu, ahşap çerçeveli samimi mekanını 2018’den beri yönetiyor. Burada mavi peynir, Doritos, köri ve karizmatik Bay Obara’nın aklına gelebilecek her türlü içeceği yudumlayabilirsiniz. (Yeni bir tarif, damıtılmış yeşil köri cin, ananas tekila, misket limonu, hindistancevizi, soda, tonik ve shishito biberlerini içerir.) El yazısıyla yazılan notların yazılı olduğu cam kavanozlardan oluşan aydınlatmalı ahşap raflarla, Kale’nin ambiyansı rahat bir laboratuvarı andırıyor. Kokteyllerin çoğu yalnızca barda mevcuttur.
“İle Ancak benzersiz olanı satmak zor olabilir. Fukuoka sakinleri yeniliklere kolayca kapılırlar, ancak hafızalarda kalan şey sıcak misafirperverliktir” dedi. Cuma gecesi dizüstü bilgisayarının başında oturup ertesi gün bir miksoloji yarışması için Seul’e gitmeye hazırlanan Bay Obara. Sanki çok yakındaymış gibi Seul’den bahsetti.
Kale’de ve başka yerlerde yabancılar hâlâ meraklı yerli halkın dikkatini çekiyor. Melez bir plak mağazası/kafe olan Stereo Coffee’de 23 yaşındaki barista Haruki Shibata yanıma yaklaştı ve kibarca nereli olduğumu sordu. Hakata mahallesinde doğup büyüyen Fukuoka’da, Kore Boğazı’ndan feribotla dört saatten daha kısa sürede geçen Busan’a yakınlığı nedeniyle Japon ve Kore etkilerinin harmanlanması dikkatimi çekti. Ona göre bu, yalnızca mutfak alanında değil sanat alanında da şehrin kültürel kimliğine katkıda bulunuyor.
Aynı zamanda bir kültür cenneti
Fukuoka’nın sanatın yuvası olma statüsü müzeler, sanat okulları ve yaratıcı alanlar tarafından desteklenmektedir. Bunların arasında en öne çıkanlardan biri, 1972 yılında şu anda 74 yaşında olan Ritsuko Oda ve kocası Mitsuru tarafından kurulan Art Space Baku’dur. Bayan Oda, yeni sanatçılar keşfetmeye kararlı olduğunu söyledi. “Fukuoka, iyi kiralar ve ulaşım nedeniyle sanatçılar için uygun bir yer” dedi.
Oyafuko Caddesi’ndeki loş ışıklı bir Kissaten’e (eski moda kafe) doğru dar merdivenleri tırmanırken, kafenin galerisindeki bir sergide kısmen dijital olan soyut çağdaş sanatı fark edene kadar, kendimi onlarca yıl öncesine gitmiş gibi hissettim. Bu çalışması olan Nagazaki sanatçısı Kazuya Itou, Art Space Baku ile Fukuoka’daki Kyushu Sangyo Üniversitesi’nde okurken tanıştı ve o zamandan beri onu sık sık ziyaret ediyor.
64 yaşındaki Bay Itou bana renkli, soyut Koordinat Noktası Kütlesi K sergisini gösterirken, “Fukuoka’da sanat sunan insanların çoğunun bu yerle güçlü bir bağa sahip olduğunu düşünüyorum” dedi.
Çalışmaları Busan Bienali’nde ve Güney Kore galerilerinde sergilenen Bay Itou, Fukuoka ve Busan’daki sanat ve teknoloji ortamlarının iç içe geçtiğine inanıyor ve bu da beğenilen Japon dijital sanat kolektif ekibi Lab Forest’ın lansmanının altını çiziyor. “İyi de olsa, kötü de olsa,” dedi, “bugünün Fukuoka kültürünün büyük bir kısmı, Kore Yarımadası’ndaki teknoloji patlaması sırasında Japon kültürü ve teknolojisinde ön saflarda yer almamız gerçeğiyle şekilleniyor.”
Fukuoka’da müzik de patlama yaşıyor ve burada da yeteneklerin yetiştirilmesine önem veriliyor. Naka Nehri yakınındaki Trombone Club caz mekanında, altı yıl önce çalmaya başlayan ve barın arkasında bulunan, saksafoncu olan kulüp sahibi Mihara-san tarafından teşvik edilen 41 yaşındaki caz piyanisti Sonoko Kawasawa ile tanıştım. Yuki Uryu “Sonbahar Yaprakları” ve “Chelsea Bridge” gibi caz standartlarını çaldı.
Bayan Kawasawa, “Fukuoka’nın müzik sahnesinde hümanist bir hava var” dedi. “Burada sanatsal özgünlük çok güçlü.”
New York merkezli Clouds Architecture tarafından tasarlanan, yine Naka Nehri yakınında bulunan çarpıcı 010 Binası, şehrin belirleyici çok kültürlü özelliklerinin bir araya geldiği bir yer. 010 Binası, ABD film endüstrisindeki bir görevinin ardından 2011 yılında Zero-Ten şirketini kurduğundan beri şehrin kültürel sahnesinde önemli bir rol oynayan Fukuoka merkezli sanat girişimcisi Jiro Enomoto’nun buluşu.
Bay Enomoto ile 010 Binası’nın barında tanıştım; burada şirket içi burlesk sanatçıları yakınlarda buluşurken bana şehri ve bölgesi hakkında ilham verici bir konuşma yaptı.
Bay Enomoto bana teatral dans pisti dumanı ve elektronik müzik perdesinin ardından “Şehrin yatai tezgahlarının yanında ikonik bir konumda yeni bir kültür merkezi yaratmak istedim” dedi ve Fukuoka’nın “bu projeye çok iyi uyduğunu” ekledi. çünkü burası hala Asya’ya açılan bir kapı ve yeni kültürler için esnek.”
Aynı akşam, 010 Bar’ın yerel bir konuğu, kavrulmuş çay ve rom kokteyli sırasında, Marilyn Monroe ve Joe DiMaggio’nun 1954’teki balayında Fukuoka’da kaldıklarından bahsetti. Daha sonra, Hakata’daki Manyo-no-yu’da (doğal kaplıca) banyo yaparken, Fukuoka yapbozundaki Hollywood tarihinin bu parçasını düşündüm. Ve şehrin geçmişiyle ve şimdiki kimliğiyle tamamen tutarlı görünüyordu. Marilyn ve Joe, bu hareketli Asya liman şehrinin pek çok güzelliğini nasıl kaçırabilirler?
nerede uyumalı
Mitsui Garden Hotel Fukuoka Nakasu, Nakasu’da, Naka Nehri kıyısında yer alan modern ve lüks bir oteldir. İki kişilik bir odanın fiyatı yakın zamanda 19.000 yen veya 130 dolar civarındaydı.
Davetkar bir bar ortamına sahip şık, tasarım odaklı bir Hakata oteli olan Lively Fukuoka Hakata’da çift kişilik odaların fiyatı yakın zamanda 18.200 yen’den başlıyor.
Lamp Light Books Hotel Fukuoka, Fukuoka’nın en gözde bölgesi Daimyo’da yer alan kitap temalı bir oteldir. Çifte fiyatlar yaklaşık 12.600 yen’den başlıyor.
Fukuoka’nın kalbinde yer alan Hotel Mei Fukuoka Tenjin, yaklaşık 10.850 yen’den başlayan fiyatlarla minimalist dekora sahip çift kişilik odalar sunmaktadır.
Haberler Travel’ı takip edin -de instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllı seyahat için uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekteki bir kaçamağın mı hayalini kuruyorsunuz yoksa sadece koltukta mı seyahat ediyorsunuz? Bizimkilere göz atın 2023’te 52 destinasyon.