Alman Chardonnays nedenlerini bulur

Leila

Global Mod
Global Mod
Chardonnay, iyi bir nedenden dolayı bile hem her yerde bulunmaz hem de hor görülür.

Üzüm dünya çapında dünya çapında yetiştirilmektedir, ticaret nedenleriyle kaliteden daha fazla. Bu, birçok şarap severlerin kategorik olarak reddetmesine neden olan çok vasat ve kötü Chardonnay anlamına geliyordu.

Bu bir utanç, çünkü birçok büyük Chardonnay de yapıldı ve birçoğu en yüksek kalitede Chardonnay ile ilişkili olmayan artan sayıda yer tarafından. Oregon bir örnektir. Yeni Zelanda farklı.

Ama burada Almanya'dan Chardonnay'a konsantre olmak istiyorum. Son yıllarda o kadar iyi olan bazı şişelerim oldu ki inanan oldum. New York'ta, muhtemelen ABD'deki en kapsamlı tatma olan iki düzine Alman Chardonnay'ın yayınlandığı son bir akşam yemeği, bu görüşü doğruladı.

Şaraplar sadece iyi değil, aynı zamanda, Chardonnay gibi her yerde bulunan bir üzümle küresel bir pazara nüfuz etmeye çalışırlarsa gerekli bir bileşendi.


Canlı asitlik ve lastiklerin ince aromalarından gelen ancak aşırı paketlenmiş üzümlerden gelen tazelik ve enerji arasında bir dürtü ile geldiğim en iyi Alman Chardonnays.

Bu dengeleme eylemi, abartılı doğurganlıktan ve reddedilen California Chardonnays'ın tereyağı benzeri yüzeyinden büyük ölçüde farklı olan çok çeşitli doyurucu tuz ve taşlı mineral aromaları sağlar. Ayrıca nispeten düşük alkol içeriğini de seviyorum, genellikle yüzde 12 civarında.


Akşam yemeğinde servis edilen tüm Chardonnays harikaydı. Bazıları düz veya dengesiz görünüyordu. Ama denediğim en iyi şey mükemmeldi.

Chardonnay'ın Almanya'da dikilmesi hızla artıyor, ancak hala en sık ekilen üzüm olan Riesling'in çok gerisinde bakıyor. Bir ticaret örgütü olan Alman Şarap Enstitüsü'ne göre, istatistiklerin mevcut olduğu 2022'de, 1995 yılında 670 civarında 6.750 hektar Chardonnay'a göre.


Bu hala küçük bir miktar. 2022'de Kaliforniya yarın 87.000'den fazla Chardonnay vardı.

En iyi Chardonnays'ın çoğu, iklim değişikliği çağında büyüyen ve yaygın olan yeni nesil Alman şarap üreticilerinden geliyor, geçmiş nesillerin ada motorunu takip etmek yerine dünyanın şaraplarını öğrendi ve üretici ağları geliştirdi.

Tez Yeni Chardonnay Stars, Lukas Hammelmann ve Jonas Dostert, Carsten Saalwächter ve Moritz Kissinger, Jan Wongse Raumland, Ziereisen ve Keller gibi isimleri içerir, Rheinhessen'deki en iyi yapımcıya, en iyi olanları, Klaus Peter ve Julia Keller'in en iyi şekilde bilinen en iyi yapımcıları, Klauus Peter ve Julia Keller'i söndürür, Klaus Peter, Sikirdi, Chardonnays.

Akşam yemeği, “Alman Weinfreak” olarak tanımlanmayı tercih eden bir yatırım bankacısı olan uzun zamanlı bir koleksiyoncu olan Robert Dentice tarafından tanımlandı. Her zaman Almanya'nın en iyi bilindiği şaraplar olan Riesling'e yoğunlaşmıştı ve son zamanlarda Pinot Noir veya Pinot Noir ve Silvaner. Ancak son yıllarda bu genç üreticiler onu yakalıyorlar.

“Hepsinin Chardonnay'a odaklandığını ve gerçekten iyi olduklarını fark ettim” dedi.

Onu etkileyen şey, Büyük Chardonnay'ın çeşmesi olan Beyaz Bordo için ince farklılıklardı.


“Onlar sadece Burgundy -colored ikameleri değiller” dedi. “Onlar benzersiz ve kendileri için ve Burgundy'nin fiyatlarının çılgın yerlere gelmesi acı vermiyor.”


Bu Alman Chardonnays'ın gelişini ne açıklıyor? Rheinhessen, Palatinat ve Obermosel gibi bazı şarap bölgeleri, Chardonnay'ın özel bir afiniteye sahip olduğu kireçtaşı zeminlerine sahiptir, ancak ısınan iklimi Chardonnay'ın mükemmel şaraplar yapmak için yeterince olgunlaşmasını mümkün kıldı.

İklim değişikliği, Chardonnay'a başka şekillerde dikilme kararlarını da etkiledi.

New York'taki eşi Julia'yı ziyaret eden Klaus Peter Keller, “Bizim için iklim değişikliği sadece daha sıcak ve daha sıcak hale geldiği anlamına geliyor, aynı zamanda her şeyin daha aşırı hale geldiği anlamına geliyor – Frost Risk, yağmursuz haftalar, dolu fırtınalar,” dedi. “Bu nedenle, riski 30 veya 40 yıl önce yaymalıyız. Yüzde 100 Riesling yerine, şu anda yüzde 70 Riesling, yüzde 15 Pinot Noir, yüzde 10 Chardonnay ve diğer yüzde 4'ü var ve bunun önümüzdeki 30 veya 40 yıl boyunca yapı olacağına inanıyoruz. “

Bay Keller, Chardonnay yerine Pinot Blanc dikmek istediğini söyledi, ancak oğlu Felix Chardonnay'a itti.

“Felix haklıydı,” dedi. “Chardonnay, daha kalın derilerle iklim değişikliğine çok daha iyi adapte olmuş ve toprağı Pinot Blanc'dan çok daha iyi iletir.”


Felix Keller, E -Mail tarafından büyükbabasının 1988'de Chardonnay'ı dikmeye çalıştığını, ancak zamanlamanın yanlış olduğunu söyledi.

“O zaman her yıl olgunlaşmadı,” dedi. “Tekrar denememiz 2018'e kadar sürdü. Chardonnay'ın Almanya'da parlak bir geleceği olduğuna inanıyoruz çünkü şimdi 90'lı yılların başında Burgundy'de olan iklime sahibiz. “

Keller Chardonnays'ın bulmak zor ve pahalı, Riesling ve Pinot-Noir yapımcısı olarak yarı-Kültür statüsünün kanıtı. Hammelmann, Dostert ve Kissinger gibi diğer yapımcılar biraz daha kullanılabilir, ancak büyük olasılıkla Almanya'ya sarılan iyi bir şarap satıcısı bulmak zorundadırlar, bu da kuşkusuz her şarap işi değildir.

Yine de, Jonas Dostert'ın en iyi Moselle'de yaklaşık 45 $ ve Moritz Kissinger Çağında rahatlamak için hala birkaç yıl gerektiren 70 $ karşılığında enerjik, ince bir kompleks Chardonnay bulabildim. Bunlar hiçbir şekilde ucuz şaraplar değildir, ancak birkaç yüz dolara mal olabilecek eşdeğer beyaz burgunluklardan kesinlikle daha ucuzdur.


Tarihsel olarak, üst Moselle veya Üst Moselle, Großmosel Vadisi'nin oldukça karanlık bir bölümüydü. Görkemli Rieslings kaynakları olan ünlü dik kayrak şarap dağları yerine, baskın özellik kireçtaşıdır. Elling üzüm Riesling'den daha tipiktir. Ancak Bay Dostert, Chardonnay'ın bölgenin tam potansiyelini göstermek için çok uygun olduğuna inanıyor.

“Şaraplar Obermosel gibi tatmak zorunda,” dedi Bay Doster E -Mail. “Moselle'nin tadı ile birleştirdiğim iki özellik, ılımlı bir alkol seviyesinden ve eğlenceli bir asitlikten gelen incelik ve enerjidir. Oraya ulaşmak için bodrumdaki etkimi azaltmaya çalışıyorum. Bir şaraba ne kadar az müdahale ederseniz, kökeni o kadar çok gösterir. “


Bu genç şarap yetiştiricilerinin çoğu Burgundy'de çalıştı veya en azından orada ziyaret etti. Chardonnay ile çalışırken, Burgundy'den etkilenmemek neredeyse imkansızdır. Özellikle Kissinger Chardonnay, gelişiminin bu aşamasında oldukça bordo görünüyordu. Ancak çoğu Alman üretici, Burgonya'yı yeniden üretmeye çalışmadıklarını söyleyecek.

“En önemli şey kendi tarzımı bulmak ve bir şeyi kopyalamaya çalışmak değil,” dedi akşam yemeğinde içtiğim Palatinat'tan 2020 Red Berg Chardonnay kırılmış ve açık bir şekilde.


Zorluk şimdi bir Alman Chardonnay tarzı geliştirmek değil, bölgesel stilleri ve hatta bireysel Weinberg Chardonnays'ın çeşitli kişiliklerini anlamak. Bu zaman alır ve yakın zamanda ekilen üzüm bağlarına ve önümüzdeki on yıllarda olgunlaşmaya ihtiyaç duyacaktır.

“Üzüm bağlarının özelliklerini öğrenmek zorundayız,” Chassagne gibi tadı var ve Meursault gibi. “

Akşam yemeğinde özellikle sevdiğim diğer Chardonnays, Pfalz'daki Jan Wongse Baumland'ın gergin bir mineral 2022 Wongsiri Bockenheimer Schlossberg; Baden'deki süs demirden çiçek, kayalık 2020 Jaspis Nägelin; Ve Rheinhessen'deki Carsten Saalwähter tarafından serin, yapılandırılmış bir yıl 2018.

Chardonnay'ın şu anda olduğu kadar iyi, Almanya'nın sadece küçük bir kısmının olduğunu hatırlamak önemlidir. Ve bu şekilde kalabilir.

“Bunun çok yaygın olduğunu sanmıyorum,” dedi Dentice. “Riesling her zaman kral ve kraliçe olacak, ancak Chardonnay'ın doğru ellerinde bir geleceği var.”

Takip etmek Haberler Instagram'da CooksSunmak FacebookSunmak YouTubeSunmak Tiktok Ve Pinterest. Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleriyle Haberler Pişirme'den düzenli güncellemeler alın.
 
Üst