Greenpoint, Brooklyn’deki Nura’da, bir çift sıcak Parker House rulosunun içine yerleştirilmiş iki taze tur tereyağlı naan. Washington, DC’deki Dauphine’s’de, ayran bisküvileri ve yarım baget ile yağlı tatlı patates börek dilimleri. California, Palo Alto’daki Bird Dog her şeye hizmet ediyor – bir Yahudi-Japon melezi olan Togarashi Challah ve Nashville’deki Audrey cilalı Appalachian tuzlu ekmek topları sunuyor.
Belirli sayıda restoranda ekmek onlarca yıldır iyidir. Ama artık kendi kendine bir rotaya evrildi.
Manhattan’ın Chelsea semtindeki Marcus Samuelsson’s Hav & Mar’ın menüsünde “Ekmeklerimiz” diyor. San Francisco’daki Le Fantastique’de ekmek ve tereyağı, mezelerle aynı şekilde fiyatlandırılır: tütsülenmiş karabiber ve yuzu kosho tereyağlı bir baget için 12 dolar. Hav & Mar’ın Etiyopya etkisindeki teff ayran bisküvileri ve tatlı mavi mısır ekmeği sepeti 19 dolar, Nura’nın sepeti 21 dolar ve her iki teklif de çeşitli soslar içeriyor.
Nura’da ekmek ve hamur işi programını yürüten Sam Short, “Başlangıçta algılanan değer konusunda çok endişeliydim çünkü açıkçası ucuza gelmiyor” dedi. Müşteriler, “Bir ekmek sepeti için 21 dolar mı?” diye sorardı, ancak Bayan Short, bunun ardından her zaman “Tamamen buna değdi” geldiğini söyledi.
“Evet, un ucuz,” dedi Rockefeller Center restoranı Five Acres’in bakır halkası taze bezelye yağıyla birlikte 14 dolarlık lamine havuç-körili sütlü ekmek servis eden şef ve restoran işletmecisi Greg Baxtrom, “ancak işçilik pahalı.”
Ve ekmek çok iştir. Hav & Mar’da baş fırıncı Farheen Jafarey, güne sabah 7 civarında başlıyor ve haftanın altı günü tek başına çalışıyor. “Yalnızca üç somun, ama çok büyük miktarlar,” dedi. “Bazen ona Korku Sepeti diyorum.”
İş aynı zamanda fiziksel olarak da zorlu. Bayan Short, “‘Body by Bread’ yazan tişörtler aldığımız konusunda asistanımla şakalaşmaya devam ediyorum” dedi.
Bazen süreç günler sürer. Pasta şefi Michael Werrell’in Audrey’de yaptığı Appalachian çörekleri akşamın erken saatlerinde başlar ve ertesi sabah 100 ila 200 tanesinin fermente edilmesi, gazının alınması, biçimlendirilmesi, kabartılması ve toplu halde pişirilmesiyle devam eder. Rulolar bir sunucu tarafından alınmadan önce yaklaşık beş çalışandan geçmiştir.
Portland, Oregon’daki Kann’da, muzlu börek (ikisi 11 dolar), plantainlerin yeterince olgunlaşması için iki veya üç hafta sürüyor; mükemmel çamurlu olgunluk durumunda. Restoran sahibi ve şef Gregory Gourdet, “Kesinlikle önde olmamız gereken bir şey” dedi.
Bay Werrell, ekmek servisi patlaması hakkında “Neredeyse bir ekmek canlanması gibi” dedi. “2021 ve 2022 civarında insanların ekmek kurslarına yeniden yatırım yaptığını gerçekten gördüm.” Ve bunun şu anda olmasının açık bir nedeni olduğunu öne sürüyor: Salgının ekşi maya çılgınlığından yeni çıkmış Amerikalılar, ekmeğe karşı yeni bir takdir keşfettiler.
2020’deki sokağa çıkma kısıtlamaları sırasında ev fırıncıları susuz kalmamak konusunda takıntılı hale geldi; Instagram, karşılaştırma toplarından oluşan bir slayt gösterisine dönüştü. Ve evde pişirmeye yönelik kitlesel tutku (veya çılgınlık) azalmış olsa da, kolektif uzmanımız azalmadı.
Dauphine’s pasta şefi Joy Razo, “Pandemi nedeniyle insanların ekmeğe daha çok değer verdiğine kesinlikle inanıyorum” dedi.
Bir bakıma nouveau ekmek sepeti bu dönem için idealdir. Yoğun bir şekilde ortaktır, ayrı geçirilen aylar veya yıllar için bir panzehirdir. Yiyecek paylaşmanın tehlikeli olduğu zamanlar vardı; ancak, artık hepsi ellerinde. Bayan Short, “Hiçbir şeyin kesilmesini istemedik” dedi. “‘Tamam, herkesi dolandıracağız’ gibi neredeyse içgüdüsel olmasını istiyoruz.”
Geçenlerde bir çarşamba akşamı, Nura’nın yemek salonunda sepetler dizilmişti. “Aman tanrım, burada oturup her zaman bunu alırdım. Barda yemek yiyen 33 yaşındaki Diana Del Vecchio, “Başka bir şey sipariş etmem gerekmiyor” dedi.
Fiyat onu uçurmadı. “Bence aldığın şey için gerçekten adil,” dedi, başka bir naan parçası koparırken.
Takip etmek Instagram’da Haberler Cooking, Facebook, Youtube, tik tak Ve Pinterest. Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş ipuçları ile Haberler Cooking’ten düzenli güncellemeler alın.
Belirli sayıda restoranda ekmek onlarca yıldır iyidir. Ama artık kendi kendine bir rotaya evrildi.
Manhattan’ın Chelsea semtindeki Marcus Samuelsson’s Hav & Mar’ın menüsünde “Ekmeklerimiz” diyor. San Francisco’daki Le Fantastique’de ekmek ve tereyağı, mezelerle aynı şekilde fiyatlandırılır: tütsülenmiş karabiber ve yuzu kosho tereyağlı bir baget için 12 dolar. Hav & Mar’ın Etiyopya etkisindeki teff ayran bisküvileri ve tatlı mavi mısır ekmeği sepeti 19 dolar, Nura’nın sepeti 21 dolar ve her iki teklif de çeşitli soslar içeriyor.
Nura’da ekmek ve hamur işi programını yürüten Sam Short, “Başlangıçta algılanan değer konusunda çok endişeliydim çünkü açıkçası ucuza gelmiyor” dedi. Müşteriler, “Bir ekmek sepeti için 21 dolar mı?” diye sorardı, ancak Bayan Short, bunun ardından her zaman “Tamamen buna değdi” geldiğini söyledi.
“Evet, un ucuz,” dedi Rockefeller Center restoranı Five Acres’in bakır halkası taze bezelye yağıyla birlikte 14 dolarlık lamine havuç-körili sütlü ekmek servis eden şef ve restoran işletmecisi Greg Baxtrom, “ancak işçilik pahalı.”
Ve ekmek çok iştir. Hav & Mar’da baş fırıncı Farheen Jafarey, güne sabah 7 civarında başlıyor ve haftanın altı günü tek başına çalışıyor. “Yalnızca üç somun, ama çok büyük miktarlar,” dedi. “Bazen ona Korku Sepeti diyorum.”
İş aynı zamanda fiziksel olarak da zorlu. Bayan Short, “‘Body by Bread’ yazan tişörtler aldığımız konusunda asistanımla şakalaşmaya devam ediyorum” dedi.
Bazen süreç günler sürer. Pasta şefi Michael Werrell’in Audrey’de yaptığı Appalachian çörekleri akşamın erken saatlerinde başlar ve ertesi sabah 100 ila 200 tanesinin fermente edilmesi, gazının alınması, biçimlendirilmesi, kabartılması ve toplu halde pişirilmesiyle devam eder. Rulolar bir sunucu tarafından alınmadan önce yaklaşık beş çalışandan geçmiştir.
Portland, Oregon’daki Kann’da, muzlu börek (ikisi 11 dolar), plantainlerin yeterince olgunlaşması için iki veya üç hafta sürüyor; mükemmel çamurlu olgunluk durumunda. Restoran sahibi ve şef Gregory Gourdet, “Kesinlikle önde olmamız gereken bir şey” dedi.
Bay Werrell, ekmek servisi patlaması hakkında “Neredeyse bir ekmek canlanması gibi” dedi. “2021 ve 2022 civarında insanların ekmek kurslarına yeniden yatırım yaptığını gerçekten gördüm.” Ve bunun şu anda olmasının açık bir nedeni olduğunu öne sürüyor: Salgının ekşi maya çılgınlığından yeni çıkmış Amerikalılar, ekmeğe karşı yeni bir takdir keşfettiler.
2020’deki sokağa çıkma kısıtlamaları sırasında ev fırıncıları susuz kalmamak konusunda takıntılı hale geldi; Instagram, karşılaştırma toplarından oluşan bir slayt gösterisine dönüştü. Ve evde pişirmeye yönelik kitlesel tutku (veya çılgınlık) azalmış olsa da, kolektif uzmanımız azalmadı.
Dauphine’s pasta şefi Joy Razo, “Pandemi nedeniyle insanların ekmeğe daha çok değer verdiğine kesinlikle inanıyorum” dedi.
Bir bakıma nouveau ekmek sepeti bu dönem için idealdir. Yoğun bir şekilde ortaktır, ayrı geçirilen aylar veya yıllar için bir panzehirdir. Yiyecek paylaşmanın tehlikeli olduğu zamanlar vardı; ancak, artık hepsi ellerinde. Bayan Short, “Hiçbir şeyin kesilmesini istemedik” dedi. “‘Tamam, herkesi dolandıracağız’ gibi neredeyse içgüdüsel olmasını istiyoruz.”
Geçenlerde bir çarşamba akşamı, Nura’nın yemek salonunda sepetler dizilmişti. “Aman tanrım, burada oturup her zaman bunu alırdım. Barda yemek yiyen 33 yaşındaki Diana Del Vecchio, “Başka bir şey sipariş etmem gerekmiyor” dedi.
Fiyat onu uçurmadı. “Bence aldığın şey için gerçekten adil,” dedi, başka bir naan parçası koparırken.
Takip etmek Instagram’da Haberler Cooking, Facebook, Youtube, tik tak Ve Pinterest. Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş ipuçları ile Haberler Cooking’ten düzenli güncellemeler alın.