Restoran hizmet ücretleri ne için alınır?

Leila

Global Mod
Global Mod
İşte tanıdık bir restoran sahnesi: akşam yemeği bitti, tabaklar toplandı ve garson ihtiyatlı bir şekilde hesabı masaya koydu. Ancak çekin sonunda daha az bilinen bir şey var: herhangi bir açıklama yapılmadan eklenen bir servis ücreti.

Sorular hemen ortaya çıkar. Bu bir ipucu mu? Garsonlara kalmış mı? Değilse, daha fazla para bırakmalı mıyım? Sunucuma bunlardan herhangi birini sorarsam kaba olur mu?

Sık sık dışarıda yemek yiyen ve – birçok lokantacı gibi – genellikle ücretler konusunda kafası karışan Washington, DC’de bir proje yöneticisi olan Chloe Lynn Oxley, “Bunu istemek zorunda kalmamalısınız,” dedi. “Servis ücretinin ne olduğu ve ne için olduğu çok açık olmalı.”

Açık olan bir şey var: ücretler, uzun süredir dar kar marjlarıyla mücadele eden ve şu anda enflasyon, işgücü kıtlığı ve asgari ücretleri artırma beklentisi – veya zorunluluğu – gibi çeşitli zorluklarla karşı karşıya olan bir restoran endüstrisini desteklemeye yardımcı olmak için tasarlandı. işçiler daha iyi ücret ve sosyal haklar alırlar.


Tüm bunlara uyum sağlamak için, fast-food zincirlerinden gurme destinasyonlarına kadar ülke çapında artan sayıda restoran, son yıllarda yüzde 22’ye varan, bazen daha da fazla hizmet ücreti alıyor.

Restoran işletmecileri için bu hizmet ücretleri bir miktar esneklik sunar. Bahşişler kanunla sıkı bir şekilde düzenlenir ve sadece bahşiş veren çalışanlara ödenebilir. Miami istihdam avukatı Brian Pollock, bir hizmet bedelinin nasıl harcanacağını seçebilecek olan işverene ait olduğunu söyledi.

Bu farka rağmen birçok misafirin hala servis ücretlerini bahşişle karıştırdığını söyledi. “Kimsenin çözemediği temel bir yanlış anlama.”

Ücretlerin tahsil edilme şekli restorandan restorana değişir – çeke eklenen miktar, restoranın çeki düzenleme şekli, konuklara ve personele nasıl iletildiği – birçok müşteri ve personel hüsrana uğrar.

Karışıklık genellikle “hizmet” kelimesiyle başlar ve bazı konukların ücreti deneyimlerinin kalitesiyle ilişkilendirmesine yol açar.


Michigan, Romulus’ta yaşayan bir uçuş görevlisi olan Shaniah Alexander, “Hizmet kötü olsa bile hizmet ücretini ödemek zorundayız” dedi. Bunun neden yemek fiyatlarına dahil olmadığını sordu.

Birçok restoran sahibi, giderek sürdürülemez hale gelen bir endüstri için gerekli ancak kusurlu bir çözümü temsil ettiğinden, hizmet ücretini ikircikli olarak görüyor.

Geçen yıl birlikte işlettiği Houston merkezli bir Tayland restoranı olan Street to Kitchen’da yüzde 22’lik bir ücret kazanan Graham Painter, “Hizmet ücreti olmasaydı, birkaç hafta içinde işsiz kalabilirdik” dedi. restoranı, eşi şef Benchawan Jabthong Painter’ı ekledi.

Çift kendilerini bir çıkmazda buldu. İşçilerine daha fazla ödeme yapmak istiyorlardı ancak yemek fiyatları yükselse bile müşterilerin daha yüksek menü fiyatlarını kabul etmeyeceğine inanıyorlardı. Yasa, bahşişsiz çalışanların para paylaşmasını yasakladığından, güvenilmez ve haksız olduğuna inandıkları bahşiş vermeye güvenmeye devam etmek istemediler.


Ancak, sorulduğunda personelin her konuğa açıkladığı servis ücretini ekledikten sonra bile, restoran yine de konukları bahşiş vermeye teşvik ediyor.


Painter, “Restoranların market ürünleri için gerçekçi olmayan fiyatları var ve restoranların tarihinde, bu gerçekçi olmayan maliyetleri üstlenenler işçilerdir” dedi. Hizmet ücretinin bir çözüm olduğunu ve fazladan bahşiş vermenin “bu sunucuları yaşama ücretine yaklaştırdığını” söyledi.

Servis ücretleri yeni değil. Ancak, pandeminin restoran bütçelerini zorlaması ve işin zorluklarını sektör içindeki ve dışındakiler için netleştirmesi nedeniyle daha yaygın hale geldiler. Konuklar daha cömert bahşiş verdi ve bazı restoranlar “Covid ek ücretleri” ve diğer ücretler aldı.

Ünlü Chicago barı The Aviary gibi uzun bir hizmet ücreti alma geçmişi olan restoranlarda bile, bazı çalışanlar paranın ücretlerini anlamlı bir şekilde nasıl etkilediğini anlamakta güçlük çekiyor.

2019-2020 yılları arasında Aviary’de koşucu ve garson olarak çalışan Kamila Bikbulatova, “Bir servis ücreti kağıt üzerinde fena değil” dedi. Ancak müdürünün, restoranın yüzde 20’lik servis ücretinin 2010’dan beri nasıl kullanıldığını kendisine hiç söylemediğini söyledi. Bahşişler dahil saatte 16.50 dolardan fazla kazanmadığını söyledi.


Bayan Bikbulatova, “Çalışanlar kendi paralarını kontrol etmedikçe hizmet ücretlerinin başarılı olabileceğini düşünmüyorum” dedi.

Aviary’nin bir sözcüsü, hizmet ücretinin sadece gelir olarak ele alındığını ve personel ile iş yapmanın diğer tüm maliyetlerini ödemek için kullanılabileceğini söyledi. Çalışanların bahşiş ve hizmet ücreti planları arasındaki farklardan haberdar edildiğini ve ücretle ilgili bir SSS sayfasına erişebildiklerini söyledi.

Hollis Silverman, 2020’nin sonlarında Washington, DC’de California ve New England’dan ilham alan bir restoran olan Duck & the Peach’i açtığında, hizmet ücretini işine şeffaflık getirmek için bir fırsat olarak gördü.

Silverman, restoranın her çeke eklediği yüzde 22’lik payın doğrudan ücretlere gittiğini ve bu tutarın saatte yaklaşık 18 ila 45 dolar arasında değiştiğini söyledi. Konukların bahşiş vermesi beklenmez. Yine de yaparlarsa, çalışılan saatlere göre saatlik personele dağıtılır. (Misafirlerin yüzde 10’undan azı bahşiş veriyor, dedi.)

Tüm bunlar müşterilere çeşitli yerlerde iletilir: restoranın web sitesinde, menülerde ve her garson tarafından. Her iki haftada bir, çalışanlar ücret kaynaklarının ayrıntılı bir dökümünü alırlar. Bayan Silverman, tam zamanlı çalışanlar için sağlık masraflarının yarısını da ödediğini söyledi.


“Birisi federal çalışma yasalarını değiştirmek isteyene kadar elimizdekilerle yapabileceğimizin en iyisi bu” dedi.

Birçok restoran işletmecisi, hizmet ücretlerini ayrımcı buldukları bahşişi ortadan kaldırmanın bir yolu olarak görüyor.

Josie Ramstad, bir yıl önce ailesinin Seattle restoranı Kaosamai Thai’de yüzde 20 servis ücreti uygulamadan önce, akşam yemeği yiyenlerin ortalama olarak yalnızca yüzde 12 ila 15 arasında bahşiş verdiğini söyledi.

“İnsanlar asla yüzde 20 bahşiş vermek zorunda hissetmediler” dedi. “Ve bunun, İngilizcenin genellikle sunucularının ana dili olmamasından kaynaklandığına kesinlikle inanıyorum.”

Bayan Ramstad, Seattle’da servis ücretlerinin yaygın olduğunu, ancak “uygulama için aldığımız tepkiler gerçekçi değildi” dedi. Restoranın işçilik maliyetlerini lokantacılara yansıtmakla suçlandı – bu şikayeti neredeyse komik buldu. Başka kim ödeyecek? “Biz bir şirketiz” dedi. “Bütün paramız müşterilerden geliyor.”


Neden bahşişleri ve servis ücretlerini tamamen bırakıp sadece menü fiyatlarını artırmayasınız? Birkaç işletme sahibi aynı yanıtı verdi: İnsanlar artık yiyecek için para ödemek istemiyor.

Seattle’da yüzde 20 servis ücreti olan Off Alley restoranının sahibi Evan Leichtling, müşterilerin daha yüksek fiyatları kabul etmesi için Amerikalıların dışarıda yemek yeme biçiminde daha geniş bir değişiklik olması gerektiğini söyledi. Lokantaya gitmek lükstür” dedi. “Her gün yaptığın bir şey olmamalı.”

Minneapolis’te yüzde 20 servis ücreti olan Güneydoğu Asya restoranı Hai Hai’nin şefi ve ortak sahibi Christina Nguyen, Batı dışı yemekler sunan restoranlarda daha fazla ödeme isteksizliğinin arttığını söyledi. “Ne yazık ki, nasıl yediğimizin bir sınırı var” dedi.

Bayan Nguyen, saatte 18 ila 42 dolar kazanan çalışanları için hizmet ücretinin iyi düştüğünü söyledi. Onlara bahşiş verme modeline geri dönme seçeneği verdi ve onlar da yüzde 20’lik hizmet ücretinin aynı kalması yönünde oy kullandı.

Ancak Kaliforniya, Santa Monica’daki Pasjoli’nin yüzde 15 servis ücreti alan ve makbuzlarda bahşiş hattı olmayan genel müdürü Ann Hsing, bahşiş vermenin Amerikan yemek kültürüne kök saldığını söyledi.


Ünlü New York restoran işletmecisi Danny Meyer bile restoranlarına bahşiş yasağı getirmeyi başaramadı. 2015 yılında, yemek fiyatlarını yüzde 15 ila 20 oranında artırırken, sabit bir saatlik ücret lehine bahşiş vermeyi ortadan kaldıran, çok lanse edilen “eğlence dahil” bir politika başlattı.

Pandeminin öngörülemezliğini ve işçilere herhangi bir ek tazminat vermeme arzusunu gerekçe göstererek 2020’de politikayı terk etti. Politikanın yürürlükte olduğu beş yıl içinde, çalışanlarının çoğu bahşiş veren işler almak için şirketten ayrıldı.

Bazı restoran çalışanları, bir servis ücreti şirketinde çalışmalarına rağmen hala bahşişlere güvendiklerini söylediler.

Elexia Evergreen’in 2018’den bu yıla kadar yarı zamanlı çalıştığı Ohio, Dayton’daki bir Waffle House’da, hazır siparişler için yüzde 20 ücret, siparişi yerine getiren çalışan ve şirket arasında eşit olarak paylaştırıldı. (Bir Waffle House sözcüsü, şirkete giden yüzde 10’un paket servis malzemelerine harcanacağını söyledi.)

Bayan Evergreen her zaman bir bahşiş beklerdi, “çünkü yüzde 10 gerçekten yeterli değil” dedi. Bahşiş vermeden saatte yaklaşık 16 dolar kazandı ve müşterilerinin üçte birinden azı bahşiş verdi.


Miami’deki bir Yunan restoranı olan Kiki on the River’da 2017’den 2022’ye kadar garsonluk yapan Octavio Collado, müdürünün restoranın nasıl çalıştığını kendisine söylemediğini söylediği için konuklarından servis ücretine ek olarak bahşiş vermelerini istedi. o para harcandı.

Kiki on the River’ın bir sözcüsü, Collado’nun deneyimi hakkında yorum yapmayı reddetti ve restoranın “hizmet ücretleri ve bahşişlerle ilgili hem federal hem de Florida yasalarına tamamen uyduğunu” söyledi.

Bay Collado, hizmet ücretlerinin işçileri bahşişler kadar ödüllendirmediğini söyledi.

“Diyelim ki güçlü bir garsonsun, insanlarla aran iyi, harika bir satıcısın” dedi. “Orada çalışması için yeğenlerini ve yeğenlerini tutuyorlar ve hiçbir deneyimi olmadan sizinle aynı parayı kazanıyorlar.”

Ülke genelindeki bazı konuklar, verilen hizmetin ipuçları aracılığıyla kendi kendine değerlendirilmesini beğendiklerini söylerken, diğerleri ilettiği mesaj nedeniyle bir hizmet ücretini tercih ettiklerini söylediler.

Denver’da bir finansal analist olan Justin Karr, “Bana çalışanlarını gerçekten önemsediklerini ve refahlarını önemsediklerini gösteriyor” dedi.


Ve birçok restoran, mevcut durumu çevreleyen belirsizliğe yanıt olarak hizmet ücretlerini uygulamaya koyarken, çoğu restoran sahibi, bunları yakın gelecekte tutmayı planladıklarını söyledi.

“Ulusal düzeyde veya Seattle düzeyinde bir konuşma ortaya çıktığında ve insanlar ‘Bir hizmet ücretinin karmaşıklığından bıktık, hadi bunu fiyatlandırmaya dahil edelim ve fiyatları yüzde 20 artıralım ve hizmet ücretinden kurtulalım’ dediğinde. Off Alley’den Bay Leichtling, “Tasarı,” dedi, “bu modele geçmek istiyoruz.”

Değişiklikler olacağını umuyor. “Bunun hiç böyle olup olmayacağını bilmiyorum” dedi.

Takip etmek Instagram’da Haberler Cooking, Facebook, Youtube, tik tak Ve Pinterest. Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş ipuçları ile Haberler Cooking’ten düzenli güncellemeler alın.
 
Üst