20. yüzyılın ortaları, kuzey Rhone Vadisi için zor bir dönemdi. İki dünya savaşı ve küresel ekonomik krizden sonra, sadece birkaç bağcı, dik yamaçlarda üzüm bağları yetiştirmek gibi zorlu bir görev için cesaret gösterebildi. Bazı yokuşlar o kadar dikti ki, bırakın traktörleri, atlar için bile güvenli sayılmazlardı. Bunun yerine, yetiştiriciler, insan gücüyle çalışan bir vince bağlı bir kabloyla bir sabanın tepeye çıktığı bir sistem kullandılar.
Birçok genç insan çalışmak için şehirlere gitti. Çiftçilik otomatik hale geldikçe, diğerleri iyi şaraba daha az elverişli ancak çiftçiliği daha kolay olan daha düz araziler için tepeleri terk etti. Côte-Rôtie’de Marius Gentaz, Cornas’ta Noël Verset ve Auguste Clape ve St-Joseph’te Bay Trollat gibi az ücret karşılığında bölgesel gelenekleri geliştiren birkaç kişi kaldı.
1950’lerde ve 1960’larda yerel şaraba o kadar az değer veriliyordu ki, çiftçiler üzümden çok kayısı ve kiraz yetiştirmekten daha fazla kazanabiliyordu. Çok az sayıda şarap üreticisi kendi şaraplarını şişeledi ve bunun yerine onları diğer şaraplarla harmanlayıp kendi isimleri altında satan müzakerecilere veya şarap tüccarlarına sattı.
Bay Trollat, babasıyla ilk çalışmaya başladığında, 2013’te verdiği bir röportajda, şaraplarını yerel barlara ve bistrolara fıçıda sattıklarını hatırlıyordu. Yakındaki St-Étienne’deki kömür ocakları sürahileri doldurur ve onları sadece kuruşa içmeleri için işe götürürdü. Bölgedeki diğerleri evde tüketmek için fıçı satın aldı ve her gün şarabın bir kısmını içti ve fıçılar yavaş yavaş boşaldıkça içindeki şarap oksitlendi ve uçucu hale geldi, ama o kadar yavaş ki kimse fark etmedi.
Trollat, “Temelde sirkeydi – salata için şişeleri değiştirmek zorunda kalmadık” dedi.
Ancak sebat etti ve 1956’da St Joseph unvanının tesis edilmesinden kısa bir süre sonra Bay Gonon, Bay Trollat ve babasının, komşularının ötesine satış yapma fırsatının gerçekleştiğini görerek şaraplarını şişelemeye ilk başlayanlar arasında olduğunu söyledi. Ayrıca bölge dışındaki pazarları ilk keşfedenler arasındaydılar.
Birçok genç insan çalışmak için şehirlere gitti. Çiftçilik otomatik hale geldikçe, diğerleri iyi şaraba daha az elverişli ancak çiftçiliği daha kolay olan daha düz araziler için tepeleri terk etti. Côte-Rôtie’de Marius Gentaz, Cornas’ta Noël Verset ve Auguste Clape ve St-Joseph’te Bay Trollat gibi az ücret karşılığında bölgesel gelenekleri geliştiren birkaç kişi kaldı.
1950’lerde ve 1960’larda yerel şaraba o kadar az değer veriliyordu ki, çiftçiler üzümden çok kayısı ve kiraz yetiştirmekten daha fazla kazanabiliyordu. Çok az sayıda şarap üreticisi kendi şaraplarını şişeledi ve bunun yerine onları diğer şaraplarla harmanlayıp kendi isimleri altında satan müzakerecilere veya şarap tüccarlarına sattı.
Bay Trollat, babasıyla ilk çalışmaya başladığında, 2013’te verdiği bir röportajda, şaraplarını yerel barlara ve bistrolara fıçıda sattıklarını hatırlıyordu. Yakındaki St-Étienne’deki kömür ocakları sürahileri doldurur ve onları sadece kuruşa içmeleri için işe götürürdü. Bölgedeki diğerleri evde tüketmek için fıçı satın aldı ve her gün şarabın bir kısmını içti ve fıçılar yavaş yavaş boşaldıkça içindeki şarap oksitlendi ve uçucu hale geldi, ama o kadar yavaş ki kimse fark etmedi.
Trollat, “Temelde sirkeydi – salata için şişeleri değiştirmek zorunda kalmadık” dedi.
Ancak sebat etti ve 1956’da St Joseph unvanının tesis edilmesinden kısa bir süre sonra Bay Gonon, Bay Trollat ve babasının, komşularının ötesine satış yapma fırsatının gerçekleştiğini görerek şaraplarını şişelemeye ilk başlayanlar arasında olduğunu söyledi. Ayrıca bölge dışındaki pazarları ilk keşfedenler arasındaydılar.