“Theseus’un Gemisi” olarak bilinen paradoksal düşünce deneyini düşünün: Atinalılar, Theseus’un gemisindeki tüm kalasları çıkarıp değiştirseler ve orijinal tahtadan hiçbir şey bırakmasalar, yine de Theseus’un gemisi olur muydu? Yoksa tamamen farklı bir gemi mi olurdu?
Alternatif olarak, kirli bir martini alın: cin, vermut, zeytin salamura ve bir yan. Ama geleneksel kuru çırçırı Mirepoix yıkanmış çırçırla değiştirin. Vermut yerine manzanilla şeri, salamura için bir tavuk suyu ve MSG solüsyonu koyun ve bir çiseleyen zeytinyağı ile süsleyin. Hala kirli bir martini mi?
Tavuk çorbası martini dediği şeyin yaratıcısı Jazzton Rodriguez, öyle olduğuna inanıyor. Very Good Drinks blogunun ortak yazarı Bay Rodriguez, “İnsanlar kirli martininin şablon olarak ne olabileceğini keşfetmeye başlıyor” dedi. Buluşu, Instagram ve TikTok’ta 600.000’den fazla görüntülendi.
Kokteylin birçok eleştirmeni var. (“Bunu silmek için çok geç değil” diye yazdı biri.) Öte yandan Bay Rodriguez, “‘Aman Tanrım, hiç bu kadar çok içmek istememiştim’ diyenler vardı. ”
İnternet trendleri geçici ve yalnızca sanal olabilir, ancak gerçek dünyada gerçek barlarda gerçek, ödeme yapan müşterilere sunulan tuhaf martiniler vardır. New York City’de, içenler Jac’s on Bond’da balzamik ve fesleğenli caprese martini, Mar’s’ta istiridye mignonette martini, Naro’da turp suyu martini ve American’ın yeni Centurion Lounge Express’inde kalamar martini bulacaklar.
Teksas, Austin’deki Este’de Muscadet şarabı ve kombu deniz yosunu ile bir martini sipariş edebilirsiniz ve Chicago’daki Dear Madison, habanero mezcal ve limon suyu ile bir versiyon sunuyor. Tekila ve crème de cacao, Los Angeles’taki Dante Beverly Hills’deki martini menüsündeki yedi seçenek arasında yer alıyor.
Manhattan restoranı Bad Roman’ın kreatif direktörü Bryan Schneider, “Martiniler şu anda çok sıcak,” dedi. Tuzlu, iştah açıcı kokteyllere yönelik mevcut hayranlıktan yararlanmak için İtalyan-Amerikan dokunuşlu bir tane geliştirdi: Pepperoncini Martini. Konuklar restorana geldiğinde, “İnsanların en çok paylaştığı şeylerden biri bu” dedi.
Brooklyn’deki Palmetto’nun içecek direktörü Ryan Dolliver, rezene turşusu ve yuzu martini versiyonunu sunuyor. Bay Dolliver, “Aslında doyurucu, soğuk bir cin veya votka kokteyli, ancak kısa olması için ona kirli bir martini diyeceğiz” dedi.
Bu yeni bir fenomen değil: Terim yakın zamanda ortaya çıkmış olsa da, kirli martininin özü – klasik kokteyle zeytin salamurasının eklenmesi – 20. yüzyılın başlarına kadar uzanıyor. Sadece birkaç on yıl sonra, içki içenler votka için cin değiştirmeye başladılar – bu, martini tutkunlarının hala bir gaf olarak gördüğü bir uygulama.
1980’lerde ve 1990’larda barlar, V şeklinde bir bardakta sade (buzla çalkalanmış veya karıştırılmış, ancak buzsuz servis edilen) herhangi bir içeceği “martini” olarak etiketlemeye başladı: espresso martini, belki de en ünlü örnek Londra’da kuruldu. 1980’lerin başında.
Dolliver, “Müşterilerin inandıklarına göre bu konulardaki konumumuzu ayarlıyoruz” diye ekledi.
Jac’s on Bond’da Caprese Martini’yi yaratan bar yöneticisi Trevor Easton Langer kabul etti. “Martini kelimesi, içkiyi nasıl alacağınızın bir açıklaması olduğu kadar katı ve hızlı bir kural değildir. İçerikle ilgili çok daha az ve camla ilgili daha fazlası.
Gizemden bahsetmiyorum bile. Derginin “Absolute Best” serisi için “çok fazla” örnek alan New York Magazine’in yemek editörü ve martini klasiği Alan Sytsma, “Bir zarafet havası var, sipariş verme töreni var” dedi. “İnsanlar klasik sayılan şeyleri istiyor.”
Yeni bir şey yarattığınızda Bay Sytsma, “Malzemelerle veya şekille oynayabilirsiniz” diyor. uzakta mantıklı, ipi kaybettin.”
Kokteyl menüsünü “baştan sona klasik” olarak tanımladığı New York’taki Superiority Burger’in yönetici direktörü Sheryl Heefner, martininin manyakça eşliğinin yaratıcılıktan değil, rekabetten doğduğunu tahmin ediyor.
Bayan Heefner, 20.000’den fazla restoranı olan bir şehirde, “sadece alakalı kalmak değil, aynı zamanda hayatta kalmak da gittikçe zorlaşıyor” dedi. Klasiklerin tuhaf yorumlarını bulma dürtüsünün “yaratıcı olma ve TikTok için bir sonraki en iyi şeyi bulma dürtüsünden kaynaklandığını” söylüyor.
Sonuç, martini au poivre (Le Rock’ta, Rockefeller Center’da), suşi pirinciyle (Albert’s Bar, Midtown’da) veya bir kepçe mozzarella (Little Ned, NoMad’da) ile tepesinde.
Ve tıpkı Theseus’un gemisi bilmecesinin doğru bir cevabı olmadığı gibi, neyin martini sayılacağı konusunda da doğru bir cevap olmayabilir.
Ancak çoğu barmenin hemfikir olduğu bir şey var: “Juice biraz fazla ileri gidiyor olabilir,” dedi Bay Rodriguez. “İçinde meyve suyu varsa, ona başka bir şey derdim.”
Alternatif olarak, kirli bir martini alın: cin, vermut, zeytin salamura ve bir yan. Ama geleneksel kuru çırçırı Mirepoix yıkanmış çırçırla değiştirin. Vermut yerine manzanilla şeri, salamura için bir tavuk suyu ve MSG solüsyonu koyun ve bir çiseleyen zeytinyağı ile süsleyin. Hala kirli bir martini mi?
Tavuk çorbası martini dediği şeyin yaratıcısı Jazzton Rodriguez, öyle olduğuna inanıyor. Very Good Drinks blogunun ortak yazarı Bay Rodriguez, “İnsanlar kirli martininin şablon olarak ne olabileceğini keşfetmeye başlıyor” dedi. Buluşu, Instagram ve TikTok’ta 600.000’den fazla görüntülendi.
Kokteylin birçok eleştirmeni var. (“Bunu silmek için çok geç değil” diye yazdı biri.) Öte yandan Bay Rodriguez, “‘Aman Tanrım, hiç bu kadar çok içmek istememiştim’ diyenler vardı. ”
İnternet trendleri geçici ve yalnızca sanal olabilir, ancak gerçek dünyada gerçek barlarda gerçek, ödeme yapan müşterilere sunulan tuhaf martiniler vardır. New York City’de, içenler Jac’s on Bond’da balzamik ve fesleğenli caprese martini, Mar’s’ta istiridye mignonette martini, Naro’da turp suyu martini ve American’ın yeni Centurion Lounge Express’inde kalamar martini bulacaklar.
Teksas, Austin’deki Este’de Muscadet şarabı ve kombu deniz yosunu ile bir martini sipariş edebilirsiniz ve Chicago’daki Dear Madison, habanero mezcal ve limon suyu ile bir versiyon sunuyor. Tekila ve crème de cacao, Los Angeles’taki Dante Beverly Hills’deki martini menüsündeki yedi seçenek arasında yer alıyor.
Manhattan restoranı Bad Roman’ın kreatif direktörü Bryan Schneider, “Martiniler şu anda çok sıcak,” dedi. Tuzlu, iştah açıcı kokteyllere yönelik mevcut hayranlıktan yararlanmak için İtalyan-Amerikan dokunuşlu bir tane geliştirdi: Pepperoncini Martini. Konuklar restorana geldiğinde, “İnsanların en çok paylaştığı şeylerden biri bu” dedi.
Brooklyn’deki Palmetto’nun içecek direktörü Ryan Dolliver, rezene turşusu ve yuzu martini versiyonunu sunuyor. Bay Dolliver, “Aslında doyurucu, soğuk bir cin veya votka kokteyli, ancak kısa olması için ona kirli bir martini diyeceğiz” dedi.
Bu yeni bir fenomen değil: Terim yakın zamanda ortaya çıkmış olsa da, kirli martininin özü – klasik kokteyle zeytin salamurasının eklenmesi – 20. yüzyılın başlarına kadar uzanıyor. Sadece birkaç on yıl sonra, içki içenler votka için cin değiştirmeye başladılar – bu, martini tutkunlarının hala bir gaf olarak gördüğü bir uygulama.
1980’lerde ve 1990’larda barlar, V şeklinde bir bardakta sade (buzla çalkalanmış veya karıştırılmış, ancak buzsuz servis edilen) herhangi bir içeceği “martini” olarak etiketlemeye başladı: espresso martini, belki de en ünlü örnek Londra’da kuruldu. 1980’lerin başında.
Dolliver, “Müşterilerin inandıklarına göre bu konulardaki konumumuzu ayarlıyoruz” diye ekledi.
Jac’s on Bond’da Caprese Martini’yi yaratan bar yöneticisi Trevor Easton Langer kabul etti. “Martini kelimesi, içkiyi nasıl alacağınızın bir açıklaması olduğu kadar katı ve hızlı bir kural değildir. İçerikle ilgili çok daha az ve camla ilgili daha fazlası.
Gizemden bahsetmiyorum bile. Derginin “Absolute Best” serisi için “çok fazla” örnek alan New York Magazine’in yemek editörü ve martini klasiği Alan Sytsma, “Bir zarafet havası var, sipariş verme töreni var” dedi. “İnsanlar klasik sayılan şeyleri istiyor.”
Yeni bir şey yarattığınızda Bay Sytsma, “Malzemelerle veya şekille oynayabilirsiniz” diyor. uzakta mantıklı, ipi kaybettin.”
Kokteyl menüsünü “baştan sona klasik” olarak tanımladığı New York’taki Superiority Burger’in yönetici direktörü Sheryl Heefner, martininin manyakça eşliğinin yaratıcılıktan değil, rekabetten doğduğunu tahmin ediyor.
Bayan Heefner, 20.000’den fazla restoranı olan bir şehirde, “sadece alakalı kalmak değil, aynı zamanda hayatta kalmak da gittikçe zorlaşıyor” dedi. Klasiklerin tuhaf yorumlarını bulma dürtüsünün “yaratıcı olma ve TikTok için bir sonraki en iyi şeyi bulma dürtüsünden kaynaklandığını” söylüyor.
Sonuç, martini au poivre (Le Rock’ta, Rockefeller Center’da), suşi pirinciyle (Albert’s Bar, Midtown’da) veya bir kepçe mozzarella (Little Ned, NoMad’da) ile tepesinde.
Ve tıpkı Theseus’un gemisi bilmecesinin doğru bir cevabı olmadığı gibi, neyin martini sayılacağı konusunda da doğru bir cevap olmayabilir.
Ancak çoğu barmenin hemfikir olduğu bir şey var: “Juice biraz fazla ileri gidiyor olabilir,” dedi Bay Rodriguez. “İçinde meyve suyu varsa, ona başka bir şey derdim.”