Sıfır atık pişirmenin keyfi

Leila

Global Mod
Global Mod
Son zamanlarda turplarla ilgili küçük bir sorunum var.

Minik başları ve parlak, tüylü yeşillikleri olan en sevimli pembe turplardan birkaç demet alıyorum, ama hepsini yiyemeden birdenbire tanınmaz hale geliyorlar – solmuş, sarkık eski şeyler – turplar hafifçe buruşmuş, yeşiller solmuş ve topallayarak, sanki buzdolabımın girdabında zaman daha hızlı geçmişti.

Kıvrılmış turplar çiğ ve soğutulmuş olarak atıştırmak için ideal olmasa da, kompostum için henüz tam olarak hazır değiller. Buzdolabımdaki artıkları temizlemek için kendi bulaşık setim var, ancak ilham almak için yakın zamanda Tamar Adler’in her türden artıkları hayata geçiren yeni tarifler ansiklopedisi olan The Everlasting Meal Cookbook’a döndüm.

Turp frittata’sı, bazı sebzeleri zeytinyağında kızarana kadar kavurmak ve bunları doğranmış, solmuş sebzelerle birlikte doğrudan yumurta karışımına atmak için çok çekici bir durum oluşturdu. Dürüst olmak gerekirse, sahip olmayı diledim Daha Kızartma için eski turplar, ama Bayan Adler’in de işaret ettiği gibi, bu tür ıvır zıvır pişirme işe yaramıyor. Sahip olduğunuz miktar, ihtiyacınız olan miktara dönüşür – işin güzelliği budur.

Mutfağımda sürekli olarak tuhaf küçük artıklarla yemek yapmayı seviyorum. Ben, sonuncusunu elde etmek için bal şişelerini sıcak su fışkırtarak çalkalayan ve neredeyse boş hardal kavanozlarına salata sosları karıştıran bir baba tarafından büyütüldüm. Ve annem yemek düzenleme ve planlama konusunda uzmandır ve artıkları her zaman yeni öğünlere dönüştürür.


Onun bazı alışkanlıklarını miras almış olsam da, mutfakta daha fevri davranıyorum. Şükran Günü’nün benim için en tatmin edici yanı yemeğin kendisi değil ama hindiyi çıkarıp pişirmek için kemikleri bir tencereye atıp tartışmasız daha ilginç ve kesinlikle daha az yoğun olan 2. Günleri planlamaya başladığım o an. Bunun kalıntılarından 3 öğün yemek.

Birini artıklarla yemek pişirmenin faydalarına ikna etmeye çalışıyorsanız, muhtemelen bunun satın aldığınız yiyeceklerle uğraşmanın nasıl daha organize ve verimli bir yolu olduğundan, nasıl zaman ve para tasarrufu sağladığından, ve çevre için nasıl daha iyi yapılabileceği, yiyecekleri otomatik olarak çöpe atmaktan daha sonra çöplükte son bulur ve yavaş yavaş ayrışırken büyük miktarlarda metan üretir.

Ebedi Yemek Yemek Kitabı, Tamar Adler’in The Ebedi Yemek’in devamı niteliğindedir ve yemek artıklarının nasıl tüketileceğine dair 3.500 fikir içerir.

Çoğunlukla kadın şefler ve ev aşçıları tarafından yazılan atıksız yemek kitapları, pandeminin ilk günlerinin çoğumuzu daha bilinçli ve tutumlu beslenme alışkanlıklarına kaydırmasından hemen önce başlayarak son yıllarda çoğaldı.

Lindsay-Jean Hard’ın Cooking With Scraps adlı kitabı 2018’de yayınlandı; Linda Ly’nin Atıksız Sebze Yemek Kitabı 2020’de yayınlandı; ve Anne-Marie Bonneau’nun The Zero-Waste Chef’i 2021’de izledi, sadece birkaç isim. Tarifleri temel malzemelerden oluşan gevşek bir alışveriş listesiyle özetleyen Use It All: The Cornersmith Guide to a More Sustainable Kitchen adlı 2021 Avustralya yemek kitabının organizasyonunu özellikle beğendim.


Ancak, yalnızca sıfır atık pişirmeye odaklanmayan yemek kitapları bile, tüm meyve ve sebzeleri kullanmak için daha fazla tarifle (koçanda mısır, elma çekirdekleri, kullanılmış limonlar) ve daha ayrıntılı saklama talimatlarıyla ilkelerini zorluyor gibi görünüyor. Artıkları yeniden ısıtın ve yeniden icat edin. Market alışverişi ve yemek pişirmenin gerçek hayatta işe yaradığı daha karmaşık yolları kabul etme eğiliminde olan bu yemek kitaplarının pratikliği ve gerçekçiliğinden keyif alıyorum.

Sıfır atık Amerikan gıda literatürünün en iyi bilinen örneği, 1942’de savaş zamanı gıda kıtlığı sırasında yayınlanan MFK Fisher’ın How to Cook A Wolf kitabıdır. Savaştan sonra, ülke karne kullanmayı bırakıp posta pulları ve jetonlarına güvendiğinde, Fisher giriş bölümünü yeniden yazdı ve kitapla ilgili merak uyandıran bir şeyler bulduğunu itiraf etti. O zamandan beri, pandeminin başladığı 2020 yılı da dahil olmak üzere her zaman yeni bir hayat buldu.

MFK Fisher’ın Kurt Nasıl Pişirilir kitabı ilk olarak 1942’de savaş zamanı yiyecek kıtlığı sırasında yayınlandı.

Bayan Adler’in kendine has bir yazı stili olsa da, hem bir şef hem de bir yazar olarak kendine güveni, daha önce etkisi olarak kabul ettiği MFK Fisher’ı anımsatıyor. Hatta bölümlerin adı Fisher’ın tarzında: “Nasıl Yaşlanırsınız” veya “Nasıl Ayaklarınızın Üzerinde Durursunuz”.

Babama gerçekten anlatmak istediğim, neredeyse boş kavanozlarla başlayan zekice küçük tarifler içeren Nasıl Teşekkür Edilirdi. Adler, bir pirinç kasesi veya salata için hızlı bir sos için balık sosuna limon suyu ve bir tutam şeker ekleyin. Ayrıca son kaju ezmesi veya fındık ezmesi için daha kapsamlı bir tarif vererek onu havuç, salatalık ve otlarla bir makarna yemeğine dönüştürüyor. (Teknik olarak, bunu yapmak için neredeyse boş bir kavanoz beklemek zorunda değilsiniz.)


Tutumlu yemek pişirmenin yaratıcılığından zevk almak biraz garip gelebilir, çünkü yiyecekleri israf etmemek ve bu değeri aktarmamak genellikle bir mücadele yerinden kaynaklanır – savaş, yoksulluk, travma ve yiyecek kıtlığı, çevresel korkular ve diğer gereklilikler. Ancak mümkün olduğu kadar az israf etmeye çalışmak, sadece ev mutfağında gerçekleştiği için hafife alınan yaratıcı bir eylemdir.

Sıfır atık pişirme, yemeğinizden aldığınız keyfi en üst düzeye çıkarmanın ve en az şeyi en iyi şekilde değerlendirmenin başka bir yoludur. Bu bir trend değil – özel bir isme ihtiyaç duymadan yemek pişirmek çoğunlukla budur.

Ekmek, tereyağı ve zeytinyağında bir kutu sardalye ile soğutulmuş, sulu, çıtır çiğ turp için ölüyordum. Bu yüzden çok fazla turp aldım. Bu artık mümkün olmadığında, diğer pek çok şey, onları istemeye açık olmalıydım.

Memnuniyet yemekteydi: Yapması kolaydı ve yanında bir parça tereyağlı ekmek ve biraz turşu ile mükemmel bir evden çalışma öğle yemeğiydi. Ama ne zaman buzdolabına baksam ve akşam yemeğinde ne var diye düşünürken peşinden koştuğum başka bir lezzet daha vardı. İlk başta son gibi görünen bir şeyin başlangıcını bulmakla ilgiliydi.
 
Üst